Tidlig ultralyd, innvendig eller utvendig

Sanuzzi

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
God morgen ☺️ Vi skal på tidlig ultralyd på onsdag, da er jeg 10+1. Lurer på om andre her har vært på tidlig ul rundt samme tid og om dere da tok innvendig eller utvendig? Nå er jeg så spent at jeg ikke får sove om nettene
 
Jeg har fått utvendig UL både i uke 8+0 og 10+4 :)
 
Jeg har vært på TUL 7+3 som var utvendig, da gjort av jordmor og TUL 9+6 som var innvendig, da gjort av gynekolog på sykehuset. Tror det varierer en del etter hvem som utfører. Jeg er lita og tynn, og jordmor hadde ingen problem med å få gode bilder på utvendig i uke 7. Lykke til:happy:
 
Gyn på sykehuset sa at først ved 13 uker tar de utvendig.
 
Jeg har tatt utvendig ul fra uke 6 på gyn på sykehuset.
 
Er det fordi man får best bilder med innvendig før uke 12? ☺️

Regner jo egentlig med det, men ser mange her hatt tatt utvendig:wideyed: Jeg skal til gynekologen min, så det kan jo være derfor. Men ser mange som driver med privat UL har grenser på innvendig/utvendig rundt uke 12. Sikkert avhengig av flere faktorer vil jeg tro..
 
Da jeg var på ultralyd i uke 7 var det innvendig. Jeg skal på ultralyd hos privat klinikk på onsdag, da er jeg 12+1, og har ingen anelse om det er utvendig eller innvendig. Håper jeg får en heads- up, så jeg ikke står der uten bukse og det viser seg å være utvendig:hilarious:
 
God morgen ☺️ Vi skal på tidlig ultralyd på onsdag, da er jeg 10+1. Lurer på om andre her har vært på tidlig ul rundt samme tid og om dere da tok innvendig eller utvendig? Nå er jeg så spent at jeg ikke får sove om nettene
Mener de tar innvendig da, og så utvendig fra uke 12.
 
Sniker.
Har vært hos 2 private jordmødre som har topp utstyr. De tar kun utvendig UL og gjør dette fra uke 6/7. Kjempegode bilder, siden utstyret er så bra :)

Noen gyn/sykehus har grenser for når de tar innvendig og utvendig. Det vil også avhenge endel av om de har bra utstyr eller ikke.
 
Jeg tok utvendig hos legen i dag (8+3) men det var et lite bærbart apparat med en knøttliten skjerm uten særlige finesser. Men så en klump med et bankende hjerte da :love7De hadde ikke innvendig UL. Ingen grunn til at legen tok UL altså, hun hadde bare lyst samtidig som jeg var der :p

Skal på privat UL i morgen så kan oppdatere hva som blir gjort da :D
 
Forrige svangerskap var jeg på tul i uke 12 og tok innvendig. Denne gangen i uke 11 og utvendig. Men bildene fra innvendig var mye tydeligere, så jeg hadde egentlig foretrukket det denne gangen også, selv om det selvsagt er fint å slippe å kle av seg.
 
Privat, 9+2, innvendig.
 
Back
Topp