Tidlig ul

Ninaa93

Andre møte med forumet
Jeg har fått tidlig ultralyd nesten uke fordi jeg er litt usikker på hvor langt jeg er på vei + at jeg går på blodfortynnende.

Første gang jeg ble gravid fikk jeg tidlig ul i uke 9 men da var fosteret dødt.
Når jeg var med frøkna jeg fikk i juni17 var jeg på TUL i uke 9 og da var heldigvis alt i orden!

Noen som har vært på så tidlig ul? Ser man noe? Og hvis hjerte ikke slår - får jeg ny time da eller må jeg vente?

Jeg var på TUL i det jeg mente var 6+5, men ble satt tilbake til 5+6. Vi hadde flaks og fikk se hjertet slå, men som jordmoren sa, at det kunne ha begynt å slå for 3 minutter siden, såd et var ren flaks så tidlig. Det eneste vi så på dette tidspunktet var livmorhulen, en liten skygge som var embryoet, og blinkingen fra hjertet.
Bare litt over en uke senere var jeg på ny TUL, pga blødning, og da ble jeg satt frem, slik at det stemte omtrent på en prikk med det jeg mente jeg skulle være. Da var embryoet ca 1.1 cm, og var litt tydeligere. Tydelig hjerteblink.
I går da jeg var på TUL (pga blødning) var jeg 10+1, og da så vi hode med to hjernehalvdeler, armer som viftet masse foran hodet, og to bein, pluss plassering av morkaken (som ligger foran mormunnen, og dermed er skyld i blødningene).
Lykke til på TUL!

Hvilken uke tror du at du er i da:-)? Er det å gå på blodfortynnende en årsak i seg selv for tidlig ul? Eller er det pga. Historie med blodpropp? (Står på albyl E selv).

Tusen takk!
Går på blodfortynnende fordi jeg har leiden mutasjon (søstern fikk blodpropp i sitt første svangerskap) så vi har en litt større risk for å få blodpropp. Men det er først derfor jeg får tidlig ultralyd :) tror jeg er i uke 6..

Jeg var på TUL da jeg var 6 + 0 (embryoet ble målt til 6 + 1). Så embryoet og et bankende hjerte. :Heartred Slik så bildet ut:

20190606_213349.jpg

Så du ser ikke akkurat mye, men CRL og bankende hjerte er tross alt det som betyr noe.

Var på TUL på mandag! Tror selv at jeg i dag er 7+4, men jordmor tror at jeg kan være en uke mindre! Fikk se mye fostervann, plommesekken, og et bankende lite hjerte ♥️ Slik så det ut! Den lille røde prikken er hjertet!
1FB6B201-4070-4641-873E-A9E55197F8B8.png BFAD93E6-C726-4AAA-9A9D-9F37405A4CBF.png

Åå er så rart å tenke på at en liten ert kan bli en liten baby! Ja det viktigste er jo se at alt er i orden:) forrige svangerskap var jeg på 2 eller 3 ultralyder før den OUL så får se mer etterhvert!
Spennende blir det! Håper bare vi ser et bankende hjerte og at det ser i orden ut!

Forje gang var jeg bare 7+0 på tul tror jeg, da så vi bare en liten klump med et hjerte. Denne gangen var vi 9+4 og fikk se en liten bamsemums :D

Back
Topp