Tidlig UL

Stine_marie

Venter nr. 1 :)
Er det mange som skal på tidlig ultralyd? Jeg er litt usikker om jeg skal bestille eller ikke, så lurer litt på hvorfor dere som skal ønsker å ta det? :)

Jeg vil ta det for å sjekke at det er liv, hvor mange det er og hvordan det går med livmorhalsen min... Jeg var innlagt store deler av forrige svangerskap pga premature rier og avflatet livmorhals og fikk beskjed om at jeg har en irritabel livmor.. så jeg vil vel generelt bare sjekke om ting er bra :) håper jeg får henvisning fra fastlegen min :)

Har allerede vært på tidlig ul:) ønsker jo selv å sjekke at det er liv og alt er som det skal:) får tett oppfølging pga stoffskifte, pcos og tidligere graviditetshistorie:)

Jeg vil ta det for å sjekke at det er liv, hvor mange det er og hvordan det går med livmorhalsen min... Jeg var innlagt store deler av forrige svangerskap pga premature rier og avflatet livmorhals og fikk beskjed om at jeg har en irritabel livmor.. så jeg vil vel generelt bare sjekke om ting er bra :) håper jeg får henvisning fra fastlegen min :)
Uff da, da skjønner jeg jo veldig godt at du tar det! Får håpe du slipper noe av det denne gangen da! :)

Når ca tar man det egentlig? Kanskje jeg bare skal bestille det, synes jo det høres litt greit ut!

Vi skal i uke 11 for å se at alt er i orden før vi sier det til folk og fordi vi er litt ivrig på å se lillegull :)

Jeg har blitt henvist til tidlig ul time i dag. Får se når jeg får brev i posten om når jeg skal:)
Vil ha det pga tidligere sa. Altså vil vite at alt er greit før vi forteller det til noen. Vi vil også ha ul bilde som vi skal pakke inn og gi til ungene når vi forteller de det:)

Last edited:
Jeg skal på onsdag. Var i uke 9 med forrige, da hadde jeg en del blødninger. Denne gangen er jeg bare så redd for at det ikke er noe, så må ha en liten titt om at hjertet slår :-) jeg angret ikke forrige gang!

Jeg har bestilt time til jeg er 11+6, vil se at alt er bra før vi forteller det til folk. Gjorde det forrige gang også, og syns absolutt det var verdt pengene :-)

Da skal jeg også bestille :D

Har ikkje tenkt å ta ul utover det som er normalt.

I forrige svangerskap hadde eg ul i veke 10 (blødning) og så i 25 (magesmerter) i tillegg til oul. Håpar eg ikkje opplever slikt denne gongen og kan følge normale kontrollar.

Jeg bestilte i dag, ønsket i uke 9, men ho hadde ikke ledig så måtte bli når jeg er 8+1 altså neste mandag :) ønsker bare å sjekke at alt er bra før vi forteller familie og venner om det. Har også tvillinger i familien så ønsker å se om det er 1 eller 2 barn inni der :)

Jeg har blitt henvist til tidlig ul time i dag. Får se når jeg får brev i posten om når jeg skal:)
Vil ha det pga tidligere sa. Altså vil vite at alt er greit før vi forteller det til noen. Vi vil også ha ul bilde som vi skal pakke inn og gi til ungene når vi forteller de det:)

Hvor mange SA har du hatt? :) Jeg skal til legen på torsdag, og håper også å få henvisning pga en MA og pga tidligere svangerskapshistorie.

Jeg har bestilt til uke 10 :) Er bare 4+3 så er jo en eeeevighet til :/

Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor får man tidlig UL hvis man har hatt SA/MA tidligere? Er det noe legene kan gjøre for å hindre en SA ved hjelp av UL? Trodde det ikke var til å unngå, pga det som regel skyldes utviklingsavvik hos fosteret?

Jeg får tidlig ul i uke 12 for å følge opp grunnet abort pga store misdannelser sist gang jeg var gravid, men kommer nok til å ta en selv ihvertfall i uke 10 og kanskje uke 7/8 også for å roe nervene :-)

Back
Topp