Tidlig ul

mon_83

Flørter med forumet
ææææææææææææ, skummelt. Da har jeg bestilt med tidlig ul 31.juli. da skal jeg være 8+1, gud så skremmende. skal bli godt å få bekreftet om spiren har det bra i magen og om jeg kan prøve å puste ut litt mer

andre som har bestilt?

Jeg fikk henvisning i dag, så jeg er superspent på når jeg får time :D håper jeg får rundt uke 8, var på ul da sist også og det var veldig betryggende. Det er ikke så mye å se enda, men å se et bankende hjerte er ubeskrivelig betryggende :)

Har tenkt å bestille om en måneds tid  :).... man slapper mye mer av etter å ha få bekreftet at alt er Ok :)

mon_83 skrev:
ææææææææææææ, skummelt. Da har jeg bestilt med tidlig ul 31.juli. da skal jeg være 8+1, gud så skremmende. skal bli godt å få bekreftet om spiren har det bra i magen og om jeg kan prøve å puste ut litt mer

andre som har bestilt?

Ja, jeg skal på tidlig ul på torsdag :) det er jo såpass tidlig at alt jeg evt får se er et bankende hjerte, men det er jo betryggende det :)

Jeg var i dag og er 5+4, så i tidligste laget, men det var i dag eller vente til 31/7, da er jeg 8+4, så drar på begge :) Har hatt mindre symptomer de siste dagene og litt rosa på papiret etter å ha vært på do så var bekymret for MA for det var sånn det gjorde seg gjeldende forrige gang. Men var veldi betryggende å høre at alt går etter planen og at gyn var 90% sikker på at hun så hjerteslag. Er jo veldig lite å se på, så skjønner nesten ikke hvordan hun klarte det.. Tror det er veldig individuelt, noen har behov for den tryggheten mens andre klarer å falle til ro med at det går bra så lenge det ikke er store blødninger og smerter. Ikke noe riktig eller galt tror jeg, må bare følge ens egne instinkter.

Jeg skal og på tidlig ul på torsdag ;-) spennende å se, vil være 6 + 4 da, så håper jeg får se ett bankende hjerte <3 >

er dette noe dere må betale for selv?

Spør man bare legen om henvisning?

en kan gå til private for ultralyd.der eg he gått koster de ca 500kr,mn varierer på prisen,mn er uansitt vel verdt pengane.:)'

Det er bare å spørre legen om henvisning, det skal mye til for at han/hun ikke gir det. Med henvisning blir det mye billigere, tror man da bare betaler egenandel. Jeg sjekket litt rundt nå for å bestille time siden den vanlige gyn min er på ferie og mange steder er stengt. Noen private skulle ha opp til 1500kr for en halvtimes konsultasjon med ul, så sjekk ihvertfall prisen først. Kan da være greit med henvisning.. Men du må ikke ha for å få time, det får du uansett på private klinikker/sykehus.

Jeg må beale selv, men det er kun pga av skulle jeg venta til jeg fikk henvsning fra legen så hadde jeg ikke fått tidlig ul før t i september! Fellesferie nå og omtrendt alt er stengt. Så derfor tok jeg det privat nå så jeg slipper å vente så lenge. Vil bare finne ut om den lille spiren har det bra..

LineMerethe skrev:

Trur du må ha en grunn, jeg fikk med forje mann pga av at han mistenkte flerlinger, pga skyhøyt hcg nivå. Og at når jeg fikk bekreftet svangerskapet hos gyn så så hun ingen verdens ting på monitoren.. Så hun trudde at dette kom til å gå galt... Nå hadde jeg og fått det grunnen SA i desember, men orker ikke å vente på en tidlig ul til midten av september :-P Så jeg betaler 800 kr :-)

innser hvor heldig jeg er som har en lege med ultralydapparat! hadde uansett betalt de kronene det koster privat om han ikke hadde da :)

Jeg hadde en SA nå for en mnd siden i 13 uke, er det vanlig da å få en ekstra ultralyd eller noe nå da eller må man ha mistet flere ganger? Noen som vet?:)

Marsbaby81 skrev:

LineMerethe skrev:

Trur du må ha en grunn, jeg fikk med forje mann pga av at han mistenkte flerlinger, pga skyhøyt hcg nivå. Og at når jeg fikk bekreftet svangerskapet hos gyn så så hun ingen verdens ting på monitoren.. Så hun trudde at dette kom til å gå galt... Nå hadde jeg og fått det grunnen SA i desember, men orker ikke å vente på en tidlig ul til midten av september :-P Så jeg betaler 800 kr :-)

Jeg hadde blødning i forrige svangerskap, det må da kunne gå ann å bruke det? Da jeg ringte sykehuset sa de at jeg hadde en SA, men inni meg levde en vakkker liten jente!:)

Jeg har vært i dag, hovedsaklig for å fjerne en spiral (som visst nok hadde falt ut). Skal tilbake igjen rundt uke 11/12. Er så heldig at jeg får gå til en spesialist med ul-apparat, selv om det ikke er noe medisinsk grunn til det.

Veldig deilig å se liv :)

Back
Topp