tidlig UL

cactus_jenten

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg ønsker å bli henvist til tidlig UL pga medisinske årsaker. Men når er det vanlig å ta tidlig UL? Og er den alltid innvendig?

Jeg hadde SA 31. juli, og tenker jo selvsagt litt på det denne gangen også... Så vil gjerne få ting bekreftet 100% liksom.

Tidlig UL er alltid innvendig.

Når tid, kommer an på hva du vil se. Vent til etter 6 uke om du vil se hjertet slår.

*urk* Alle gynekologiske undersøkelser går helt greit når jeg ikke er gravid, men når jeg er gravid er det bare ekkelt. Da er det liksom ingen som skal rote i hufsetufsa mi. [&:]

Når er det de kan se etter eventuelle misdannelser hos foster?

Og takk og lov! [:)] Da skal jeg ha utvendig UL!!

Problemet er at med utveldig ul kan man ikke se detaljer på fosteret og det er vel hensikten her. Innveldig ul er ikke så ekkelt som det høres ut. De stikker bare inn en sånn greie med kondom på, det gjør ikke vondt eller noe. Jeg var på ul i forrige uke og skal igjen i morra...

Har vært på innvendig UL før hos gynekologen uten at jeg har vært gravid, og det er vel mye samme greien. Hadde også innvendig UL med førstemann i uke 24, og det er derfra jeg har fått "panikken".

Syns det var skikkelig ubehagelig, ikke fordi det gjorde vondt eller noe, men fordi det føltes bare helt feil at noen skulle rote oppi der da. [&:] Skikkelig teit å tenke sånn egentlig, for jeg vet det er fort gjort, og smertefritt, men gruer meg alikevel jeg. [&:]

Tror jeg venter til uke 6 i hvertfall da, så jeg kan få se ett hjerte i det minste. [:)]

Skjønner du synes det er ekkelt. Liker ikke kle av meg eller at noen roter opp i der jeg heller. Men må man, så må man...

I uke 6 tør jeg påstå at du må ha innvendig.  Jeg hadde i mitt første svangerskap utvendig ul i uke 8. Så da myyyyyye mindre enn jeg gjør innvendig i uke 5-6 i mine neste svangerskap. Men så hjertet slo såvidt i uke 8 utvendlig. Tror ikke jeg hadde kunnet sett det utvendig så veldig mye før.

Jeg har bestilt UL til uke 8, da får du se mer[:)]
Og hun jeg skal til tar utvendig UL. Hvis hun ikke får med alle detaljer tar hun innvendig etterpå.

Back
Topp