Tidlig ul

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hvor lang tid brukte legen på tidlig ul hos dere? Hva så h*n på?

Et par minutter. Målte babyen. Så etter hjerteslag. Så at alt var på plass utfra så langt vi var komt. Sjekket at det ikke var flere enn den ene. Tok en grundig sjekk av hele livmoren osv.

Tar ikke så veldig lang tid, i dag tror jeg var inne hos gyn i rundt 10 minutter, da med av og på kledning (innvendig ul), en tvilling som ikke låg stille slik at legen styrte litt på før hun fikk målt den og snakk etter på.

Et par minutter. Målte babyen. Så etter hjerteslag. Så at alt var på plass utfra så langt vi var komt. Sjekket at det ikke var flere enn den ene. Tok en grundig sjekk av hele livmoren osv.
Samme her. Brukte Ikke mer enn to-tre minutter (uke 8). På TUL i uke 13 er det litt grundigere sjekk.

Samme her. Brukte Ikke mer enn to-tre minutter (uke 8). På TUL i uke 13 er det litt grundigere sjekk.
Jeg var uke 9+4. Så er ikke så mye de ser da likevel. Og det viktigste var å se at hjertet slår, hvor mange foster og om alt annet var ok. Så blir dette opplyst om i henvisning til fosterdiagnostikk. Så da blir det nok en grundigere undersøkelse.

Var 10+0, og lå i stolen i 15-20 min. Men babyen var veldig aktiv så hun slet med å få ordentlige mål osv. Så brukte lang tid pga det. :happy:

Da jeg betalte privat brukte hun 30 minutter nesten :) veldig fin gjennomgang av alt. Skal på sykehuset nå 3. Feb, får se hvor lsng tid de bruker

Hørest ut som det er litt forskjellig... Vi var privat og det tok, uten overdrivelse, 6 minutter fra vi kom inn til vi gikk ut o_O Og det var inkludert samtale, undersøkelse og betaling. Synes det var litt raskt og føler ikke vi fikk den informasjonen vi gjerne skulle hatt, så vurderer å bestille en ultralyd til et annet sted. Utrolig surt å betale så mye for så lite:facepalm: Dette var i uke 12..

Hørest ut som det er litt forskjellig... Vi var privat og det tok, uten overdrivelse, 6 minutter fra vi kom inn til vi gikk ut o_O Og det var inkludert samtale, undersøkelse og betaling. Synes det var litt raskt og føler ikke vi fikk den informasjonen vi gjerne skulle hatt, så vurderer å bestille en ultralyd til et annet sted. Utrolig surt å betale så mye for så lite:facepalm: Dette var i uke 12..
Wow, tok privat på mandag. Da var det 20-25 minutter i stolen, fikk med masse bilder og videoer, fikk mye informasjon både før og etter. Brukte vel ca 40 min inne hos legen...

Wow, tok privat på mandag. Da var det 20-25 minutter i stolen, fikk med masse bilder og videoer, fikk mye informasjon både før og etter. Brukte vel ca 40 min inne hos legen...
Nei, vi er ikke fornøyde for å si det sånn :confused: Utrolig kjip følelse når det igrunnen skal være en fin og betryggende ting!

Nei, vi er ikke fornøyde for å si det sånn :confused: Utrolig kjip følelse når det igrunnen skal være en fin og betryggende ting!
Hadde den følelsen etter tul i uke 7 på sykehuset, veldig stresset mannlig doktor som bare raste igjennom det han måtte og spurte ikke om vi hadde noe spørsmål eller noe. Kjente jeg ble litt lei meg da, dette er jo første gang jeg er gravid..

Hadde den følelsen etter tul i uke 7 på sykehuset, veldig stresset mannlig doktor som bare raste igjennom det han måtte og spurte ikke om vi hadde noe spørsmål eller noe. Kjente jeg ble litt lei meg da, dette er jo første gang jeg er gravid..
Ser den! Man føler seg ikke særlig ivaretatt da:confused:

Var på privat i uke 8 og hadde en kjempegod opplevelse. Jordmor var hyggelig, nøye, ga masse info og tok seg god tid til å forklare. Fikk se og høre et bankende hjerte og fikk tilsendt bilder og video på begges telefoner :Heartpink

Var inne i uke 11, jordmor tok seg god tid, samtale først, så utvendig ul, brukte god tid, fikk bilder og film, tok seg også god tid etterpå. Veldig hyggelig møte, privat. Hun pratet til og med til nurket i magen

Var inne idag (9+4, privat) og hun brukte ca 15 min på selve ultralyden. Gikk gjennom og visste oss armer, fingre, føtter, plommesekk, navlestreng og vi fikk se den lille krabaten sprelle rundt. Hun sjekket lengden på kroppen, hjernen og diameter på hodet. Fikk til og med en rask kikk i 3-D og 7 bilder med oss hjem:D

Back
Topp