Tidlig UL

Millacamilla

Glad i forumet
Når har dere som har tatt tidlig ultralyd gjort dette? Jg tEnkte å vente til uke 10 , tror dere vi ser en del da. Eller burde jeg ventet til uke 12? :s vet liksom ikke om jg klarer å vente så lenge!

Jeg har tenkt å bestille til rundt uke 10-11.. Har første kontrollen i uke 11 og vil gjerne ha vært på ul før det.. :)

Med datteren min tok jeg ved 6 uker pga blødning, da så vi hjertet! Og ved 15 uker så vi kjønnet:) tok privat..

Jeg mistet sist, og da jeg var hos gyn etterpå sa han at jeg skulle bestille time hos han når jeg var blitt gravid igjen, og ca 6 uker for å sjekke at hjertet slo :)

Jeg hadde det ikke sist, men har veldig lyst nå. På en måte har jeg lyst i uke 6-7 for å se hjertet, men samtidig tenker jeg det er greit å vente til uke 11-12 for å få litt mer ut av det. *tenker på det* :)

får UL via fastlegen siden jeg ikke er sikker på hvor langt jeg er på vei - skulle bestille meg time hos han neste uke og så få UL ikke mange dagene etter det. Er nå mellom 4 og 7 uker på vei

Er det ikkje slik at vi alle kan få tidlig UL om vi ønsker dette?? Trudde dette var blitt bestemt av staten?

Seeki skrev:
Er det ikkje slik at vi alle kan få tidlig UL om vi ønsker dette?? Trudde dette var blitt bestemt av staten?

Trodde jeg også, men fikk ikke første SK før 5. november som da er uti uke 14...

Kanskje man får egen innkalling på UL da!?

Tror ikke man får tidlig UL betalt med mindre man er i en risikogruppe, Jeg har selv bestilt privat UL i uke 11-12,da klarer jeg neppe å vente lenger med å se liv og om alt ser bra ut:) gynekologen jeg skal til da anbefalte å vente til i uke 11-13 med å dra på første ultralyd da man kunne se veldig lite i uke 6:)

Back
Topp