Tidlig ultralyd,når?

Skal ha tul 5+4 så allerede neste mandag. Dette var på beskjed fra gyn. Har hatt exu to ganger før der eggleder har sprekt allerede i 6 uke... Er livredd for at dette skal skje igjen! Kjenner jeg ikke klarer å glede meg skikkelig før jeg får sett at det forhåpentligvis ligger på riktig plass på tul:nailbiting:

Skal i uke 12. Har hatt en MA tidligere, det ble oppdaget i uke 13, men fosteret hadde vært dødt siden uke 8. Har derfor vurdert en UL i uke 8 også, som er denne uken, men har slått det fra meg. Da jeg hadde MA hadde jeg en dårlig følelse på at noe var galt fra ca den uken fosteret døde, men denne gangen har jeg ikke det, så sparer heller de pengene og venter til uke 12 ☺
Aha, ja begynte og blø i uke 12 her og fikk komme til ul og da var det dødt og fosteret var 8 uker her og

Skal ha tul 6+2. Mest for å roe meg selv siden jeg er så nysgjerrig

Vi skal om 2 uker i uke 6+6! Og igen uke 10+2 for å sjekke kromosomfeil og da får vi vite kjønn også mha blodprøve! Siste svangerskap var vi i uke 7+4 og 11+1. Den første så man en liten bønne med et hjerte, veldig koselig og på det andre målte de nakkefolderen og så at den hadde hender og føtter og alt!

Jeg var på ultralyd i dag, 6+1. Fikk se en liten klump med bankende hjerte [emoji173]️ Vi oppdaget en missed abortion i uke 9 sist, så denne gangen ville jeg sjekke tidlig om det var liv. Legger ved bilde, er ikke så mye man ser akkurat, men det var SÅ verdt det å se hjertet blinke. Da kan vi vertfall senke skuldrene littegrann, og håpe det går bra denne gangen! Vis vedlegget 274344
Åå. De sier jo at det ved 90 % av tilfelle ender det bra når man ser et bankende hjerte

Skal på første Tul når jeg er 8+2
Så ny i uke 10 så uke 12 og en siste tul ca uke 14/15
Hvorfor legene har valgt de ukene vet jeg egentlig ikke men tror det er siden jeg har mistet så mange ganger og flest i ma så derfor tett oppfølging.
Når vi i mistet nå sist i mai/juni ble ting veldig dramatisk og farlig og tror de ønsker å følge tett med for å unngå noe slikt igjen .
Men jeg er glad det blir så tett , så kanskje jeg kan klare å holde meg mer rolig og ikke bekymre meg for mye...
Gleder meg til å komme til uke 24 og kunne senke skuldrene mer og prøve å nyte litt også :Heartpink

Tenker å be om å få ul rundt uke 6-7, og i uke 11-12. Positiv test idag, og kjenner allerede på angsten for en MA.

Skal på onsdag, når jeg er 6+6. Skal først og fremst fordi dette er prøverørsforsøk, men tror jeg hadde fått en UL offentlig uansett fordi jeg blør så mye.

Hvis blødningene fortsetter og vi finner hjerteslag på UL må jeg sikkert ta en UL til om noen uker for å få fred i sjela...

Masse lykke til på UL! :Heartred

Back
Topp