tidlig UL!

gericaa

Andre møte med forumet
Får dere tidlig UL me legen deres "bare fordi dere ønsker det" eller er det til privat klinikker dere går? har så lyst på tidlig UL mn ikke hos privat "drite" dem tilbyr her..ikke noen leger så stoler ikke på dem..men har hørt att en må ha et godt grunnlag for å få tidlig Ul på sjukehus..

Jeg har bestilt hos en privat bare for å få det bekreftet at det faktisk ER en spire inni der [:)] 
I forrige sv.skap ble jeg henvist til UL fordi jeg ble gravid rett etter en SA og legen ville vite hvor langt på vei jeg var (hadde ingen anelse).

ORIGINAL: gericaa

Får dere tidlig UL me legen deres "bare fordi dere ønsker det" eller er det til privat klinikker dere går? har så lyst på tidlig UL mn ikke hos privat "drite" dem tilbyr her..ikke noen leger så stoler ikke på dem..men har hørt att en må ha et godt grunnlag for å få tidlig Ul på sjukehus..

Kjenner flere, inkludert meg selv som fikk ultralyd tidlig bare fordi vi ønsket det. Legen sendte gledelig henvisning, også blir det opp til sykehuset å vurdere om du skal få det. Har ikke hørt om noen som har fått nei. Hvis ikke legen din vil sende henvisning, så bytt lege!

Jeg har ukentlig ul fordi jeg har et riskikosvangerskap. Har diagnosen habituell abort og medisineres under graviditeten og i tillegg tok medisiner for å bli gravid. Så jeg går under en spesiell oppfølging på sykehuset. Så jeg har definitivt ikke ul bare fordi jeg ønsker det.

ORIGINAL: civciv

Jeg har ukentlig ul fordi jeg har et riskikosvangerskap. Har diagnosen habituell abort og medisineres under graviditeten og i tillegg tok medisiner for å bli gravid. Så jeg går under en spesiell oppfølging på sykehuset. Så jeg har definitivt ikke ul bare fordi jeg ønsker det.

Oi, det hørtes tungt ut. Kan jeg spørre hva den diagnosen innebærer? Fikk nesten dårlig samvittighet for at det gikk såpass enkelt å bli gravid...

jeg har også fått ekstra ul fordi jeg ikke har klart å lage barn helt på egen hånd. Klarte det ihvertfall ikke uten medisin. Og legen ville at jeg skulle ha ul, og nå skal vi få komme tilbake igjen om 2 uker[;)] Veldig greit synes jeg. hadde ikke spurt om å få ekstra heller da.

ORIGINAL: PånIgjen

Oi, det hørtes tungt ut. Kan jeg spørre hva den diagnosen innebærer? Fikk nesten dårlig samvittighet for at det gikk såpass enkelt å bli gravid...

Man får diagnosen habituell abort når man har mistet 3 på rad... [:(] Da får man utredning... og oppfølging ved nye svangerskap. Jeg har også PCOS som heller ikke er veldig gunstig for å ville bli gravid eller å være gravid... For det tar jeg medisiner som jeg denne gangen også skal ta gjennom hele svangerskapet som en del av behandlingen. Så jeg fikk denne gangen pergotime for å bli gravid. Tok 2 kurer denne gangen. Når jeg fikk positiv test startet jeg med en gang opp med progesterontilskudd (crinone) og blodfortynnende (albyl-e). Har ukentlig ul for å se om embryo/foster fortsatt lever eller plutselig dør som tidligere. Da jeg i uke 6 så hjertet slo så startet jeg samme dag opp med blodfortynnende (fragmin) sprøyter som jeg skal ta hver dag i magen, i tillegg til alt det andre jeg tar. Alt dette her gjøres da for å forsøke å forhindre at jeg skal miste flere.

Når jeg tok utredning så fant dem ut en ting galt som jeg håper er hele årsaken. For hvis det er det så gir det meg masse håp denne gangen. Jeg har nemlig født et barn tidligere, med han ble det haste keisersnitt. Ved utredningen tok dem sånn skopi å kikket med inni livmora mi og der fant dem ut at keisersnittarret hadde dannet en sammenvoksning inni livmora som kan være årsaken til at mine tidligere embryo/foster rett og slett har dødd. Det fordi den sammenvoksningen kan ha tatt næringen fosteret skulle hatt eller rett og slett sperret plassen inni der. Vanskelig å si. Men jeg håper det er grunnen til mine 3 forestående svangerskap.

En ting jeg er takknemmelig for er at jeg har gjennomgått et svangerskap normalt uten noen bekymringer over det normale. For da vet jeg hvor fantastisk det kan være. For sånn som jeg har hatt det de siste gangene og nå er i grunn ikke noe særlig. Har så ufattelig redsel for å oppleve sorgen igjen. Og jeg tror egentlig ikke jeg klarer det igjen. Så føler litt at dette her er min siste sjangse. Går det ikke nå så orker jeg ikke å gå igjennom det en gang til.

Dette ble mye syting og babbling. [;)][:-] Men, men... Jeg har mye i tankene mine for tiden...[&o]

Syting, nei! Takk for at du ville dele historien din! Det er virkelig stort å bli mor, så jeg skjønner veldig godt at du er villig til å prøve det meste. Måtte lykken stå deg bi denne gangen, for jeg gleder meg til å følge både deg og den lille i magen din i månedene som kommer [:)]

Syting, nei! Takk for at du ville dele historien din! Det er virkelig stort å bli mor, så jeg skjønner veldig godt at du er villig til å prøve det meste. Måtte lykken stå deg bi denne gangen, for jeg gleder meg til å følge både deg og den lille i magen din i månedene som kommer [:)]

*gåsehud og ståpels*

Takk for rørende ord, de satte jeg stor pris på. Jeg kjemper med nebb og klør og som overlegen min sier; denne gangen satser vi alt. Så håper det går bra. Er ufattelig nervepirrende, så det kjennes godt. Til torsdag er det ny ultralyd og som vanlig gruer jeg meg veldig. [8D] Oppdatering kommer da uansett hvordan det ligger an. Er nemlig ikke sikker på hverken det ene eller det andre.

*gåsehud og ståpels*

Takk for rørende ord, de satte jeg stor pris på. Jeg kjemper med nebb og klør og som overlegen min sier; denne gangen satser vi alt. Så håper det går bra. Er ufattelig nervepirrende, så det kjennes godt. Til torsdag er det ny ultralyd og som vanlig gruer jeg meg veldig. [8D] Oppdatering kommer da uansett hvordan det ligger an. Er nemlig ikke sikker på hverken det ene eller det andre.

Kjenner meg så utrolig godt igjen,føler dette er briste eller bære for oss også. Hmm,har tatt keisersnitt jeg også,og akupunktøren "stakk" det opp for å fjerne dritt som setter seg i det rett og slett. Han mente det kunne virke negativt inn,så tror virkelig at det hjalp. Arret ble helt annerledes!! Krysser alt jeg har for at spirene våre klamrer seg fast i 9 mnd. Lykke til videre i svangerskapet civciv[:)] 

ORIGINAL: Thorgers

Kjenner meg så utrolig godt igjen,føler dette er briste eller bære for oss også. Hmm,har tatt keisersnitt jeg også,og akupunktøren "stakk" det opp for å fjerne dritt som setter seg i det rett og slett. Han mente det kunne virke negativt inn,så tror virkelig at det hjalp. Arret ble helt annerledes!! Krysser alt jeg har for at spirene våre klamrer seg fast i 9 mnd. Lykke til videre i svangerskapet civciv[:)] 

Jeg tok jo sånn skopi og der så de jo en sammenvoksning som dem fjernet. Jeg lå i narkose og greier. Var ufattelig glad når dem fortalte om funnet og fikk eliminert det. Så håpet mitt er jo at det har vært årsaken og at derfor skal det gå bra nå. Men ingen kan forsikre meg om noe som helst så den som lever får se...

Akupunktur har jeg veldig troa på! Stakk han nål inn i arret eller en annen plass på kroppen?? Jeg gikk litt til akupunktur for noen år siden, da fikk jeg alle nålene i øra.

Masse lykke til vidre til deg også, krysser alt jeg har for oss! [:)]

Ja han stakk nålene i arret. Vi var igang med utredning vi da,men så ble jeg gravid i mellomtiden etter at jeg begynte på akupunktur. Vet jo ikke hvorvidt det er noe galt inne i magen,men får virkelig ikke håpe det! Krysser fingre og tær for at vi begge blir stolte foreldre i mai-10...

ORIGINAL: Thorgers

Ja han stakk nålene i arret. Vi var igang med utredning vi da,men så ble jeg gravid i mellomtiden etter at jeg begynte på akupunktur. Vet jo ikke hvorvidt det er noe galt inne i magen,men får virkelig ikke håpe det! Krysser fingre og tær for at vi begge blir stolte foreldre i mai-10...

Så spennende. Akupunktur er undervurdert ass!! Har som sagt så stor tro på det. [:)] Krysser her også. [:D]

Ikke alle som er positive til det,godt å høre at det er noen som har troen[:)] Jeg har ivertfall det,hadde gått i nesten 2 år uten å bli gravid etter siste sa... så noe må jo ha klaffet,tror egentlig jeg har mistet flere ganger uten å være klar over det pga forsinket mens og enorme mens smerter i blandt...

Back
Topp