Tidlig ul

Solsikkespiren

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Hei
Bestiller dere legetime me engang dere har testet positiv?
Regnet på at jeg er litt over 4 uker på vei ca...

Skal dere bestille tidlig ul?
 
I mine andre svangerskap så har eg gått til legen rett før eg har vært på tidlig ultralyd. Dette for å få helsekortet. Tenker at eg denne gangen kommer til å ta tidlig ultralyd i uke 11, så då går eg til legen et par dager før xsmile3
 
Hei
Bestiller dere legetime me engang dere har testet positiv?
Regnet på at jeg er litt over 4 uker på vei ca...

Skal dere bestille tidlig ul?
Jeg har vært til legen 2 ganger nå, er ca 4 uker på vei. Skal på UL neste uke for fastsettelse av svangerskap. Var fastlegen som henviste meg til gyn! Men skal sies at jeg har risikosvangerskap, og medisiner jeg må trappe ned På, så derfor jeg reiste til legen med en gang testen viste positiv.
 
Har vært hos privatklinikk å tatt blodprøver, men det var pga blødning (var bortreist, så kunne ikke oppsøke fastlege).
Har også bestilt time til TUL om 2 uker, men det har jeg gjort privat hos gyn jeg pleier å bruke.
Går ikke til legen før etter UL, da jeg egentlig ikke ønsker å fortelle at jeg er gravid før jeg ser ett bankende hjerte :)
 
I mine andre svangerskap så har eg gått til legen rett før eg har vært på tidlig ultralyd. Dette for å få helsekortet. Tenker at eg denne gangen kommer til å ta tidlig ultralyd i uke 11, så då går eg til legen et par dager før xsmile3

Hva er grunnen til det? Eller, er dette noe man må/bør gjøre?? Man drar vel på tul mest for å få bekreftet at det er liv der, så er vel ikke så viktig å ha med helsekort dit. Eller er jeg helt blåst nå? ;)
 
Hva er grunnen til det? Eller, er dette noe man må/bør gjøre?? Man drar vel på tul mest for å få bekreftet at det er liv der, så er vel ikke så viktig å ha med helsekort dit. Eller er jeg helt blåst nå? ;)
Jeg har aldri tatt med helsekort på tul :)
 
Hva er grunnen til det? Eller, er dette noe man må/bør gjøre?? Man drar vel på tul mest for å få bekreftet at det er liv der, så er vel ikke så viktig å ha med helsekort dit. Eller er jeg helt blåst nå? ;)

Eg har tatt det med slik at det noteres inn i helsekortet når forventet termin er. Dette fordi man er mer treffsikker på termindato tidligere i svangerskapet. Tenker derfor det er greit for den som tar ordinær ultralyd å se dette xsmile3
 
Hva er grunnen til det? Eller, er dette noe man må/bør gjøre?? Man drar vel på tul mest for å få bekreftet at det er liv der, så er vel ikke så viktig å ha med helsekort dit. Eller er jeg helt blåst nå? ;)
Jeg har vært på sykehuset fra uke 8 til uke 16. De bruker ikke helsekort. Har da hatt TUL, og det noteres i journalen, men er ikke nødvendig å ha med helsekort på TUL, nei :)
 
Var hos lege sist torsdag. Da var jeg 5+1 hun henviste til tul hos gyn. Fikk time 25. Februar. Da ser vi litt mer en et bankene hjerte . Denne gyn legen kommer til å følge meg opp hele svangerskapet. Gjorde det sist å. Hos henne får jeg ultralyd på hver kontroll. Digg!
 
Jeg er 4+0 i dag og skal til legen onsdag for henvisning til tidlig ul :):Heartred
 
Er det slik at alle får tul? Jeg har ikke fått noe helsekort av fastlegen enda. Regner med at jeg får det når gynekologen har sjekka at alt e ok inni der:happy: eller når jeg skal ta alle blodprøver og veie meg hos fastlegen rundt uke 12?;)
 
Er det slik at alle får tul? Jeg har ikke fått noe helsekort av fastlegen enda. Regner med at jeg får det når gynekologen har sjekka at alt e ok inni der:happy: eller når jeg skal ta alle blodprøver og veie meg hos fastlegen rundt uke 12?;)
Nei alle får ikke det. Men alle kan kjøpe det om man har mulighet. Jeg får fordi jeg har mistet 3, 2 sa (blandet annet mistet vi en tvilling) og 1 Ma. Dette pluss endel sykdommer hos meg gjør at legen min og hun som tar TUL på meg mener jeg skal få dette dekt og gjennomført.
 
Nei alle får ikke det. Men alle kan kjøpe det om man har mulighet. Jeg får fordi jeg har mistet 3, 2 sa (blandet annet mistet vi en tvilling) og 1 Ma. Dette pluss endel sykdommer hos meg gjør at legen min og hun som tar TUL på meg mener jeg skal få dette dekt og gjennomført.
Jeg får tul dekt...dette pga jeg har en autoimmun sykdom.
 
Er det slik at alle får tul? Jeg har ikke fått noe helsekort av fastlegen enda. Regner med at jeg får det når gynekologen har sjekka at alt e ok inni der:happy: eller når jeg skal ta alle blodprøver og veie meg hos fastlegen rundt uke 12?;)
Nei, alle får ikke TUL, men du kan betale for det privat. Jeg har fått det på sykehuset pga risikosvangerskap. Har måtte få all næring intravenøs pga ekstrem svangerskapskvalme, så da må de sjekke at spiren vokser som det skal. :)

Når det gjelder helsekort har jeg fått det ved blodprøvetaking hos legen ved 8 uker.
 
Jeg skal på tul nå. Er veldig spent. Aner ikke hvor langt jeg er på vei, hvis det fremdeles er noe der. Hadde en kortvarig blødning på lørdag, som gav seg etter en times tid..
 
Jeg skal på tul nå. Er veldig spent. Aner ikke hvor langt jeg er på vei, hvis det fremdeles er noe der. Hadde en kortvarig blødning på lørdag, som gav seg etter en times tid..
Lykke til!
Jeg er også på tur til tul, time 13 ;) Usikker på hvor langt jeg er på vei, det står mellom 5 og 6 uker :p
 
Lykke til!
Jeg er også på tur til tul, time 13 ;) Usikker på hvor langt jeg er på vei, det står mellom 5 og 6 uker :p
Lykke til selv<3 Jeg er så redd for at det ikke skal være noe der:-/
 
Lykke til selv<3 Jeg er så redd for at det ikke skal være noe der:-/
Det var noe der, midt i mellom 5 og 6 uker, så hun mente at om en uke så bør det være ett foster med hjerteaktivitet, så da må jeg bare vente og se... Men hun satt at livmorhalsen var lang og lukket, og det var ingenting som tydet på abort per nå :)
 
Back
Topp