Tidlig ultralyd?

snart-tobarnsmor

Flørter med forumet
Hvor mange av dere skal ta tidlig ultralyd?

Jeg håper på å få en.. Skal til legen neste uke.. Hadde en SA i august da var jeg nesten 11 uker på vei, så jeg klarer ikke å glede meg over dette svangerskapet før jeg får bekreftet at alt ser ok ut.. Er livredd hver gang jeg er på do at det skal være blod på papiret som sist.. så det er ikke noe moro å gå rundt å ha det sånn. Får jeg ikke henvisning, så tar jeg det privat.

Jeg har tenkt å ta i uke 10-11.

Håper på en UL i neste uke for å bekrefte spiren i meg. Så får vi se hva gynekologen sier. Sier ho nei, får jeg heller dra innom en eller annen privatklinikk for å få det bekreftet.

Tenkte i uke 10 =)

Jeg skal! Er så nervøs pga. SA'ene jeg har hatt :(

vi skal på i uke 10-11 privat :-)
Regner med at jeg ikke får noe henvisning av lege, siden jeg var så frisk i forrige svangerskap :-o

Når er det egentlig det tidligste man kan sjekke fullstendig at babyen ikke har noen fødselsfeil? Er dette i uke 10?

Jeg har fått vannkopper og er 5 uker på vei, så jeg var hos legen i dag. Tok ultralyd, og skimtet en liten klump inni der :) Siden jeg har fått vannkopper, blir svangerskapet mitt behandlet som et risiko svangerskap, og jeg har fått ny time og ultralyd om 1 uke.. Blir min tilstand verre, skal jeg kontakte legen, og i verste fall blir jeg innlagt på sykehus. Det er godt å vite at jeg får god oppfølging og at de tar det seriøst.

Gikk også litt mer opp for meg når jeg fikk se en bittebitteliten klump på ultralyd <3 Får bare håpe på at det går bra, og at vannkoppene ikke går ut over den lille i magen<3

Jeg skal ha det :) Legen min har UL apparat på kontoret sitt så jeg får det automatisk.

Jeg trodde først at jeg ville ha en tidlig UL, men etter å ha vært hos legen der vi fikk bekreftet svangerskapet følte jeg ikke lenger den samme "trangen". Det er jo tross alt unødvendig dyrt og man får jo uansett en ultralyd i uke 17-19.

Dessuten "går det som det går" fram til uke 12. Og selv om vi ikke går rundt og tenker at det skal ende i en SA, så er det jo noe som streifer meg av og til. Og da tenker jeg at det kanskje er greit å vente med UL til man er ferdig med de 12 første ukene og svangerskapet er litt "tryggere". Jeg ville i alle fall "knyttet" meg enda mer (om det er mulig!) og da ville skuffelsen blitt dobbelt så stor om uhellet skulle være ute.

Er det noen som er enig med meg eller er jeg alene om dette?

Baby-S skrev:
Jeg trodde først at jeg ville ha en tidlig UL, men etter å ha vært hos legen der vi fikk bekreftet svangerskapet følte jeg ikke lenger den samme "trangen". Det er jo tross alt unødvendig dyrt og man får jo uansett en ultralyd i uke 17-19.

Dessuten "går det som det går" fram til uke 12. Og selv om vi ikke går rundt og tenker at det skal ende i en SA, så er det jo noe som streifer meg av og til. Og da tenker jeg at det kanskje er greit å vente med UL til man er ferdig med de 12 første ukene og svangerskapet er litt "tryggere". Jeg ville i alle fall "knyttet" meg enda mer (om det er mulig!) og da ville skuffelsen blitt dobbelt så stor om uhellet skulle være ute.

Er det noen som er enig med meg eller er jeg alene om dette?

Jeg er enig kjenner jeg :) hadde ikke tidlig ul forrige gang heller, og det er jo litt kos å vente til uke 18 å da :D 

prøver på nr 2 skrev:
Jeg håper på å få en.. Skal til legen neste uke.. Hadde en SA i august da var jeg nesten 11 uker på vei, så jeg klarer ikke å glede meg over dette svangerskapet før jeg får bekreftet at alt ser ok ut.. Er livredd hver gang jeg er på do at det skal være blod på papiret som sist.. så det er ikke noe moro å gå rundt å ha det sånn. Får jeg ikke henvisning, så tar jeg det privat.

akkurat sånn er det her og. er tilogmed livredd for å nyse eller hoste for  hardt. prøvd i 6,5 år vert igjennom mange Sa`er. men plutselig satt spira i pause mnd,så håper han holder seg der. jeg å skal ha tidli ul.  orker ikke går undt å vere livredd for og begynne å blø

Jeg skal ha tidlig ul jeg og. er 5 uker på vei nå og vil ikke miste flere ganger..  tenkte og ta en ul i uke 7 eller 8

Hvordan får man henvisning? Er det god nok grunn å si at jeg er bekymra siden jeg hadde sa i aug? (ca. 7 uker)
Får man bestilt privat UL på alle sykehus? og hvor mye koster det? 

Jeg skal til privat UL i uke 7, vil gjerne vite om det er 1 eller 2 i magen siden jeg fekk inn 2. Tror foreløpig det er 2, da jeg fekk positiv test på rugedag 6!

Imsa skrev:
Jeg har tenkt å ta i uke 10-11.

Samme her, må få sjekka at det IKKE er tvillinger. Tror jeg hadde dåna da.

Back
Topp