Tidlig ul

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Var du på tidlig ul?
Måtte du, eller ville du?
Hvorfor?
Hvorfor valgte du evt å ikke dra på tidlig?

Ren nysgjerrighet :)
Jeg var ikke på tidlig ul, hadde lyst å være litt ekstra spent å få se litt mer på oul, og for meg holdt det med å høre hjertelyd når jeg hadde spotting :)
Jeg hadde veldig lyst og var nære på å bestille time, men klarte å dra meg i nakkeskinnet :p

Var på tidlig UL i uke 10 pga blødninger. Ellers hadde jeg nok ventet. :-)

Japp, uke 9 for å bekrefte abort etter styrtblødning (mest sannsynlig tvillingfrafall, lillejenta har det bra :) ) , så 3 ganger til Pga vedvarende blødning og spotting 5-6 uker videre fra da .

Vi tok privat UL i uke 8 for å bekrefte liv. Vårt første barn og var veldig nervøs etter å ha lest om alle SA og MA på forumet her. Mest sannsynlig hadde jeg ikke tatt UL så tidlig hvis jeg ikke var på forumet...

Men faktisk har den UL vært den som jeg ble mest rør over, var liksom så vakkert å se at vi hadde laget et lite liv. Veldig fint på OUL også, men den i uke 8 sitter litt dypere emosjonelt selv om han bare var en "bønne" på skjermen :-) Pengene for undersøkelsen er ihvertfall ikke noe vi bryr oss om, vel verdt det!

Vi bruker ikke doppler hjemme. Tror det hadde vært blålys til nærmeste lege hvis jeg ikke klarte å finne hjertelyden! Haha!

Nå tror jeg ikke det blir flere UL før han kommer ut, bare lytting hos JM og legen. Deilig å kjenne liv nå, han gir liksom beskjed "alt er Ok her inne" :-)

Vi måtte på tidlig UL pga prøverør. I uke 8. Ren rutine på Rikshospitalet.
Var veldig stas å se hjertet slå ❤️ Ble litt mer beroliget.

Vi var på tidlig ul i uke 6+5, bestilte privat hos gynekologen min i og med at sjansene for at det kunne være flerlinger var meget til stede! :-) Fikk gratis time i uke 9+1, slik at vi fikk sett mer enn første gang (snill gyn.!). Oul var jeg på i går :-) Kommer nok ikke til å bestille tidlig ul ved evt neste graviditet, gjorde det nå fordi jeg som sagt var nysgjerrig på om det var fler enn en og at dette er første gang for meg :-)

Har hatt 2 tidlige ul. Den fyste va i veke 7, den betalte eg sjøl for å sjå at da faktisk va liv.
Hadde og ein i veke 13, den va ekstra oppfølging pga komplikasjoner i fyste svangerskap.

Ingen tidlig ul. Ventet på oul. Gjorde det sist også. Men merker at forumet gjør at man blir litt mer bekymra. Tok kun oul sist også+noen lengre ut i svangerskapet pga blødninger.

Jeg var ikke. Hadde ikke lyst å bruke penger på det, så ikke poenget i å skulle gjøre det heller :-P

Skjønner det er forskjellige grunner, jeg var så spent til oul at både jeg og mannen gråt da vi fikk se gullet vårt, friskt raskt og aktivt :) hadde sikkert fått samme følelse hvis jeg hadde vært på tidlig, men jeg ville være mer sikker på at det kunne komme til å gå bra :)

Hadde en del spotting en periode, så var innom jordmor et par ganger ekstra for å høre etter hjertelyd❤️ fikk en Doppler på låns av ett vennepar helt uoppfordret, men jeg har ikke prøvd den enda, synes det er tryggere hos jordmor siden hun vet hva man skal høre etter :)

Var på tidlig ul hos spesialist pga mulig risiko for flerlinger siden jeg ble gravid på pergotime.
3. pergobarn for oss nå, så ren rutine.
Stor forskjell på tidlig ul og ordinær ul synes jeg. Hadde nok aldri tatt tidlig ul om ikke jeg ble oppfordret til det av spesialist. Ser jo ingenting annet enn en prikk som slår. På oul er det jo et helt lite menneske der.

Jeg var på tidlig ul av egen vilje for å forsikre meg om at denne gangen var det liv etter første var sa i uke 5-6 og andre var MA i uke 5-6 som ikke ble bekreftet før uke 10.

Jeg tok ut spiralen 9 april hos min gynekolog som jeg går ofte til pga cyster ol. Han sa jeg kunne ringe han når jeg evt ble gravid, og det ble jeg ved første forsøk. Så ringte å fikk komme i uke 8 for å bekrefte liv.

Ble henvist av legen til tidlig ultralyd i uke 13 for å sjekke nakkefold, da det ble oppdaget kromosonfeil ( DiGeorge Syndrome ) hos vår lille Alexander i 2008 Senabort i uke 21.

Var på tidlig ul både forrige gang og denne gang, for vi ville se at det var at alt var OK.

Vi dro på tidlig ul for å finne ut hvor langt på vei jeg var. Var veldig usikker pga slutta på pillen og mensen var uregelmessig.
Legen trodde jeg var i uke 12 fordi hun hørte hjertelyd men tidlig ul viste 10+4. Var utrolig å se liv inni magen :-) gleder meg til oul nå om 2 dager!

Skjønnte plutselig at jeg var gravid etter en langvarig "farrang".. ante ikke hvor langt jeg var på vei, i og med at den siste mens jeg kunne huske var bare spotting. Dro derfor på medicus på tidlig ul for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Jeg trodde selv ca 5 uker , men viste seg å være 10

Back
Topp