Tidlig UL

Sommerskatt

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Her kan vi dele bilder, historier og datoer for de av oss som skal på tidlig UL.

Selv skal jeg om 1 uke og da er jeg 5+3 - håper å se at det ligger der det skal ligge og ikke i en eggleder. Tenk om hjertet slår da?!?! :D

Oi, det var virkelig tidlig, ja! Krysser fingrene for at alt er som det skal - og hadde jo vært fantastisk å se hjertet allerede! :D

Jeg har bare vært gravid én gang før, og da gikk alt fint, og jeg vil heller ikke si at jeg er så fryktelig bekymret denne gangen heller, men jeg er nok mer bevisst på alt som kan gå galt, tror jeg. Skulle gjerne hatt en tidlig UL, men jeg har jo hvert fall foreløpig ingen grunn til å tro at det er noe galt heller, så her blir det nok en privat UL rundt uke 12. Så lenge til, sukk.

Jeg skal på TUL i uke 7-8 :-) og tenker det blir en til i uke 12-13 :) den første er dekket, og nr to må jeg nok betale selv. :-)

Jeg er litt stressa pga to tidligere ma så kommer nok til å ta en tidlig ul. Skal til legen om ei uke og får da svaret på om jeg får det offentlig eller om jeg må bestille privat :)

Oi, det var virkelig tidlig, ja! Krysser fingrene for at alt er som det skal - og hadde jo vært fantastisk å se hjertet allerede! :D

Jeg har bare vært gravid én gang før, og da gikk alt fint, og jeg vil heller ikke si at jeg er så fryktelig bekymret denne gangen heller, men jeg er nok mer bevisst på alt som kan gå galt, tror jeg. Skulle gjerne hatt en tidlig UL, men jeg har jo hvert fall foreløpig ingen grunn til å tro at det er noe galt heller, så her blir det nok en privat UL rundt uke 12. Så lenge til, sukk.
Skal du noe før det? Lege, jordmor?
I hvilken kalender uke er du i når du kommer til uke 12? (11+0)?

Skal du noe før det? Lege, jordmor?
I hvilken kalender uke er du i når du kommer til uke 12? (11+0)?
Njæ, det blir vel første kontroll hos lege eller jordmor på omtrent samme tid, tenker jeg. Kalenderuke har jeg ikke regnet på ennå, hehe, det er så langt fram. :P Meeen, skal vi se, jeg er vel 11+0 den 7. oktober, kan det stemme? Venter noen uker til før jeg bestiller time i hvert fall. Det koster vel rundt 1200 for privat gyn uten henvisning, men det er det absolutt verdt. Tenk om det er MA eller noe alvorlig galt, og så ikke oppdage det før OUL! :eek:

Jeg vet at jeg får flere ultralyder, men aner ikke når vi får første. Kommer til å bestille privat hvis ikke jeg får innen 12. uke.

Eg skal ha en TUL i veke 6-7, så blir det morkakeprøve og UL i veke 10-11 og OUL i veke 19-ish. Det er det eg veit ialfall :)

Siden dette er en prøverørsgraviditet, får jeg en TUL i uke 7 ca (tror faktisk timen min er uke 6+5).

Tror vi dropper tul denne omgangen. Vi var til to forrige gang, uke 8 og 13. Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønn så tenker det holder med oul.

Jeg skal også på tidlig ultralyd hos fastlegen, da jeg har hatt en graviditet utenfor livmor for tre år siden. Etter det har jeg hatt én spontanabort, så nå håper jeg at det endelig er min tur til å fullføre svangerskap :) Har ikke bestilt time enda da.

Da har jeg fått time på KK på onsdag, og hååååååper jeg får en ul da! Tror egentlig ikke at jeg får det, men da får jeg heller bestille meg en time på Volvat rundt uke 12 :)

Har fått time til tidlig ul i uke 6+3 :) håper på å få sett et hjerte som slår da :)

Prøvde å bestille tidlig UL forrige uke. Var da 4+. Fikk beskjed om å ringe tilbake om 3-4uker, så satte de opp en time 2uker etter det. Syns det var litt spesielt. Ikke noen spesiell grunn til at vi må ta, men er veldig nysgjerrige og har ikke helt gått opp for oss ennå.

Back
Topp