Tidlig UL

Tul den 21. Da er 6+0❤️ er det for tidlig? Skal til spesialist
Det kan være i grenseland ift å få sett et bankende hjerte så ikke få panikk om du ikke får sett det. De fleste som tilbyr TUL her anbefaler å vente til uke 7 pga av det. Men det kan også hende du får sett et flott lite bankende hjerte :) Noen grunn til at du skal så tidlig?

a23ce7527544f513d9b05e674b1fee14

Alt bra på TUL idag! Lille bønna og bankende hjerte :D

Ble satt tilbake 4 dager som forventa så termin er 3 mai! ❤

Bestilt meg TUL 19.10, er da ca. 9 uker :D ikke noen spesifik grunn, annet enn at jeg er nysgjerrig og litt utålmodig ;)

Ble hennvist til tidlig ultralyd i går, så kommer vel time i posten om noen uker. :-) Hadde ikke tenkt å spørre om det engang, men legen ville så da sier ikke jeg nei til det :-)

Da har jeg bestilt time til TUL. Da er jeg 7+2.

Det kan være i grenseland ift å få sett et bankende hjerte så ikke få panikk om du ikke får sett det. De fleste som tilbyr TUL her anbefaler å vente til uke 7 pga av det. Men det kan også hende du får sett et flott lite bankende hjerte :) Noen grunn til at du skal så tidlig?

Okei,hun sa det i telefon assa,men at hvis vi ikke så noe skulle jeg komme tilbake en uke etter.

Grunnen er at jeg skal få ekstra oppfølging denne gangen. Det er flere grunner til, bla at kollegaen til henne gu dret seg kraftig ut i mitt forrige svan.sk. Endte i senabort uke 21. STOR legefeil. Og jeg har lavt stoffskifte. Hun ringte meg å sa hun ville følge meg opp ekstra fordi jeg sliter med mye angst rundt det som har skjedd og jeg har iiiiingen symptomer:)

Okei,hun sa det i telefon assa,men at hvis vi ikke så noe skulle jeg komme tilbake en uke etter.

Grunnen er at jeg skal få ekstra oppfølging denne gangen. Det er flere grunner til, bla at kollegaen til henne gu dret seg kraftig ut i mitt forrige svan.sk. Endte i senabort uke 21. STOR legefeil. Og jeg har lavt stoffskifte. Hun ringte meg å sa hun ville følge meg opp ekstra fordi jeg sliter med mye angst rundt det som har skjedd og jeg har iiiiingen symptomer:)
Godt å få så tett oppfølging da! :)

Nå er jeg skikkelig i villrede.. Hadde gledet meg sånn til å reise på ultralyd sammen med mannen på mandag. Hadde også et ørlite håp om at vi kanskje fikk se hjertet slå og at han skulle føle seg litt mer involvert når han fikk være med.

Men siste dagene har jeg hatt intrykk av at det passer veldig dårlig for han og at han egentlig ønsker å være på jobb.

Han er fisker og sesongen er over fredag om en uke. Jeg har forståelse for at han er stresset og ønsker å få mest mulig ut av siste dagene. Dersom han fisker og jeg drar alene, kan det være snakk om 30-50 000kr! Og det på en dag...

Han har ikke spurt om å få slippe, det tror jeg ikke han kommer til å gjøre heller.

Men nå vurderer jeg å gi han valget... Hva synes dere?

Nå har jeg tidlig ul 6+0, siden jeg gjennomgikk exu i vinter.

Tenker at dersom han velger å ikke bli med, så ønsker jeg å ordne en privat ul i uke 11-12.

Skal til legen i morgen for å spør etter henvisning. Pga jeg fikk utskraping 3 august og ikke fått mensen siden, så usikkerhet mtp termin, og fordi sist gikk jeg til 9+3 før tidlig UL, og fant ut at det ikke vokste som det skulle, da så vi kun en plommesekk, en uke senere så vi plommesekk med fosteranlegg, men plommesekken var på vei til å kollapse. Da lå jeg ca 4 uker bak, og bare et spørsmål om tid før det døde.
Så håper jeg får henvisning og litt bedre oppfølging denne gang.

Nå er jeg skikkelig i villrede.. Hadde gledet meg sånn til å reise på ultralyd sammen med mannen på mandag. Hadde også et ørlite håp om at vi kanskje fikk se hjertet slå og at han skulle føle seg litt mer involvert når han fikk være med.

Men siste dagene har jeg hatt intrykk av at det passer veldig dårlig for han og at han egentlig ønsker å være på jobb.

Han er fisker og sesongen er over fredag om en uke. Jeg har forståelse for at han er stresset og ønsker å få mest mulig ut av siste dagene. Dersom han fisker og jeg drar alene, kan det være snakk om 30-50 000kr! Og det på en dag...

Han har ikke spurt om å få slippe, det tror jeg ikke han kommer til å gjøre heller.

Tenker at dersom han velger å ikke bli med, så ønsker jeg å ordne en privat ul i uke 11-12.
Jeg hadde bedt manne dra på jobb uansett om han vil være med :)

La han dra på jobb, det er snakk om mye penger, også drar dere på ul rundt uke 12 sammen :)
Ikke så mye å se 6+0 som i uke 12 likevel!

Skal til legen i morgen for å spør etter henvisning. Pga jeg fikk utskraping 3 august og ikke fått mensen siden, så usikkerhet mtp termin, og fordi sist gikk jeg til 9+3 før tidlig UL, og fant ut at det ikke vokste som det skulle, da så vi kun en plommesekk, en uke senere så vi plommesekk med fosteranlegg, men plommesekken var på vei til å kollapse. Da lå jeg ca 4 uker bak, og bare et spørsmål om tid før det døde.
Så håper jeg får henvisning og litt bedre oppfølging denne gang.

Last edited:
Var på ul på tirsdag. Utvendig. Da var jeg 7+3. Alt var fint! Jordmor sa at da var det over 90% sjangs for at det ville gå bra :-D

Ja, da sa jeg at han gjerne måtte dra på jobb. Med mindre at han følte han trengte en fridag fra fiskeriet da. Han virker innstilt på å ta dagen fri og bli med meg.. Men vi skulle se værmeldingen an i helgen. Slik at det ikke blir ufrivillige fridager i tillegg.

Da han lurte på hva jeg følte for selv, så brast jo jeg i gråt (hormoner) og sa at det hadde vært godt å ha han der, sånn i tilfelle det ikke er som det skal. I og med at jeg gjennomgikk alt på egenhånd i vinter når han var nordafor på skreien.

Etterpå prøvde jeg å ro meg inn igjen med at det ikke er noe som minner meg om exuen i dette svangerskapet og at jeg har jo ikke hatt noen blødninger osv...

Men det ser ut som at mannen har bestemt seg for at enkelte ting ikke kan måle seg med penger... Så får vi se da hva det blir til.

Jeg synes du burde la han gå på jobb. Hadde det vært meg hadde jeg villet gå alene, og heller bestilt en privat UL etter fiskesesongen. Dere har jo råd til mange UL'er da ;)

Back
Topp