Tidlig UL

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Har endelig bestilt meg time til tidlig UL neste uke (11+1). Får inntrykk av at dere er så mange her inne på forumet som er på både en, to og tre UL innen 12 uker, så har vært ganske stressa over at jeg enda ikke har fått noen form for bekreftelse på at det er liv. Nå blir det vanvittig godt å forhåpentligvis få en bekreftelse på at alt er ok!

Vi får ikke dratt før uke 13+ noen dager og det er flere uker til.. Det er nok bare å prøve å slappe av i mellomtida :)

Jeg har heller ikke vært på ultralyd før jeg nå skal i morgen. Da er jeg 11+5. Hvis jeg ikke hadde hatt krav på tidlig ul pga epilepsien min, så hadde nok ikke jeg vært på ul før den ordinære.

Hvor vanlig er det egentlig med tidlig ul? Føler mange her inne har vært på det som nevnt tidligere her, både en og to ganger før uke 12.
Har alle rett på tidlig ul hvis man ønsker? Skal til lege mandag 16. Er da 9+2. Og lurer på om jeg skal ønske tidlig ul eller ikke.. føler det er noe som vokser der inne, så vet ikke hvor 'nødvendig' det er.

Hvor vanlig er det egentlig med tidlig ul? Føler mange her inne har vært på det som nevnt tidligere her, både en og to ganger før uke 12.
Har alle rett på tidlig ul hvis man ønsker? Skal til lege mandag 16. Er da 9+2. Og lurer på om jeg skal ønske tidlig ul eller ikke.. føler det er noe som vokser der inne, så vet ikke hvor 'nødvendig' det er.

For å få det dekket må det være en grunn til å utføre ultralyden. Årsakene kan være blødning, tidligere historie, usikker termin.... Men de aller fleste bestiller seg tidlig UL privat og betaler selv.

For å få det dekket må det være en grunn til å utføre ultralyden. Årsakene kan være blødning, tidligere historie, usikker termin.... Men de aller fleste bestiller seg tidlig UL privat og betaler selv.
Okei, takk for svar! Får avtale med fastlegen på mandag om hva jeg skal gjøre :-)

Jeg hadde egentlig tenkt å vente til OUL, men synes det er greit å ta en titt for å se at alt er ok før vi annonserer til så mange at jeg er gravid. Samt å slippe å bekymre seg like mye :) Litt stresset førstegangsgravid her, til tross for veldig tydelige svangerskapssymptomer. Betaler av egen lomme.

Back
Topp