Tidlig ultralyd tyde kjønn, er dette eggstokkene??

mrs

Andre møte med forumet
Har bilde fra tidlig ultralyd som jeg oppdaget at det ser ut som skjedegangen og en y-formasjon som ligner veldig på jenters eggledere/eggstokker. I tillegg se nuben ut som en jente. Hva tror dere det kan være? Og hva i alle dager er den y formasjonen som man ser så tydelig? :)Screenshot_20201216_221036_com.android.gallery3d.jpg

Ser ingen tydelig nub jeg da, og den y-formasjonen kan være omtrent hva som helst.

Ser ingen tydelig nub jeg da, og den y-formasjonen kan være omtrent hva som helst.
Okei, synes bare det lignet så veldig på det :D
Kanskje det er lettere å tyde kjønn på disse fire bildene?:Heartblue:Heartpink

Vedlegg

• Screenshot_20201217_094812_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20201217_094812_com.android.gallery3d.jpg
    17,9 KB · Visninger: 36
  • Screenshot_20201217_000536_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20201217_000536_com.android.gallery3d.jpg
    18,9 KB · Visninger: 36
  • Screenshot_20201216_233551_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20201216_233551_com.android.gallery3d.jpg
    17,2 KB · Visninger: 36
  • Screenshot_20201216_220420_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20201216_220420_com.android.gallery3d.jpg
    19,5 KB · Visninger: 36
To av bildene er sett underfra, såkalla "Potty shot" synes man ser kjønnsorganet veldig tydelig der jeg men :scratch ikke lett å tyde kanskje, men veldig spennende

En venninne mistet i uke 14, og selv om fosteret var intakt og et helt perfekt miniatyrmenneske, var det faktisk umulig å stadfeste om der var gutt eller jente, for der ser rimelig likt ut.

En venninne mistet i uke 14, og selv om fosteret var intakt og et helt perfekt miniatyrmenneske, var det faktisk umulig å stadfeste om der var gutt eller jente, for der ser rimelig likt ut.

Det var beskjeden jeg fikk på tul også. At hun ikke kunne sett det om hun så hadde hatt baby i hånda fram for seg.

Oi det var jeg faktisk ikke klar over! Man hører jo så mye om alle som har fått vite kjønn på tidlig ultralyd og at kjønnet har stemt på ordinær ultralyd, men da er det kanskje mer flaks

Oi det var jeg faktisk ikke klar over! Man hører jo så mye om alle som har fått vite kjønn på tidlig ultralyd og at kjønnet har stemt på ordinær ultralyd, men da er det kanskje mer flaks

Jeg tviler ikke på at dyktige gynekologer får til å stadfeste kjønn ved hjelp av nub, men da må vinkelen klaffe, samt tidspunkt ultralyden utføres.

Jeg tviler ikke på at dyktige gynekologer får til å stadfeste kjønn ved hjelp av nub, men da må vinkelen klaffe, samt tidspunkt ultralyden utføres.
På vårt UL bilde ser man tydelig både pung og penis, fra uke 12+4. Var god kvalitet på UL-maskinen da, det betyr jo også litt.

Vedlegg

• 1.2.276.0.26.1.1.1.2.2020.351.50121.7562990.92012544.jpg
    1.2.276.0.26.1.1.1.2.2020.351.50121.7562990.92012544.jpg
    41,8 KB · Visninger: 81
Jeg er ikke god på å se etter sånt i det hele tatt. Men jordmor som utførte OUL sa at ved jentekjønn er det de berømte 3 strekene samt kjønnslepper og klitoris det ses. Men, det er kanskje helt umulig å se på TUL uansett... At det da bare er nuben som indikerer.. Ikke vet jeg Bildekvaliteten har nok mye å si, synes kanskje ikke det var kjempebra kvalitet på bildene du har fått dessverre..

Når man bruker Nub-teori ser man på hvordan nuben beveger seg/flyter mens babyen beveger på seg. Man må ha riktig vinkel i profil og også se nuben i bevegelse. Kjønnslepper vil aldri kunne flyte slik at de peker oppover på samme måte som en penis. Så i riktig vinkel er det mye mer sikkert enn kvalifisert gjetting, men det er ikke så lett å se utfra bilder, da de heller ikke viser tutten i bevegelse. Jeg klarer ikke å se nuben tydelig nok på disse bildene, dessverre :)

Ved oul er kjønnsorganet utviklet videre, så da er det ordentlige forskjeller mellom gutt og jente. Mens tidligere har begge kjønn ganske lik "tutt"

Back
Topp