Tidlig ultralyd hvor mange mm var deres frø?

Uventa nummer 3

Bli kjent med forumet
Hei, jeg trodde i dag at jeg var 6+5 på ultralyd, men gynekologen satt meg frem til 7+6. embryoet var bare 1 cm og får ikke målingene hennes til å stemme med 7+6 etter å ha lest litt om CRL lengde. Får vel mer endelig termin senere uansett. Hvor langt var deres lille frø på ultralyd og hvilken uke + var dere i?

Klarte å måle ca. 6 mm - var da 7+1 (beregnet etter siste mens, men 3-4 dager kortere målt ut fra EL. Det stemmer veldig bra med EL)

Med første barn var jeg på ultralyd når jeg fant ut at jeg var gravid, ante ikke hvor mange uker jeg var. Gyn estimerte meg da til 7+6 og CRL var 0,85cm. Viste seg at det må ha vært noe feil med den estimeringeb, for ble satt over en uke tilbake igjen senere. Stusset også over at 0,85 virket for lite til å bli estimert 7+6. Med justert termin var jeg ca 6+6 ved den ultralyden.

Ultralydjordmor vi var hos fortalte at det finnes ulike tabeller for CRL og svangerskapslengde. Det kan være en av grunnene hvis noen får ulike svar.

Var på UL i går, trodde jeg var 8+1 (ut fra siste mens) eller noen få dager tidligere ut fra EL. Spiren var 1.1cm og de satte meg til 7+1. De sa at alt så veldig veldig bra ut, og at det var usannsynlig at jeg var lengre på vei. Men, jeg synes det er litt mystisk at jeg har kommet så kort da jeg vet at unnfangelse var 19.12, og 20.+21.12 hadde jeg eggløsningsslim. Burde jo i så fall være mot andre halvdel av uke 7. Kan det være at implantasjon har tatt lengre tid?

Var på UL i går, trodde jeg var 8+1 (ut fra siste mens) eller noen få dager tidligere ut fra EL. Spiren var 1.1cm og de satte meg til 7+1. De sa at alt så veldig veldig bra ut, og at det var usannsynlig at jeg var lengre på vei. Men, jeg synes det er litt mystisk at jeg har kommet så kort da jeg vet at unnfangelse var 19.12, og 20.+21.12 hadde jeg eggløsningsslim. Burde jo i så fall være mot andre halvdel av uke 7. Kan det være at implantasjon har tatt lengre tid?
Den kan ha tatt lengre tid, ja. Implantasjonen skjer vel i snitt på dag 7, men kan skje alt fra dag 3 til dag 12 etter det jeg har skjønt.

5+5 målte min baby 6,66 mm. Ble satt frem til ca 6+2. Uke 11+0 ble jeg satt frem til 12+0. Det stemte ikke med menstermin, men stemte med når jeg hadde eggløsning, da jeg tempet etter eggløsning, og den kom tidligere den syklusen enn den pleide å gjøre.

Har inntrykk at det kan være en del variasjoner så tidlig i forløpet.

Snodig at du ble satt tilbake min var 0.92 ved 7+4 og i går 8+4 1,5 cm og gyn sa det var ganske riktig og jeg er ikke satt tilbake.

Var på ul i dag, bankende hjerte og 1,01cm.
8+1 i dag, målt til 7+6, men var så lite forskjell at det ikke påvirket termin :Heartred

Frøet var 0,978 eller noe og ble da målt til 7+0, så enig i at det var litt rart

Back
Topp