Tidlig UL

Lurer på om jeg skal prøve å få tul jeg også. Litt annen problemstilling en de fleste kanskje, men saken er at min mor har hatt x-antall flerling svangerskap der tidlige komplikasjoner har ført til at en eller begge fostere går til grunne. Hun har også hatt utskrapning på det legen antok å være 6-8 egg som hadde festet seg, men ikke utviklet seg normalt. Jeg fikk tidlig ul i forrige svangerskap fordi jeg testet positivt allerede 6 dpo (har stålsyklus så ingen tvil om når eggløsning fant sted) og det økte kjemperaskt og var derfor bekymret for om det var mer en ett foster. Det var det ikke :) Testet positivt 6 dpo nå også og er litt mindre bekymret denne gangen, men hvis HCG øker like raskt denne gangen eller fortere så vil nok legen anbefale det tror jeg:)

jeg skal til jordmor den 19/10, da er jeg 8+3 +-.. Hun skulle henvise meg til tul pga at jeg mistet sist pp :) Så det blir nok tul i uke 9 her :)

Skal spørre legen om tul neste uke, men er usikker på når jeg bør ha? MA som ble oppdaget i uke 14 forrige gang, men jeg fikk aldri noe svar på hvor gammelt fosteret var. En lege mente 10 uker og en annen mente 8...
Noen tanker?

Skal spørre legen om tul neste uke, men er usikker på når jeg bør ha? MA som ble oppdaget i uke 14 forrige gang, men jeg fikk aldri noe svar på hvor gammelt fosteret var. En lege mente 10 uker og en annen mente 8...
Noen tanker?
Jeg skal i uke 10. Føler meg ganske trygg da om vi ser et bankende hjerte :) ellers kommer vi til å bruke doppler litt innimellom for å betrygge oss :)

Jeg skal i uke 10. Føler meg ganske trygg da om vi ser et bankende hjerte :) ellers kommer vi til å bruke doppler litt innimellom for å betrygge oss :)
Tenkte kanskje mellom 8 og 11 en plass ja.
Hvor tidlig kan man høre med doppler?

Last edited:
Noen tanker?

Lurer på akkurat det samme! Hadde også MA som ble oppdaget i uke14 sist, og foster var mellom 8-9 uker. Men fikk det bekreftet på ul, fordi jeg dro til legevakt fordi aborten startet av seg selv.

Min lege snakket om at det ikke er noen oppfølging ved mindre man har abortert 3 ganger på rad.. Men jeg lurer på om jeg skal spørre om det er noen ekstra oppfølging likevel.

Hvis jeg ikke før henvisning til TUL, velger jeg å betale for det selv.

Har bestilt time privat til når jeg er 10 + 2, så er enda hele 5 uker igjen. Syns tiden snegler seg avgårde ... :wtf:

Lurer på akkurat det samme! Hadde også MA som ble oppdaget i uke14 sist, og foster var mellom 8-9 uker. Men fikk det bekreftet på ul, fordi jeg dro til legevakt fordi aborten startet av seg selv.

Min lege snakket om at det ikke er noen oppfølging ved mindre man har abortert 3 ganger på rad.. Men jeg lurer på om jeg skal spørre om det er noen ekstra oppfølging likevel.

Hvis jeg ikke før henvisning til TUL, velger jeg å betale for det selv.
Jeg blir å betale selv hvis ikke jeg får henvisning fra legen jeg også. Ønsker ikke å oppleve det samme igjen.
Jordmora her mente at selv om man ikke har krav på oppfølging etter en ma så får ofte førstegangs det likevel.

Jeg blir å betale selv hvis ikke jeg får henvisning fra legen jeg også. Ønsker ikke å oppleve det samme igjen.
Jordmora her mente at selv om man ikke har krav på oppfølging etter en ma så får ofte førstegangs det likevel.
Jeg fikk ikke det denne gang, så vi tar det privat og betaler selv heller.

Jeg fikk ikke det denne gang, så vi tar det privat og betaler selv heller.
Hm. Er det litt sånn at det er opp til hver enkelt lege hva de gjør og når de henviser? At de ikke har noe form for regler e.l å følge?
Det er godt man har muligheten til å gå privat :) Selv om det koster litt :)

Hm. Er det litt sånn at det er opp til hver enkelt lege hva de gjør og når de henviser? At de ikke har noe form for regler e.l å følge?
Det er godt man har muligheten til å gå privat :) Selv om det koster litt :)
Min lege ringte til kvinneklinikken hvor jeg var å fikk utskrapning. De ville ikke meg inn, så da sendte ikke legen henvisning.

Her koster det jo ca 1200-1400kr.. Svindyrt!

Min lege ringte til kvinneklinikken hvor jeg var å fikk utskrapning. De ville ikke meg inn, så da sendte ikke legen henvisning.

Her koster det jo ca 1200-1400kr.. Svindyrt!
Ok. Da får jeg stålsette meg før legetimen og være forberedt på begge deler da. Oi! Det var dyrt! Jeg har ikke sjekket pris her, men det bør jeg nok gjøre.

Ok. Da får jeg stålsette meg før legetimen og bære forberedt på begge deler da. Oi! Det var dyrt! Jeg har ikke sjekket pris her, men det bør jeg nok gjøre.
Ja, det kan være lurt!

Sist gikk vi privat i Haugesund siden vi likevel skulle ned til mamma å de. Der kostet det 800kr, så store forskjeller alt ettersom hvor du bor!

Hei koster første konsultasjon 1200 kr, men etterpå koster de 800 kr. Håper det er det samme nå ett år etter. Altså at det blir billigere for meg fordi jeg er inne i systemet.

I dag var både jeg og mannen på ultralyd, han hadde et sterkt ønske om å være der som en støtte. Vi fikk sett den lille bønna vår og konstatert at jeg er gravid i livmoren.
Min kjære lege Henrik, tok oss i hånden og gratulerte oss og ønsket oss alt det beste denne gang! Utrolig deilig å vite at ting foreløpig går som det skal. Nå krysser jeg fingrene for at alt er like fint på OUL.
Jeg tenkte ikke på å høre om å få bilder Pytt pytt.. Det var en bønneformasjon

I dag var både jeg og mannen på ultralyd, han hadde et sterkt ønske om å være der som en støtte. Vi fikk sett den lille bønna vår og konstatert at jeg er gravid i livmoren.
Min kjære lege Henrik, tok oss i hånden og gratulerte oss og ønsket oss alt det beste denne gang! Utrolig deilig å vite at ting foreløpig går som det skal. Nå krysser jeg fingrene for at alt er like fint på OUL.
Jeg tenkte ikke på å høre om å få bilder Pytt pytt.. Det var en bønneformasjon

Så herlig:)

Back
Topp