Tidlig ultralyd

10&12

Forelsket i forumet
dere som har hatt/ skal ha tidlig ultralyd, hvordan gikk dere frem for å få det?
skal til legen i morra og kunne gjerne tenkt meg en tidlig ultralyd denne gangen, hadde ikke behov for det sist. men nå føler jeg et lite behov for det- vet ikke helt hvorfor, men synest graviditeten er litt fjern- klarer ikke forestille meg at det er noe der...

ser det er noen av dere som får det pga usikker hvor langt man er på vei. jeg vet jo egentlig veldig godt hvor langt jeg er på vei, klarer ikke helt å sette meg ned å lyge om det heller ;)   er det innvendig eller utvendig ultralyd de tar fra uke 9`?

Jeg får tidlig UL på grunn av to aborter. Vær ærlig. Si at du har en dårligfølelse. Ja, det er innvendig UL de tar i disse ukene.

Jeg skal også ha tidlig ultralyd i uke 10 grunnet MA forrige svangerskap. Får det ikke gjennom legen, har rett og slett bestilt en privat UL time. Må betale ca 600 kr.

Godt å få bekreftet om alt er bra eller ikke :)

I uke 10 er det også innvendig UL :)

jeg er sp heldig at min lege hr ultralyd på kontoret sitt :) så derfor får jeg d ganske lett. Hadde også en Sa/Ma i januar, så får litt mere kontroller nå.

Jeg var så heldig at jeg fikk en tidlig ultralyd i uke 5:) Både innvendig og utvendig! Fikk ikke sett mer enn en liten klump, men den var da der ;) Jeg fikk denne undersøkelsen siden jeg var så usikker og har mistet to ganger før..

jeg har bestilt privat fordi jeg mener at dem som virkelig trenger tidlig UL gjennom det offentlige bør få mulighet til det og at vi som bare er nysgjerrige og vil se spira bør ordne oss det privat slik at vi ikke forlenger køene for de som virkelig trenger det 

Du kan få henvisning fra lege om det er spesiell grunn. Det kan være at du er bekymret eller engstelig for noe. Jeg skal i uke 12 og betaler bare 150. Uten henvisning kan det kom opp mot 1000. Snakk med legen din :)

3xS skrev:
jeg har bestilt privat fordi jeg mener at dem som virkelig trenger tidlig UL gjennom det offentlige bør få mulighet til det og at vi som bare er nysgjerrige og vil se spira bør ordne oss det privat slik at vi ikke forlenger køene for de som virkelig trenger det 

Akkurat dette ville jeg også si! Syns ikke det er realt gjort å lyve på den måten for å få tidlig ultralyd, for hvis man virkelig ønsker en ultralyd kan man jo uansett få det -bare man må betale alt selv.

Koster mellom 600-1000 kr for privat UL. Avhengig hvor og i hvilken by.

De som blir henvist fra lege har en god grunn for det... og de skal ikke komme bak i køen fordi noen gravide "har lyst på" tidlig UL.

3xS skrev:

Signerer denne :) 
Her koster det 500 kr for privat ul time, syns ikke det var så alt for gale. Vell verdt det :)

3xS skrev:

Signerer denne :) Her koster det 500 kr med privat ul, syns ikke det er så helt gale. Vell verdt det :)

Jeg bestilte privat sist gang, betalte rundt 1000,-, men var absolutt verdt det Skal gjøre det denne gangen også!

Jeg/vi har gått til spesialist grunnet vanskeligheter med å bli gravide (henvist fra fastlege). Har gått på div hormoner osv. Har også hatt en SA. Når jeg nå ble gravid igjen fikk jeg derfor tilbud av spesialisten om tidlig ultralyd, og takket ja til det.

Jeg (vi )har og problemer med å bli gravid og å beholde.Jeg har og gått på en del medisiner og hormoner..så jeg får ekstra oppfølging med ul på grunnlag av dette,og fordi vi har mistet 4 ganger....
Vet ikke hva jeg vil råde deg til..men om du virkelig har en dårlig følelse,kanskje mangel på symptomer,så kan du jo høre..Eller du kan ta den privat..Da får du jo ul ganske raskt..Lykke til

Jeg har bestilt privat, og betaler 500 kr for det. Det er i Stavanger.

Back
Topp