Tidlig UL?

pernille85

Glad i forumet
Himmelbarn
Noen som har vært på tidlig UL? Hva betalte du, og ble du fornøyd? Noen som fikk det dekt, og hva var så grunnen? Har to SA bak meg, en i uke 12 med påfølgende medisinsk abort og så utskrapning, og en SA i uke 5, så har behov for å se om det er liv før jeg slår meg til ro med at alt er i orden denne gangen.

Noen som har vært på tidlig UL? Hva betalte du, og ble du fornøyd? Noen som fikk det dekt, og hva var så grunnen? Har to SA bak meg, en i uke 12 med påfølgende medisinsk abort og så utskrapning, og en SA i uke 5, så har behov for å se om det er liv før jeg slår meg til ro med at alt er i orden denne gangen.
Vi tok privat ultralyd for å sjekke hvor langt jeg var på vei :-) Majorstuaklinikken koster 1300 for time og får bilde + kjempe nøye :-D

Jeg har hatt 2 MA å sist jeg var gravid fikk jeg dekket tidlig ul for å se at alt var greit(noe det var) gikk good oppfølging der jeg var på tidlig ul. Hadde en tidlig ul i uke 6/7 tror jeg p en i uke 13 igjen.... Så vis du snakker med legen din så regner jeg med han kan henvise deg til tidlig ul!
Jeg får tidlig ul denne gangen å vis jeg vil tror jeg! Så kommer il p snakke m legen min etter påske ei gang å håpe jeg kan få tine til tidlig ul i uke 10/11.... Tenker vis d har gått greit t da så kan jeg slappe litt mer av!

Jeg tok i drammen og det kostet 850,-. Var greit fornøyt :-) Håper du får henvisning. Godt å kunne slå seg til ro. Trengte det selv. :-)

Jeg skal på tidlig ul 9. April. Får det gratis gjennom gynekologisk poliklinikk pga riksiko for graviditet utenfor livmor..

jjeg fikk dekt tidlig ul av legen pga exu sist jeg var gravid. alt stod bra til heldigvis. men klarer ikke helt å slappe av da jeg stadig vekk leser om ma og sa osv....

Jeg skal på tidlig UL i uke 13 bare for at jeg vil ha en bekreftelse :-) det koster 1300 kroner og får med en minnepinne med bilder :-D

Jeg betalte for en privat ul! Mest fordi jeg ville se at hjerte var begynt å slå! Da var jeg i uke 7 :)

Jeg får tidlig ul dekket fordi jeg ikke er sikker på hvor langt på vei jeg er :)
Sist fikk jeg to tidlige ul'er, men det var fordi han legen jeg hadde da, hadde ul apparat på kontoret sitt :P

Har hatt 1 sa og 1 ma, så tok ul i uke 7 for å se om hjertet i det hele tatt slo. Det gjorde det :) Ma ble ikke oppdaget før uke 12 sist, så skal på enda en i uke 12 denne gangen også. 1000 for den første og 1100 for den andre. Kan virke hysterisk for noen, men jeg klarer i alle fall å slappe av i mye større grad og da synes vi det er verdt det. Hvis vi kommer utfor ma eller sa denne gangen også, vil vi få oppfølgingen gjennom fastlege evt. neste gang, "kriteriet" er sa/ma 3 ganger på rad. Meeeeen denne gangen vil alt gå bra!! :)

får tidlig ul dekt. forrige svangerskap var bare et eneste stort mareritt med bekymringer. morkaken fungerte ikke som den skulle, så frøkna som lå i magen fikk ikke all næringa hun trengte. visste liksom aldri hvordan ting ville gå. nekter å gå igjennom et svangerskap som det der en gang til. så her blir det tidlig ul og god oppfølgning:-)

Betalte 57 kr, kun for materiell, for snart 2 uker siden.
Hadde så store smerter, og kun på høyre side. Og siden jeg har hatt SA, MA og EXU tidligere fikk jeg ul dagen etter jeg var hos fastlegen

Betalte 57 kr, kun for materiell, for snart 2 uker siden.
Hadde så store smerter, og kun på høyre side. Og siden jeg har hatt SA, MA og EXU tidligere fikk jeg ul dagen etter jeg var hos fastlegen

Hvorfor måtte du betale for materiell? Her er alle kontroller i relasjon til graviditet dekket av det offentlige..:-)

Back
Topp