Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi var i går, 7+4. Det var innvendigHei
Dere som skal/har vært på TUL.
Hvilken uke er best å dra mtp. å se hjertet slå? Er det risiko for innvendig ultralyd?

Jeg hadde ul i uke 7+3, da så vi at hjertet slo. Det er innvendig UL, men ingen risiko for fosteret.Hei
Dere som skal/har vært på TUL.
Hvilken uke er best å dra mtp. å se hjertet slå? Er det risiko for innvendig ultralyd?
Vet ikke helt hva du mener med risiko, men HelseNorge skriver dette:
Det er ikke påvist skader hos barn som følge av at det har vært undersøkt med ultralyd som foster, men ultralyd er en medisinsk undersøkelse og det advares mot unødig bruk.
Kilde: https://www.helsenorge.no/undersokelse-og-behandling/ultralyd-av-gravide/
Hvis du mener om det er en risiko for å måtte ta innvendig og ikke utvendig, så er det det før uke 12, ja. Kan hende man prøver utvendig først og så innvendig etterpå evt.
Noen går rett på innvendig og noen prøver utvendig først. Går du etter uke 12 vil jeg tro det er ganske garantert at det blir utvendig.Klønete formulering, skal redigere. Jeg har angst for det (alt av gyn etc.), så vil helst slippe mer enn jeg må. Lurte på om jeg kunne ende opp med innvendig om jeg dro for tidlig, eller om det er tilfeldig.
Noen går rett på innvendig og noen prøver utvendig først. Går du etter uke 12 vil jeg tro det er ganske garantert at det blir utvendig.
Du kan jo spørre om utvendig pga angst (hvis du tør). Da vil jeg tro de prøver det de kan å se utvendig.Mulig jeg tar sjansen. Var i uke 8 sist svangerskap og da var det utvendig![]()
jeg har tatt utvendig hos fastlegen flere ganger før uke 12, og da med tredve kilo overvekt, så vil tro det går om man prøver! Og om du har spesielle behov så får vi tro det hadde prøvd veldig hardt å unngått innvendig.Jeg tok denne gangen rundt uke 7+0. Da prøvde hun først utvendig, men måtte gå over til innvendig. Forrige graviditet tok jeg rett før uke 9 med samme klinikk og da tok hun utvendig. Så sikkert lurt å i alle fall vente til uke 8+0, for å unngå innvendig.Klønete formulering, skal redigere. Jeg har angst for det (alt av gyn etc.), så vil helst slippe mer enn jeg må. Lurte på om jeg kunne ende opp med innvendig om jeg dro for tidlig, eller om det er tilfeldig.

Jeg var igår og var 7+5 tok utvendig og fikk se et bankende hjerte. Men sørget for å ha full blære og tror det gjorde at fastlegen min fant fosteret litt lettere. Han trodde ikke han ville finne noe så tidlig utvendig, men han ble veldig glad på min vegne når han fant fosteret. Får også lov å komme tilbake neste fredag for å kunne se enda mer og et bankende hjerte.