Tidlig UL

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Er det mange av dere som skal ha det?

Jeg skal ha pga. MA jeg hadde nylig.

Jeg skal ha regner jeg med, både pga min alder og fordi jeg har hatt trøbbel i et tidligere svangerskap.

Skal ha rundt 6 uker på grunn av at jeg har hatt svangerskap utenfor livmor før. Har bare en eggleder igjen, så vil gjerne sjekke at det er på rett plass

Pga småblødninger de 10 første dagene har legen henvist meg til tidlig UL. Jeg har ikke fått time enda.

Når tenker dere å ta tidlig UL?

Gikk til fødselsspesialtist forrige svangerskap (gynekolog), så håper jeg får UL før uke 12 hos han. Jeg hadde ingen henvisning den gang, å regner ikke med jeg må ha det nå heller

Ønsker å ha en ul rundt uke 6-7 og en rundt uke 12.

Jeg tror også jeg tar en i uke 7.

Jeg skal denne gangen. Hadde en MA i slutten av juli som ble oppdaget i uke 12. Tar ingen sjanser denne gangen.

Jeg får nok rimelig tett oppfølging på sykehuset pga tidligere sykdom som kan komme igjen med graviditeten.

I mai hadde jeg i tillegg en MA, så jeg er nok litt på tuppa denne gangen:-/

Jeg tror nok at jeg skal det, på grunn av at jeg er født med et sjeldent ledd- og muskelsykdom og derfor vil ha oppfølging tidlig. Det er ikke direkte arvelig, men jeg vil gjerne ha full kontroll da jeg er førstegangsfødende og ikke har peiling på hvordan en med min diagnose går gjennom et svangerskap. Er bare 300 personer i Norge som har det liksom. Men har jo trua på at det ikke er så veldig anderledes for meg som for andre. :p

Sist jeg var gravid tok vi en i uke 12. Har lyst til å gjøre det nå også :happy: Koster litt da, men det er verdt det!

Jeg har fått legetime den 9 nov og bedt om tidlig ul. Har slitt med celleforandringer og operert to ganger så deler av livmorhalsen min er vekk. Har derfor økt risiko for å føde for tidlig og vil ha ul tidlig for å følge opp og videre for å se om det er behov for sette på sånn dings... (husker ikke hva det heter, men det er for å holde det tett så ikke fødselen starter)

Back
Topp