Tidlig ultralyd uke 6

Vet ærlig talt ikke helt, men burde man ikke se et blinkende hjerte?
 
Hjertet begynner å slå i løpet av uke 6, så det kommer helt an på når i uke 6 du har time. Det er også sånn at det kommer an på ultralyd apparatet, ikke alle klarer å fange opp hjertet så tidlig!
 
Noen som har vært så tidlig?
Hva kan man se da?
Jeg har lest at man kan se hjerte slå i uke 6, men at ul så tidlig også kan lage veldig mye bekymring hvis man ikke ser noe hjerteslag. Veldig ofte er det bare vanskelig å finne så tidlig. Mindre bekymrende å ha den i uke syv.
 
Jeg vaf vertfall i 4+5 og så ingenting og da sa hun at deg vad akkuratt på grensen til om vi fikk se noe eller ikke. Så du får nok se noe i uke 6;)
 
Jeg tror også at du skal kunne se et bankende hjerte i uke 6, men noen er kortere på vei enn de selv tror og da de ikke finner hjertelyd for at det egentlig er for tidlig så kan det skape bekymringer.
Jeg skal også til tidlig ul, så det var det jeg fikk forklart, men så på meg vil de vente til minst uke 8 :)
Men jeg hadde en SA 15 september og fikk ikke mensen imellom så må gå utifra den blødningen.

Men det er nok bare det at venter man til uke 7 så er man veldig sikker på at man kan høre et bankende hjerte:)
 
Jeg var på ul tidlig og han mente jeg var 5 og en halv uke. Så- og hørte hjertet :) han sa hjertet begynner i uke 5. Men det kan vel kanskje variere :)
 
Jeg har hatt flere ultralyder fra uke 4 pga overstimulering og sykehus innleggelse, har ikke vært noe tegn annet enn en fortykket slimhinne i uke 4. Forrige ultralyd i 5+2 så legen kun ei hule. Håper det er en huleboer der inne neste ultralyd som er 6+1. Må si at tidlig ultralyd for min del fører mer til bekymring enn å bli beroligget. Men har ikke noe valg når eggstokkene må måles.
 
tobilde.jpg
Dette bildet er i følge mine beregninger fra 6+1 ... man ser en liten maur ( som er barnet) oppå en plomme.. som er plommesekken... Og vi så et pulserende hjerte <3
 
Hjertet begynner å slå i løpet av uke 6, så det kommer helt an på når i uke 6 du har time. Det er også sånn at det kommer an på ultralyd apparatet, ikke alle klarer å fange opp hjertet så tidlig!
Hmm, må kommentere min egen post her.
Hvis du kaller uke 6 fra 6+0 så skal det nok ikke være noe problem å se hjertet slå.
Men hvis du kaller 5+0 -5+6 for uke 6, kan det bli vanskeligere å finne hjertet.
 
Jeg er 6+0 i morgen og har time på torsdag da jeg er 6+ 2Usikker på om jeg skal utsette til uken etterpå.. Redd de ikke skal finne hjertet enda :( da blir jeg jo bare mer bekymret :eek:
 
Jeg er 6+0 i morgen og har time på torsdag da jeg er 6+ 2Usikker på om jeg skal utsette til uken etterpå.. Redd de ikke skal finne hjertet enda :( da blir jeg jo bare mer bekymret :eek:
Når du er 6+1 så har du 6 fullgåtte uker, men du er i din 7 uke. Er veldig forskjellig hva man velger å si, men jeg vil tro at de fleste går ut ifra fullgåtte uker. Hjertet pumper så det er ganske stor sannsynlighet for at det syns på ultralyd etter 6 fullgåtte uker, men det betyr ikke at det er noe galt hvis man ikke skulle finne det =)

Ring de du har time hos og hør hva de syns!
 
Jeg var på UL 6+1 og da var det ikke noe hjerte som slo. Ny UL 6+3 var det et bittelite hjerte som slo. :)
 
Back
Topp