Tidlig ultralyd i Oslo/Akershus

Timo

Glad i forumet
Februarlykke 2016
Leste at man burde velge spesialister på tidlig ultralyd. Noen som har vært (nå eller tidligere svangerskap) og har noen å anbefale? :)
 
Anbefale og anbefale.... Jeg har vært på oslo city og det er helt ok, men veldig fort unnagjort. De tar seg godt betalt, men de er alikevel litt rimeligere eller ca samme som en del andre jeg har tittet på. Har også vært på det gule huset i moss. Det var litt hyggeligere og litt billigere enn klinikkene i Oslo.
 
Oslogynekologene :)
 
Jeg henger meg på her, vil gjerne vite om flere erfaringer på klinikker som tilbyr tidlig UL i Oslo og Akershus :)
 
Jeg var hos Bærum gynekologene. Det tok maks 10 min og kosta 1200 følte ikke at hun så nøye men fikk sett og høre hjerte slå da :)
 
Anbefale og anbefale.... Jeg har vært på oslo city og det er helt ok, men veldig fort unnagjort. De tar seg godt betalt, men de er alikevel litt rimeligere eller ca samme som en del andre jeg har tittet på. Har også vært på det gule huset i moss. Det var litt hyggeligere og litt billigere enn klinikkene i Oslo.
Stod på nettsiden til det gule huset i Moss at de ikke måler nakkefold. Skjønner at man egentlig ikke har rett til å sjekke det med mindre man er over 38 år, men jeg vil jo vite om de ser noe galt. :)
 
Stod på nettsiden til det gule huset i Moss at de ikke måler nakkefold. Skjønner at man egentlig ikke har rett til å sjekke det med mindre man er over 38 år, men jeg vil jo vite om de ser noe galt. :)

Jeg tror de fleste andre gjør det. Jeg skal til det gule huset nesteuke, men bare for å se at det er liv og ser normalt ut. Tror ikke jeg vil sjekke nakkefold, for jeg ønsker ikke å ta stilling til det valget...
 
Stod på nettsiden til det gule huset i Moss at de ikke måler nakkefold. Skjønner at man egentlig ikke har rett til å sjekke det med mindre man er over 38 år, men jeg vil jo vite om de ser noe galt. :)
Det er egentlig bare noen få steder de har lov å måle nakkefold (spesialister på riksen, st.olavs og sikkert noen andre universitetssykehus). Andre som gjør det har ikke egentlig lov.
 
Sniker fra september.

Jeg anbefaler oslo jordmor og ultralydklinikken på majorstuen. Der er det jordmor fra Ullevål sykehus som jobber og er veldig nøye, tar seg god tid og faktisk nyter tiden med deg! Jeg var veldig fornøyd, med både henne og bildene :)
 
Det er egentlig bare noen få steder de har lov å måle nakkefold (spesialister på riksen, st.olavs og sikkert noen andre universitetssykehus). Andre som gjør det har ikke egentlig lov.

målte nakkefolden på Volvat ved sist svangerskap :) jeg er 27. hun gjorde det uten at jeg spurte.
 
målte nakkefolden på Volvat ved sist svangerskap :) jeg er 27. hun gjorde det uten at jeg spurte.
Jeg fikk også målt nakkefold på Volvat, uten å spørre, når jeg var 26 år. Denne ble målt for høy. Sendt rett på videre utredning på 'autorisert' sykehus,og disse målte nakkefolden til å være innenfor. Med andre ord falsk alarm. Da fikk jeg vite at andre har ikke lov til å måle nakkefold.
 
Oslo city: ikke fornøyd, viste ikke helt hva han så etter? Majorstuaklinikken: tja, greit nok. Volvat: veldig fornøyd. Vivek Sethi (Lørenskog): veldig fornøyd
 
Lusker fra nov 15. Kan anbefale Spesialistsenteret for kvinner i Jessheim. Utrolig flink lege som heter Dr Lundring.

Godt å høre at du anbefaler han, har lest mye positivt om han. Har time der 27. juli. :)
 
Jeg var på Oslo city i mars.. Mistenkte MA var derfor vi dro dit for det var det eneste stedet vi fikk time på dagen... Hun vi møtte der var utrolig koselig men om hun var flink eller ikke vet jeg ikke for vi fikk vare bekreftet den MA en vi mistenkte :p jeg har også hørt mye negativt om dem men hyggelig var hun hvertfall
 
Back
Topp