Tidlig UL?

Pin-up

Forumet er livet
Jeg er 13 uker på vei, og har fått innkallelse til UL 4. juli. Dette føles jo leeenge til, men jeg har egentlig ikke hatt planer om å gå privat da det ikke er noe som tilsier at det er "noe galt". Det vil si at skulle jeg gått, hadde det kun vært for å tilfredsstille nyskjerrigheten.

Føler imidlertid nesten at jeg er unormal som ikke har vært på tidlig UL, det er noe av det første folk spurte meg om da jeg røpet nyhetene: Har du vært på UL??

Så mitt spørsmål til dere som er/har vært gravide: Var dere på tidlig UL, eventuelt hvorfor/ hvorfor ikke?

Ja, det er jo greit å vite hvor i løypa man ligger;)

Og etter et fall hadde jeg også stått på døra hos gyn!

Jeg var første gang i uke 11 , men det var rett og slett fordi at etter 1,5 års prøving så klarte jeg ikke å tro at det var sant , så jeg måtte se beviset selv..hehe
Var i uke 15 også , men det var pga jeg var så redd noe var galt... fant ut at det var bedre å sjekke det enn å gå å være redd..
Fikk vite kjønnet også i uke 15 , så det var en stor bonusemoticon

Jeg var på ul i uke 10. Svangerskapet mitt er regnet som risikosvangerskap, så har hyppige kontroller med ul. Med førstemann var vi ikke på noen ul før den ordinære.

Med nr.1 var jeg på tidlig UL pga mistanke om MA.
Med nr.2 var jeg for å vite hvor langt jeg var på vei.
Og med nr.3 var jeg ikke på tidlig ul, annet enn at jeg ble sendt hjem fra ordinær og måtte komme tilbake 2 uker senere, fordi jeg ikke var langt nok på vei :P

Tja, var vel på en måte det. Men skulle egentlig bare til innvendig UL for å sjekke eggestokkene mine da gynekologen fortalte om dette fosteret inni meg som så friskt og fint ut...

Hadde villet hatt tidlig UL om jeg hadde funnet ut selv at jeg var gravid for å sjekke hvor langt jeg var på vei :)

med nr 1, fant de det ut på legevakten, altså graviditeten, og det ble tatt mange ul etter det, veldig tidlig og helt ut mor slutten, pga smertene jeg hadde (hadde gallestein).
med nr2, nysjerrighet! for å vite om alt er ok med han osv..
med nr 3, første var i uke 8 fordi jeg var stooor allerede da. mistenkte tvillinger. også tok jeg i uke 11-12 fordi det var obligatorisk der jeg skal føde :)

Vi var på tidlig ul i uke 11 igrunn bare for at jeg ville se at alt var bra før jeg fortalte det til familie og venner..

E va på ordinær ultralyd i uke 19, også tok e igjen i uke 37(mistanke om at fødselen va starta pga rier), og en igjen i uke 39(for å se hvorfor symfyse-målet spratt t himmels). 5 daga etter siste UL så va sønnen min født.

Jeg har hatt tidlig ul alle tre gangene jeg har vært gravid. Første og andre gang p.g.a jeg hadde gått på hormonkur. Tredje gang p.g.a tidligere MA og usikker termin.

Jeg var på flere tildlig ul, uke 6, 8, 10 og 13. Var pga tidligere opplevd MA, hadde en snill gynekolog som lot meg komme ofte til lillemann var så stor at han sparket og ga beskjed om at han var der selv:-)

jeg er på tidlig ul i alle svangerskap
dette for jeg har hatt tidligere exu og da er det større risiko for gjentagelse

Ja.. Ene gangen for å fastslå termin.. Andre gang pga blødninger som endte i MA.. Denne gang får jeg på sykehuset pga tidligere MA..

tok ul uke 7,9 og 18 og hver 3 uke etter det.

uke 7 dro jeg fordi jeg hadde blødd og var sikker på at jeg hadde mistet, fant da ut at jeg ventet tvillinger :)
så hadde uke 9 pga dette er prøverør så da får man det uansett, skulle egentliog vært i uke 7 dette men da hadde hun ferie.

Mitt svangerskap ble først antatt å være risikosvangerskap pga manglende protein s (men det viste seg at jeg lå akkurat over smertegrensen), så da gikk jeg til gynekolog i stedet for til fastlegen gjennom hele svangerskapet. Han tok UL hver gang, og den første var da jeg var omtrent 12 uker på vei. Etter lang tids prøving var det utrolig godt å få se det lille mirakelet ligge og vinke til oss! <3

Ikke med de 2 første... Med siste måtte jeg.

Jeg fikk tidlig UL av den enkle grunn at de hadde UL apparat på legekontoret, og legen trengte å øve seg!

Småen var en liten "oisann", så jeg hadde gått på en del sterke medisiner før jeg fant ut at jeg var gravid. Og så var jeg redd for at mine medfødte nyreproblemer var arvelig. Var kjempegodt å få tidlig UL + få snakket ut om det.

Back
Topp