Tidlig UL

Smooshkin

Glad i forumet
Er det "normalt" å spørre lege eller JM om tidlig UL dersom man egentleg ikkje har noe grunn til det?... Føler det er så mange som sier/skriver at de har vært på tidlig UL...
 
Dersom du ikke har noe som tilsier at du bør ha det pga problemmer før eller misstanker om at noe er galt nå så får du nok ikke.

Men om du absolutt vil ha så kan du ta det privat og betale selv, da trenger du ikke noe henvisning. Bare å ringe og bestille. Stadig flere tar ul privat nå enten for å se at hjertet slår/alt ser bra ut før de deler nyheten eller senere for å ta 3D-ul.

Forrige svangerskap fikk vi tidlig ul av medisinske grunner og så betalte vi selv for 3D ul senere både for å se at alt var bra og fordi vi var veldig spent på den lille.
Denne gang får vi tidlig ul pga ivf.

Selv om mange tar tidlig ul så er det nok ikke så mange som tar det som det kan virke som her. De som tar det skriver om det, men det gjør jo ikke alle de andre som ikke trenger det.


 
Med første mann fikk jeg ikke noe,å hadde egentlig ikke noe grunn til det. Men snuppa fikk æ tidig innvendig UL pågrunn at at jeg hadde spydd såpass mye,var dehydrert og måtte legges inn. Da ville de sjekke dette. Det var i uke 9. Denne gangen får jeg nok ikke det,vist det ikke er noe spesiell grunn for det :-)
 
vi hadde tidlig Ul privat på Balderklinkikken. Vi er ikke i mot abort, så da tok vi en sjekk for å se at alt så normalt ut i det stadiet. Vi var inne i uke 11+2


 
Hadde ikke tidlig ul med førstemann, men hadde tildlig innvendig ul rundt uke 8 med andremann. Men dette pga jeg ikke visste når jeg hadde blitt gravid( hadde gått på cerazette og ikke fått mensen igjen). Så tror egentlig du må ha en medisinsk grunn til det om du skal ha utgiftene dekket iallefall ;)
 
Vi hadde tidlig u.l privat med vår første.Litt fordi vi ville og litt fordi vi hadde mistet en gang.
Det kan hende vi ber om vanlig u.l denne gangen hos fastlegen fordi jeg har en mistanke om at jeg er lengre på vei enn jeg er.
 
Er det så er så dumt, at vi bor på bygda, for da må vi så langt for å ordne med UL selv... Har et ønske om å inn tidlig for å sjekke om fosteret er friskt!
 
Med førstemann bestilte vi tidlig ul for å se at alt var ok. ( betalte selv )

Pga en MA og en SA før vi ble gravide med nr 2 så fikk vi ul rundt 6u, så rundt 10u/11u, og så den ordinære ul + ekstra pga lav morkake.

Ang dette svangerskapet så ønsker jeg å få ul rundt u6 for å se om det er hjerteaktivitet. Skal til legen nå på fredag for samtale.
 
fått time hos legen 23.10...han har ultralyd maskin:) da er jeg 7+2....gleder meg kjempe mye
 
Jeg har bestilt tidlig UL privat (uke 10). Ifølge legekontoret så skal det mye til å få det dekket med mindre man har en spesiell grunn. Gleder meg stort :) Håper å se et (eller fler) bankende hjerte(r)! 
 
Jeg vil ha tidlig UL, å betaler gjerne for det :) For nysgjerrig til å la være, synest også det er greit før man begynner å fortelle det til andre :)

Vil ha innvendig UL, noen som vet i ca hvilken uke legene går over til å ta utvendig?
 
Jeg vil ha tidlig UL, å betaler gjerne for det :) For nysgjerrig til å la være, synest også det er greit før man begynner å fortelle det til andre :)

Vil ha innvendig UL, noen som vet i ca hvilken uke legene går over til å ta utvendig?
 


Malin - Juni 2012 skrev:
Jeg vil ha tidlig UL, å betaler gjerne for det :) For nysgjerrig til å la være, synest også det er greit før man begynner å fortelle det til andre :)

Vil ha innvendig UL, noen som vet i ca hvilken uke legene går over til å ta utvendig?

itte uke 12 tar dei ultralyd utvendig.



 
Back
Topp