Tidlig ultralyd (uke 12) yey or ney?

Hunher

Andre møte med forumet
Hei.

Vi funderer litt på om vi skal betale for tidlig ultralyd i uke 12. Etter dender violoven får jo ikke en privat sjekk si om det kan være boe galt med den lille.

Hadde sjekk nå 7+3, grunnet at det var en del av IVF "pakka". Men å betale 1200-1500kr for å få se minien synes vi er litt i overkant.

Hva er deres tanker rundt tidlig ultralyd i uke 12?
 
Hei.

Vi funderer litt på om vi skal betale for tidlig ultralyd i uke 12. Etter dender violoven får jo ikke en privat sjekk si om det kan være boe galt med den lille.

Hadde sjekk nå 7+3, grunnet at det var en del av IVF "pakka". Men å betale 1200-1500kr for å få se minien synes vi er litt i overkant.

Hva er deres tanker rundt tidlig ultralyd i uke 12?
Vi skal når jeg er 12+6. Da er det mye de kan se i forhold til nakkefold og div andre ting :) jeg var sist når jeg var 7+5 pga blødning. Så ble en tidlig en. Men hadde ikke klartt å vente til den som man får på sykehuset i uke 17-18! Så jeg gleder meg masse til neste UL :Heartred
 
Jeg betaler gladelig 1000 kr for tidlig ul neste uke, 7+1. Mulig jeg tar en i uke 11-12 også :p
 
Vi skal når jeg er 12+6. Da er det mye de kan se i forhold til nakkefold og div andre ting :) jeg var sist når jeg var 7+5 pga blødning. Så ble en tidlig en. Men hadde ikke klartt å vente til den som man får på sykehuset i uke 17-18! Så jeg gleder meg masse til neste UL :Heartred

Har du/dere "fått" ny UL grunnet blødning, eller tar dere av egen lomme?

Hva legger du i nakkeforhold?
 
Vi skal også betale for en UL rundt uke 12, har så lyst til å se minien inni der før jul og få nye bilder å vise familie og venner i jula :Heartred
 
Har du/dere "fått" ny UL grunnet blødning, eller tar dere av egen lomme?

Hva legger du i nakkeforhold?
Du får også se fostervannsmengde og plassering av morkaken. De sjekker nakkefold og neseben, som da hvis det ikke er normalt KAN tyde på barn med downs syndrom osv.

Bestilte fordi vi har lyst, og fordi den man får gratis er så utrolig lenge til :)
Blødningene jeg hadde var kun utløst pga sex og helt ufarlig! :Heartred
 
Jeg skal på tul når jeg er 7+1, i forhold til ivf, men kommer nok til å bestille en tul rundt uke 12 også, bare for :p
 
Etter MA sist er jeg litt hysterisk, så ultralyd
6+6 (se at alt er fint)
10+1 (se at det utvikler seg før vi forteller det til familie)
14+0 (se kjønn siden vi er veldig spente)

2200kr totalt, men holder meg roligere :)
 
Skjønner ikke helt når det kan være lurt å reise på tul? Viss man vil se kjønn, er vel det gjerne litt tidlig i uke 12, syns jeg å huske hun sa sist ?
Når vi først reiser vil vi gjerne få vite det også. Samtidig, pga blødninger, så vil jeg se det hjertet slå snart ♥ skjønner dere som har mulighet for flere ul velger det. Her er det litt langt å reise, så tenker det blir med en tul før oul.
 
Etter MA sist er jeg litt hysterisk, så ultralyd
6+6 (se at alt er fint)
10+1 (se at det utvikler seg før vi forteller det til familie)
14+0 (se kjønn siden vi er veldig spente)

2200kr totalt, men holder meg roligere :)
Hvor tar du de?
 
Etter MA sist er jeg litt hysterisk, så ultralyd
6+6 (se at alt er fint)
10+1 (se at det utvikler seg før vi forteller det til familie)
14+0 (se kjønn siden vi er veldig spente)

2200kr totalt, men holder meg roligere :)
Her koster tul før uke 12 1600kr den har jeg bestilt til 18. des for det var eneste ledige time - 12 ukers har vi bestilt i jan og den koster i underkant av 2 tusen :eek:
 
Her koster tul før uke 12 1600kr den har jeg bestilt til 18. des for det var eneste ledige time - 12 ukers har vi bestilt i jan og den koster i underkant av 2 tusen :eek:
Så enorme prisforskjeller, kan jeg spørre hvor i landet du er? Her er det i Stavanger, og flere gode private jordmødre å velge mellom, så er kanskje det som presser ned prisene her. Betaler 700 fra uke 5-11 også 800kr etter det. Helt ville priser hos deg
 
Så enorme prisforskjeller, kan jeg spørre hvor i landet du er? Her er det i Stavanger, og flere gode private jordmødre å velge mellom, så er kanskje det som presser ned prisene her. Betaler 700 fra uke 5-11 også 800kr etter det. Helt ville priser hos deg
Akershus - ja men han skal være super flink :p og mannen vil gjerne ta disse tul´ene så da er det ikke sånn jeg må overtale han
 
Jeg ville dratt hvis du syntes du kan ta deg råd til det!
Sist var jeg på ul i uke 11, uke 15 og oul uke 20. Jeg oppdaget graviditeten sent forrige gang og derfor hadde jeg tul så sent.. nå er jeg 7+0 og har bestilt meg tul 23.12 - syntes det er helt forferdelig å gå å vente :dead:
 
Back
Topp