Tidlig ultralyd før uke 12: verdt det?

E-40570350

Flørter med forumet
Jeg er i uke 8 og vurderer å bestille time privat til tidlig ultralyd neste uke, men usikker på om jeg skal bruke penger på det.. Ønsker å ta det for å få en bekreftelse på at alt er bra (eller ikke), men tenker samtidig at det er en "falsk trygghet" om alt er bra, da jeg kan miste en dag eller uke senere.. Samtidig hadde det vært fint å se om hjertet slår, dersom det ikke gjør det, tenker jeg det er bedre å få vite det nå enn i uke 12-13.

Dere som har tatt det: synes dere det var verdt det? :)

Jeg har hatt to spontanaborter det siste halvåret, er det noen som har fått tidlig UL før uke 12 offentlig pga to tidligere SA eller må man ha hatt minst tre for å få det?
 
*sniker*
Jeg fikk ultralyd hos fastlegen for å fastslå at fosteret hadde satt seg på riktig plass, ikke noe risiko hos meg for at det ikke skulle være det..
Dette er første svangerskap og har ingen sa eller noe bak meg, men fastlegen min ønsker å være på den sikre siden :) det går jo kanskje an å spørre din fastlege om det? Og kanskje bare overdrive litt med mangel på symptomer eller ett eller annet slik at de tenker de burde sjekke så du slipper å måtte betale? :) (det er litt sneaky, men hahaha)
Hvis ikke så hadde jeg booket privat, det roet meg veldig! Jeg fikk den ul hos fastlegen i uke 8+0, og jeg kunne se hjertet banke :Heartred
 
Jeg er i uke 8 og vurderer å bestille time privat til tidlig ultralyd neste uke, men usikker på om jeg skal bruke penger på det.. Ønsker å ta det for å få en bekreftelse på at alt er bra (eller ikke), men tenker samtidig at det er en "falsk trygghet" om alt er bra, da jeg kan miste en dag eller uke senere.. Samtidig hadde det vært fint å se om hjertet slår, dersom det ikke gjør det, tenker jeg det er bedre å få vite det nå enn i uke 12-13.

Dere som har tatt det: synes dere det var verdt det? :)

Jeg har hatt to spontanaborter det siste halvåret, er det noen som har fått tidlig UL før uke 12 offentlig pga to tidligere SA eller må man ha hatt minst tre for å få det?
Hei! Jeg synes det har vært verdt det :)

De gangene jeg har funnet hjertelyd på UL uke 8, har det gått veien. Og jeg har lest/hørt at om man finner hjertelyd, så skal du kunne være ganske så sikker på at det går veien. Men alt kan jo selvfølgelig skje.

Jeg har hatt fire svangerskap, der to av fire er vellykkede. Fikk UL offentlig av legen min pga en MA før første vellykkede svangerskap og en SA før andre vellykkede svangerskap :) jeg hadde bestilt en UL privat for svangerskapet som endte opp i SA, men rakk ikke dra på den før jeg mistet. Så fikk jeg oppfølging av legen min på dette grunnet noe komplisert/langvarig blødning og den åpenbare psykiske belastningen det påfører oss å gå gjennom noe sånt :)
 
Jeg er i uke 8 og vurderer å bestille time privat til tidlig ultralyd neste uke, men usikker på om jeg skal bruke penger på det.. Ønsker å ta det for å få en bekreftelse på at alt er bra (eller ikke), men tenker samtidig at det er en "falsk trygghet" om alt er bra, da jeg kan miste en dag eller uke senere.. Samtidig hadde det vært fint å se om hjertet slår, dersom det ikke gjør det, tenker jeg det er bedre å få vite det nå enn i uke 12-13.

Dere som har tatt det: synes dere det var verdt det? :)

Jeg har hatt to spontanaborter det siste halvåret, er det noen som har fått tidlig UL før uke 12 offentlig pga to tidligere SA eller må man ha hatt minst tre for å få det?
Var viktig for meg (4sa).
Fikk også tilbud fra jordmor pga så mange sa. Men tok flere ganger også privat og helt spontant.
Hadde ul 6+0, 9+0, 10+0 (offentlig), 14+0 (offentlig), 17+0, 19+0 (offentlig), 24+0, 34+0 (offentlig), 37+0 (offentlig).

Siste 2 var det pga lite liv, men ellers ofte kun fordi jeg trengte en bekreftelse at alt er bra. Og ble myyyye roligere.
 
Back
Topp