Tidlig ultralyd på bakgrunn av 3 SA på rad?

Engkarse

Betatt av forumet
Utmarsj 2024
Har hatt 3 SA på rad i løpet av 2 år. Er nå gravid i uke 8. Har fem barn fra før. Jeg fikk henvisning til TUL av en turnuslege som hadde null peiling (pga ferie hos fastlege) Har fått time til TUL i uke 12. Har jeg rett på tidlig ul før på bakgrunn av flere SA? Har time til privat ul neste uke, men syns det er greit å slippe å betale selv om det kan dekkes av det offentlige.

OTUL pleier å være rundt uke 12? Jeg har fått time når jeg er 11+6.

Jeg tror ikke det finnes noen automatisk rett til tidligere UL pga det, men jeg synes absolutt det er god indikasjon for at du burde få det. Det er imidlertid sykehusene som avgjør det basert på bl.a kapasitet.

Jeg fikk ikke tidlig ultralyd ved SA, men fikk det etter MA.

Jeg har en Sa og en MA bak meg- ska nå på en otul 9+2 i tillegg. Legen som sendte henvisning på det:)

Jeg fikk tul i uke 8 alle tre gangene fordi jeg var nervøs. Snakk med legen og fortell om bekymringen! Det var sent i uke 12, du burde fått en nå!!

Jeg har hatt to aborter (en SA og en MA) siden januar. Jeg spirte om tidlig UL, men fikk beskjed om at det fikk jeg ikke siden jeg allerede hadde et friskt barn og de visste jeg kunne produsere barn. Han sa at etter man har fått et barn, måtte man ha minst 5 SA’er for å få tidlig UL, siden det er veldig vanlig. Mye vanligere enn man tror med både SA og MA, og det er kroppens egen måte og ordne opp på og ingenting å gjøre fra eller til. Så jeg bestilte privat :bored:

Back
Topp