Tidlig ultralyd vs ordinær ultralyd

Feta

Betatt av forumet
Er det flere enn meg som ikke skal ha tidlig ultralyd? Jeg og sambo har bestemt å vente til ordinær ultralyd i februar. (Men jeg har lov å ombestemme meg når som helst :p) jeg synes jo det er lenge å vente, men jeg har egentlig ikke noen god grunn for å ha tidlig ultralyd.
 
Er det ingen grunn til tidlig ul så er det jo helt greit det! :) jeg måtte ha tul pga medisiner og sykdom, men hadde nok ikke tatt det om jeg ikke måtte nei :)
 
Er det flere enn meg som ikke skal ha tidlig ultralyd? Jeg og sambo har bestemt å vente til ordinær ultralyd i februar. (Men jeg har lov å ombestemme meg når som helst :p) jeg synes jo det er lenge å vente, men jeg har egentlig ikke noen god grunn for å ha tidlig ultralyd.

Vi skal ha en ultralyd I uke 11 for å sjekke at alt er som det skal. Jeg mener det burde være en ul I uke 11 og den andre ul innenfor det som allerede er.
Men skal ikke på noe før det for å sjekke at hjertet slår eller bekrefte graviditeten. For min del så holder det med positive tester I fleng og begynnende symptomer =P
 
Er det ingen grunn til tidlig ul så er det jo helt greit det! :) jeg måtte ha tul pga medisiner og sykdom, men hadde nok ikke tatt det om jeg ikke måtte nei :)
Ja, det blir jo en helt annen ting. Hvis jeg hadde hatt en medisinsk grunn for TUL så hadde jeg selvfølgelig tatt det :)
 
Jeg skal på tidlig ul pga to MA. Vil heller vite om det i uke 7-9-11 en å gå til 18-20 å tro at alt er bra..
 
Jeg tok ikke med de to andre og hadde for så vidt ingen grunn til det denne gangen heller. Valgte imidlertid å gjøre det da denne graviditeten ikke var planlagt. Greit å få bekreftet at jeg var like langt som jeg trodde, og egentlig trengte jeg det for at det skulle synke inn, tror jeg :)
 
Vi skal ha en ultralyd I uke 11 for å sjekke at alt er som det skal. Jeg mener det burde være en ul I uke 11 og den andre ul innenfor det som allerede er.
Men skal ikke på noe før det for å sjekke at hjertet slår eller bekrefte graviditeten. For min del så holder det med positive tester I fleng og begynnende symptomer =P
Åja, det hadde vært fint å vite om hjertet slår. ❤ jeg får bare støtte meg til at det går bra for de fleste og at jeg har symptomer nok til at det kunne vært tvillinger der inne :p
 
Jeg hadde ikke tidlig ul sist gang, men nå må jeg det pga komplikasjon sist. Jeg har kjent livmoren som en voksende kul nederst på magen fra jeg var litt over 9 uker, Man kan jo bruke det som en slags bekreftelse på at barnet vokser. Sist kjente jeg bevegelse fra uke 13-14, daglig fra uke 15, så da ble det indikatoren på at alt var bra. Men det er veldig bra at de som har økt risiko, eller har hatt trøbbel av noe slag, eller på annen måte grunn til det, får tidlig ultralyd :happy:
 
Jeg skal på tidlig ul pga to MA. Vil heller vite om det i uke 7-9-11 en å gå til 18-20 å tro at alt er bra..
Å oppleve en MA høres helt forferdelig ut, det er jo en veldig god grunn til å ta TUL synes jeg :) så bra du er gravid igjen, håper spiren din sitter denne gangen ❤❤
 
Hadde ingen grunn til tidlig ul sist og har ikke det denne gangen heller. Klart det hadde vært kjekt å vite at alt står bra til,men er det noe galt så pleier det å orde seg selv før oul. Er for såvidt enig med Smily om at man burde hatt en før og.
 
Jeg skal ikke. Og jeg hadde tenkt til å lage en tråd nøyaktig som denne! Jeg lurte på om jeg var den eneste som ikke har tenkt til å ta tidlig ultralyd, synes det virker som "alle" gjør det.

Jeg har heller ingen spesiell grunn til det, og har ingen dårlige erfaringer fra før (f.eks. spontanabort, som jeg skjønner godt kan være en grunn til å ta tul neste gang) - har ingen erfaring fra før i det hele tatt, og tenker bare jeg følger det oppsatte løpet. Tenker litt sånn at siden jeg ikke jeg bekymrer meg for noe, så er det ikke noen grunn til å begynne med det, eller oppsøke situasjoner som skal avkrefte noe jeg ikke bekymrer meg for uansett, hvis du skjønner hva jeg mener. Kanskje jeg bare hadde begynt å tenke mer på sånt da? Jeg går liksom ut fra at alt er grei fram til jeg eventuelt hører noe annet. I så fall tar jeg de bekymringene da, hvis noe er galt regner jeg med at det egentlig ikke går an å forberede seg på det uansett ...
 
Last edited:
Æ har hatt pga 3 tiliar kompliserte svangerskap. Hadde me første å i førbindelse me en anna undersøkelse på gyn. Men nr 2 hadde æ ikkje d. Men da hadde æ mange fra uke 27 å ut. Æ trur der e mange individuelle grunna tel at man bør/træng å ha tul. Men om detta va et walk in the park svangerskap så hadde æ ikkje hatt d sjøl.
 
Jeg gjorde det for at jeg har lyst, hadde en i uke 5 og skal forhåpentligvis ha en i uke 11-12 :)
 
Jeg skal ikke. Og jeg hadde tenkt til å lage en tråd nøyaktig som denne! Jeg lurte på om jeg var den eneste som ikke har tenkt til å ta tidlig ultralyd, synes det virker som "alle" gjør det.

Jeg har heller ingen spesiell grunn til det, og har ingen dårlige erfaringer fra før (f.eks. spontanabort, som jeg skjønner godt kan være en grunn til å ta tul neste gang) - har ingen erfaring fra før i det hele tatt, og tenker bare jeg følger det oppsatte løpet. Tenker litt sånn at siden jeg ikke jeg bekymrer meg for noe, så er det ikke noen grunn til å begynne med det, eller oppsøke situasjoner som skal avkrefte noe jeg ikke bekymrer meg for uansett, hvis du skjønner hva jeg mener. Kanskje jeg bare hadde begynt å tenke mer på sånt da? Jeg går liksom ut fra at alt er grei fram til jeg eventuelt hører noe annet. I så fall tar jeg de bekymringene da, hvis noe er galt regner jeg ikke med at det går an å forberede seg på det uansett.
Jeg tror vi tenker litt likt, godt å høre at det er flere av oss :) for vi som hverken har hatt dårlige erfaringer eller har en medisinsk grunn, så tenker jeg som du sier at det er greit å bare følge standardløpet. Jeg bekymrer meg litt da, men har en "magefølelse" på at det skal gå bra, og gjør det ikke det så blir veien til mens jeg går.
 
Jeg gjorde det for at jeg har lyst, hadde en i uke 5 og skal forhåpentligvis ha en i uke 11-12 :)
Takk for at du deler synspunktet ditt :) jeg vet ikke om jeg hadde gjort det samme, selv om det er litt fristende, men så er vi alle litt forskjellige :)
 
Jeg tror vi tenker litt likt, godt å høre at det er flere av oss :) for vi som hverken har hatt dårlige erfaringer eller har en medisinsk grunn, så tenker jeg som du sier at det er greit å bare følge standardløpet. Jeg bekymrer meg litt da, men har en "magefølelse" på at det skal gå bra, og gjør det ikke det så blir veien til mens jeg går.
Jeg også! Og jeg liker å tenke at jeg kan prøve å stole på den magefølelsen. Ser at jeg hadde utelatt et "ikke" i siste setning (har redigert nå).
 
Jeg hadde ingen behov for det, og heller ingen planer om det før jeg begynte å blø i går.
Hadde jeg feks fått høre hjertelyden da jeg var hos legen for sykemelding i forrige uke, hadde jeg kanskje heller ikke hatt behovet idag, men siden jeg ikke har hatt noen annen bekreftelse på at jeg er gravid, var det en ekstra trygghet.
 
Å oppleve en MA høres helt forferdelig ut, det er jo en veldig god grunn til å ta TUL synes jeg :) så bra du er gravid igjen, håper spiren din sitter denne gangen ❤❤
Ja, synes det er greit å vite :) tusen takk ❤
 
Vi ville bare ha for å det bekreftet på en måte, at jeg var gravid, før vi fortalte det til noen. Jeg hadde ikke noen spesielle symptomer sist, og heller ikke denne gangen.. Men nå var jo ikke ting greit der inne denne gangen, så jeg er vel bare glad for at jeg sjekka før vi fikk fortalt det til alle :(
 
Jeg hadde ul uke 8 pga få symptomer og første gang gravid. Ville ha en bekreftelse da jeg ikke føler meg gravid. Kvalmen har ennda ikke komt :) skal ha ny ul rundt uke 12 før vi forteller det til familien :)
 
Back
Topp