Tidlig ul?

Bkno0730172

Betatt av forumet
Er det noen som vet om man får tidlig ul fra legen når termin er usikker? Og er det da lang ventetid?
Eller bør jeg bestille privat?

Er tidlig ul ganske sikker, og lik oul termin, eller vil termin kunne være like usikker som den er nå?

Får man med bilder fra tidlig ul?

Er det noen som vet om man får tidlig ul fra legen når termin er usikker? Og er det da lang ventetid?
Eller bør jeg bestille privat?

Er tidlig ul ganske sikker, og lik oul termin, eller vil termin kunne være like usikker som den er nå?

Får man med bilder fra tidlig ul?

Det spørs vel hvor usikker terminen er.. er det bare et par uker fra eller til så fikk ikke jeg det i alle fall.. men er det snakk om en måned eller to.... ventetid er forskjellig fra sykehus til sykehus.. noen får bilder, andre ikke.. og termin blir jo satt ganske nøyaktig, men det er vel i uke 17-20 hvor alle fostere er ca like store og da terminen er mest sikker...

Det spørs vel hvor usikker terminen er.. er det bare et par uker fra eller til så fikk ikke jeg det i alle fall.. men er det snakk om en måned eller to.... ventetid er forskjellig fra sykehus til sykehus.. noen får bilder, andre ikke.. og termin blir jo satt ganske nøyaktig, men det er vel i uke 17-20 hvor alle fostere er ca like store og da terminen er mest sikker...
Takk for svar! :-)
Usikker pga manglende syklus etter fødsel.
Så rart at du ikke fikk. Man bør jo vite ca. hvor langt man er på vei for å få riktig tid til oul?

Jeg fikk det. Hadde en mnd jeg var usikker på om jeg hadde mens- mye som foregikk den timen. Fikk en omtrentlig termin, oul terminen blir den endelige. Fikk bilder ja. Men spørs hvor mange uker du har å gå på, jeg hadde 4..

Takk for svar! :-)
Usikker pga manglende syklus etter fødsel.
Så rart at du ikke fikk. Man bør jo vite ca. hvor langt man er på vei for å få riktig tid til oul?

Jeg var ikke helt sikker på når siste mens var og det var snakk om 1-2 uker tidligere evnt.. har veldig ustabil syklus.. men vi gikk utifra en dato jeg trodde, og så kjente hun på livmora mi da jeg var rundt 9 uker og da jeg var rundt 12 uker og hun mente at det skulle stemme rimelig godt i forholdt til det jeg antok..

Så imponerende at de kan kjenne på livmoren for å si noe om hvor langt man er på vei! :-)
Da kanskje jordmor kan gjøre det på meg også, når jeg skal dit. Spennende.
Lege kjente jo, og målte symfyse forrige svangerskap, men måtte likevel bruke det hjulet for å finne ut hvor langt jeg var.

Så godt at termin stemte med det du trodde da! :-)
Er jo ofte sånn, at man har bedre oversikt enn man tror. :-)

Så imponerende at de kan kjenne på livmoren for å si noe om hvor langt man er på vei! :-)
Da kanskje jordmor kan gjøre det på meg også, når jeg skal dit. Spennende.
Lege kjente jo, og målte symfyse forrige svangerskap, men måtte likevel bruke det hjulet for å finne ut hvor langt jeg var.

Så godt at termin stemte med det du trodde da! :-)
Er jo ofte sånn, at man har bedre oversikt enn man tror. :-)
De bruker det hjulet for å få en dato. Vanskelig å regne ut om livmoren er 12 uker, jeg hadde ikke tatt det i hodet ihvertfall ;)

Hun brukte hjulet i tillegg, men kjente på str på livmora og sa at hun mente at det passet sånn ca i forhold til hvor langt vi trodde jeg var..

Tror min fastlege har maaange gravide.. sist så jeg i alle fall 3 til på venterommet som jeg antar var gravide ;-) så hun kjenner nok på livmora ganske ofte.. kjente både "innvendig" og utvendig første gang...

Back
Topp