tidlig ul?

Ulva

Forumet er livet
Vet ikke helt hvor jeg har dette fra, men dere som er blitt gravide med prøverør, er det slik at man må få tidlig UL?

Ja, i rundt uke 8 om jeg ikke husker helt feil. Jeg måtte ringe å purre på papirene om ul. Måtte betalte egenandelen selv og bestillte time hos gynekolog. De hadde ikke tid på riksen .

Ja, jeg var der 6+3, skal tilbake 11+2. Får begge på Medicus ;)

Ja, man gjør det for å sjekke at fosteret er på riktig sted og for å se om et eller to har fester seg. Riksen hadde ikke tid, men jeg fikk en henvisning jeg sendte Ahus og var der i 7.uke :-)

Både St.Olavs og Medicus ordner med det vertfall, har avtalt time når jeg har ringt å sagt at jeg er gravid ;)

På ullevål sist fikk jeg automatisk time da jeg da jeg var gravid, men Riksen har ikke kapasitet til å ta inn alle som ikke hører til der. Jeg ringte ahus hvor jeg skal føde og fikk beskjed om å sende rekvisisjonen dit. Mulig man kan gjøre det hos fastlegen om de har utstyret som trengs. Vi betalte ikke noe, men det må man om man velger en privat gynekolog feks. Du kan jo spørre litt der du hører til.

På Hausken fikk jeg time da jeg ga beskjed om at jeg er gravid:) Skal 11/12. Gleder meg til å se om det er en eller to som har festet seg. Noe er det ihvertfall;) Trøttheten og kvalmen er på plass...

Hvis du ønsker å ta tidlig ul på et annet sykehus enn der du har utført befruktningen, så sender de papirene du trenger til det andre sykehuset hjem til deg, henvisning og det som skal fylles ut med antall embryo osv. Da må du ringe og bestille selv på det sykehuset. Så tar du med deg de papirene du får tilsendt. Jeg måtte betale egenandelen selv, mn det var rundt 350kr eller noe. Så ordner du med innkallelse til ny ul rundt uke 12 mens du er der rundt uke 7.

Æå fikk time når æ ringt å sa at æ va gravid, ska den 15 desember det blir uke 7 for mæ

Back
Topp