Hadde det i uke 7, men var da i uke 8, dette pga av blødninger, og lite HCG stigning.
Så tok jeg en privat i uke 11+3, legen var veldig stille av seg, og etter han var ferdig så forklarte han at han hadde funnet en del ting som var urovekkende. Barnet hadde alt for høy hjertelyd, manglet neseben, og nakkefolden var helt i grenseland. Jeg ville opprinnlig bare vite at ungen var ilive med tanke på tidligre MA, og at jeg hadde hatt blødninger
Ble da sendt vidre til Rikshospitalet, fikk 2 nye UL. Der de kom til samme konklusjon, men de forklarte MYE bedre. Manglende neseben, det var ikke vanlig at det hadde utviklet seg enda, nakkefolden var ikke så høy, den var rett innenfor grenseland, og hjertelyden kunne de ikke si noe om i tilfelle ungen var syk. Fikk sjangsene 1 av 38 at ungen våres hadde en dødelig sykdom(det vanlige er at den ligger på 1 av 30 tusen), som gjorde at han kom til å dø i svangerskapet eller like etter han var født.
Vi ville vite, så vi tok en morkakeprøve. Lang ventetid, litt over en uke fikk vi vite at han var FRISK for den sykdomen. Helt sikker var de ikke før etter 1 mnd. Da ringte legen meg, og sa at baby'en vår var frisk. Og at hjertelyden kan være ustabil i førsten med tanke på at så mye skjer, og at dette kom til å ordne seg selv. Neste gang jeg var hos JM så var hjertelyden NORMAL igjen.
Så på en måte så var alt det jeg var igjennom unødvendig. Men på en annen måte så vet jeg at ungen nå er frisk for dødlige kromosom feil.