Tidlig ul?

ADKOver

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei trenger råd! :happy: Der jeg bor finnes det ingen steder man kan bestille tidlig UL. Har veldig lyst til dette da jeg spontanaborterte sist, hadde en forferdelig fødsel og min mann har veldig dårlige gener.

Sykehuset lovet meg ekstra oppfølging neste gang pga de visste at de tok feil besluttningernår barnet mitt så vidt overlevde fødselen forrige gang! Mens legen min ikke ville hjelpe meg med det..

Vi kan bestille tidlig UL, men da må vi kjøre over 1-2 timer og betale 1200 kroner. Er uke 5 + 0 og har termin ca 08.08.2020. Blir veldig tidlig med tanke på at det snart er jul. Noen tips? Hva ville du gjort? :(
 
Jeg hadde en tøff MA i uke 11 for noen år siden, og er veldig stresset over at jeg er 7-8 uker på vei i julen og alle vil få vite det da. Jeg fikk ikke tidlig ul pga det, så jeg bestilte selv. Skal i vei 19/12, jeg må bare bruke penger på det, ellers kommer stresset rundt situasjonen til å ødelegge julen for meg. Jeg vet at det allikevel kan gå galt selv om det skulle se bra ut på ul, men da jeg hadde MA var det ikke noe foster der, bare morkake og fostervann, så jeg trenger å vite at/om det er noe der denne gangen.
 
Jeg vet ikke hvor du må henvende deg for å finne ut av hvordan få ekstra oppfølging, ville undersøkt det nærmere. Kanskje spørre på sykehuset du fødte sist?

Tenker at tidlig UL kanskje først blir etter jul, ettersom ukene ut 2019 vil være veldig tidlig i svangerskapet. Bedre med UL de første ukene i januar :) Se om du får bestilt til en av de første ukene i 2020 når du vil være 8-12 uker på vei?
 
Jeg ville henvendt meg direkte til sykehuset. Men jeg har sagt til fastlegen at jeg har fått det de andre gangene pga familiære ting på fars siden. Så da sendte hun henvisningen. Så sa hun at da er det den gyn hun sender til som tar en vurdering. Men si at sykehuset har sagt du skal ha ekstra oppfølging og om legen kan henvise til det.
 
Hei trenger råd! :happy: Der jeg bor finnes det ingen steder man kan bestille tidlig UL. Har veldig lyst til dette da jeg spontanaborterte sist, hadde en forferdelig fødsel og min mann har veldig dårlige gener.

Sykehuset lovet meg ekstra oppfølging neste gang pga de visste at de tok feil besluttningernår barnet mitt så vidt overlevde fødselen forrige gang! Mens legen min ikke ville hjelpe meg med det..

Vi kan bestille tidlig UL, men da må vi kjøre over 1-2 timer og betale 1200 kroner. Er uke 5 + 0 og har termin ca 08.08.2020. Blir veldig tidlig med tanke på at det snart er jul. Noen tips? Hva ville du gjort? :(
Sånn et det vel å bo på bygda.
16.januar skal vi kjøre 2,5 time til Tromsø på tidlig UL, koster 1350kr :) gjorde det også med førstemann. Fantastisk opplevelse.
 
Jeg ville henvendt meg direkte til sykehuset. Men jeg har sagt til fastlegen at jeg har fått det de andre gangene pga familiære ting på fars siden. Så da sendte hun henvisningen. Så sa hun at da er det den gyn hun sender til som tar en vurdering. Men si at sykehuset har sagt du skal ha ekstra oppfølging og om legen kan henvise til det.

Har prøvd, men det eneste han sa var at det som gikk galt sist, var fødselen og ikke svangerskapet. Så det ville han ikke hjelpe med, fordi det var ingen vits i å prøve :/

Fikk ikke vite hva som gikk galt sist og min mann har en forferdelig type kreft i familien. Nesten ALLE damer har fått det. Så vi har kunne tenkt oss å finne ut om man kan sjekke gener eller hvilket skjønn det er. (beholder uansett så klart) Aner ikke om det er mulig men.
 
Hei trenger råd! :happy: Der jeg bor finnes det ingen steder man kan bestille tidlig UL. Har veldig lyst til dette da jeg spontanaborterte sist, hadde en forferdelig fødsel og min mann har veldig dårlige gener.

Sykehuset lovet meg ekstra oppfølging neste gang pga de visste at de tok feil besluttningernår barnet mitt så vidt overlevde fødselen forrige gang! Mens legen min ikke ville hjelpe meg med det..

Vi kan bestille tidlig UL, men da må vi kjøre over 1-2 timer og betale 1200 kroner. Er uke 5 + 0 og har termin ca 08.08.2020. Blir veldig tidlig med tanke på at det snart er jul. Noen tips? Hva ville du gjort? :(


Fant forresten disse fine videoene, her sier de at de anbefales TUL tidligst 7+0.

https://www.jordmorklinikken.no/tjenester/ultralyd/
 
Har prøvd, men det eneste han sa var at det som gikk galt sist, var fødselen og ikke svangerskapet. Så det ville han ikke hjelpe med, fordi det var ingen vits i å prøve :/

Fikk ikke vite hva som gikk galt sist og min mann har en forferdelig type kreft i familien. Nesten ALLE damer har fått det. Så vi har kunne tenkt oss å finne ut om man kan sjekke gener eller hvilket skjønn det er. (beholder uansett så klart) Aner ikke om det er mulig men.
Hvis det var noe som gikk galt under fødselen så kan du henvende deg til sykehuset og få ut journalen din. Da skal de ha skrevet hva som skjedde. Da kan du ta den med til jordmor og snakke gjennom hva som faktisk skjedde og om det er noe som kan gjøres for å unngå at det skjer igjen.
 
Back
Topp