Tidlig ul

Jeg kommer nok til å spørre legen om å henvise meg i uke 7 eller noe.. så jeg slipper å være urolig :-)

Jeg tenker det samme :) eventuelt går jeg til privat

Legen min har ul apparat så pleier å få ultralyd på første kontroll :)

Hvis ikke hadde jeg nok tatt det privat for å slippe å vente helt til ordinær. Har mistet så mange ganger at jeg vil se at alt er fint.

Får ukentlige kontroller på føde/gyn poliklinikk grunnet risiko svangerskap :)

Jeg skal til legen øve nyttår, de har og ul aparat der. Men skal og be om henvisning til sykehuset før ul. Men dette er kunn pga MA i sommer der fosteret hadde våre dødt i heile 6 uker :( pluss for det at eg har grove celleforandringer å skal egentlig operer den 19 januar, så må ha ekstra oppfølging i forhold til det.

Jeg skal til legen øve nyttår, de har og ul aparat der. Men skal og be om henvisning til sykehuset før ul. Men dette er kunn pga MA i sommer der fosteret hadde våre dødt i heile 6 uker :( pluss for det at eg har grove celleforandringer å skal egentlig operer den 19 januar, så må ha ekstra oppfølging i forhold til det.

Off så utrolig forferdelig! :( vet du hvordan de skal ordne det i forhold til graviditeten? Kan de operere selv om du er gravid? Sender varme tanker <3

Jeg vil be om tidlig ul for å se at hjertet slår, fordi jeg mistet i uke 7/8 sist jeg var gravid. Gleder meg til å kjenne bevegelser, da vet man jo at der er liv

Off så utrolig forferdelig! :( vet du hvordan de skal ordne det i forhold til graviditeten? Kan de operere selv om du er gravid? Sender varme tanker <3
Nei eg har ikkje peiling. Ska ringe de øve nyttår å snakke med legen eg fikk brev av. Håpe det går Ann å vente els e eg redd eg kanskje må ta abort :/ men hva ei inne på prøver forumet så hva i samme situasjon å der skulle hu kun ha ekstra oppfølging og operer etter fødsel.

Jeg bestiller privat ultralyd til uke 12. Gjorde dette forrige svangerskap også, og var veldig fornøyd med det:) Har ikke behov for tidligere, men vil heller ikke vente helt til ordinære UL i uke 18.

Pga min alder regner jeg med at jeg får like mange UL som for 3 år siden. Da fikk jeg ul uke 7,12,19, + noen til. Sist hadde jeg 7 stk.

Skal på privat ultralyd i uke 12 så sant jeg fortsatt er gravid da, men jeg ønsker egentlig en tidligere også pga daglige blødninger. Får se hva vi gjør over nyttår :-)

Pga min alder regner jeg med at jeg får like mange UL som for 3 år siden. Da fikk jeg ul uke 7,12,19, + noen til. Sist hadde jeg 7 stk.

Hvilken uke hadde du de 7? :eek:

Her blir det forøvrig ikke noe bedre.. Tenker tidlig UL uke 6 (privat, betaler selv), UL før uke 12 (pregmet-studien), to UL i uke 18-19 (pregmet og OUL), UL uke 28 (pregmet), 3D UL rundt uke 28-29 (privat, betaler selv) og UL uke 32 (pregmet) :rolleyes:

Her blir det forøvrig ikke noe bedre.. Tenker tidlig UL uke 6 (privat, betaler selv), UL før uke 12 (pregmet-studien), to UL i uke 18-19 (pregmet og OUL), UL uke 28 (pregmet), 3D UL rundt uke 28-29 (privat, betaler selv) og UL uke 32 (pregmet) :rolleyes:

Hva er pregmet-studien?

Hva er pregmet-studien?

Studie for oss med PCOS (du må ha en bekreftet diagnose fra lege/gynekolog). Her er informasjon fra nettsiden:

Hensikt
Hensikten med studien er å undersøke om metformin kan forbygge sene aborter og for tidlige fødsler hos gravide kvinner med polycystisk ovarialsyndrom (PCOS). Vi ønsker også å finne ut mest mulig om svangerskapsforløp og svangerskapskomplikasjoner hos PCOS kvinner, samt følge opp barna som er født av kvinner som deltar i studien. Forskningsprosjektet utgår fra Det medisinske fakultet ved Norges tekniske-naturvitenskapelige universitet (NTNU).

Hvem kan delta i studien?
Gravide kvinner som har fått diagnosen PCOS og er:
  • Mellom 18 og 45 år
  • Gravide med et foster
  • Tidlig i graviditeten (t.o.m. svangerskapsuke 12)
Hva innebærer studien?
Deltagelse i studien innebærer at:
  • Du får skriftig og muntlig kost- og livsstilsveiledning
  • Som deltaker vil du bli randomisert (delt inn i gruppe etter lodd trekningsprinsippet) til enten metformin eller «narre»-medisin. Verken du, din lege /jordmor eller vi vil vite om du får metformin eller «narre»-medisin. Tablettene er helt identiske. Du kan altså ikke ønske deg det ene eller det andre. Dette avgjøres ved loddtrekningsprinsipp.
  • Du følger helsekontroller som anbefalt for gravide kvinner i Norge men på fem av disse kontrollene får du time på svangerskapspoliklinikken hos lege og jordmor som har spesialkunnskap og interesse for PCOS.
  • Vi planlegger ultralydundersøkelse ved inklusjon (første besøk), uke 19, uke 28 og uke 32. Ved uke 19 og 28 gjøres måling av blodstrøm til livmoren.
  • Det blir gjennomført sukkerbelastning ved inklusjon og uke 28. Dette for å avdekke mulig svangerskapsdiabetes.
http://www.nsfm.no/pregmet2/side2.php

Skrev nok litt rotete . Jeg mente at jeg fikk totalt 7 ul i forrige svangerskap . Dette pga at det regnes som risikosvangerskap når man er over 38 år ,pluss at jeg var overvektig.

Skrev nok litt rotete . Jeg mente at jeg fikk totalt 7 ul i forrige svangerskap . Dette pga at det regnes som risikosvangerskap når man er over 38 år ,pluss at jeg var overvektig.

Var nok bare jeg som skrev litt kronglete.. Mente så klart hvor mange uker du var når du gikk på hver av disse? :)

Var nok bare jeg som skrev litt kronglete.. Mente så klart hvor mange uker du var når du gikk på hver av disse? :)
Husker at jeg var på ul i uke 7,12 og 19.. De resterende 4 husker jeg ikke uketallene på :)

Jeg har hatt 3 spontanaborter og håper å få tettere oppfølging nå enn i forrige svangerskap.

Skal fikse tune hos fastlegen over nyttår og bedre om å bli henvist til noen som er "eksperter". Hvis noen har erfaring med dette, er jeg interessert i å høre fra dere:-)

Back
Topp