Tidlig UL?

Histina

Flørter med forumet
Jeg har tenkt litt på å bestille tidlig UL bare for min egen del, fordi jeg ikke har lyst å vente heeelt til uke 17-19. [:)]

Første gang jeg er gravid (som jeg vet om selv.) Jeg er kommet langt så jeg tenker at alt er bra siden jeg ikke har mistet enda.
Så i grunn vet jeg at jeg ikke er i risikogruppen og ikke bør ha UL allerede nå. Har ikke vært hos legen enda heller, har vært hos jordmor.
Er veldig mye tvillinger i vår familie så det kunne vært gøy å se om det kansje var 2 inne i magen [:D]

Er det noen spesiell grunn til at noen av dere har hatt tidlig UL? [:)]

har bestilt pga blødinger.. bestilte privat hos gynekolog. koster 500 kr ca..
Har time den 24 august.. to uker til...

Jeg har hatt to....
En gang pga prøverør, og en gang fordi jeg var bekymret.....

Hadde ultralyd mest fordi jeg var nyskjerrig, men også for å få se et bankende hjerte så jeg visste alt var bra[:)]

Ja, jeg skal på tidlig UL om et par uker. Hadde også tidlig UL i mitt første sv.skap, da ønsket jeg å sjekke at alt stod bra til før vi dro på en lengre USA-ferie. Grunnen til tidlig UL nå (vil være uke 9+3), er at jeg mistet i uke 8 i vinter. Vi ønsker å se at alt forhåpentligvis står bra til med knøttet denne gangen.

Jeg har hatt endel ultralyder pga.
Ekstrem smerter - gigantiske cyster og hyperstimulering

Såpass, her var det mange forskjellige grunner!

Har hørt om en liten dings (vet ikke hva den heter) som en kan bruke hjemme for å høre hjertelyden selv.
Dersom dere vet hva jeg mener: Vet dere hvor den er å få tak i og evt pris? [:)]

jeg vil ha tidlig ul pga at sist jeg var gravid, gikk jeg helt til uke 13 å trudde alt var bra, før jeg begynte å blø å det viste seg at det var ikke noe baby i magen min, bare en tom fostersekk [:(]

ORIGINAL: lisjen

jeg vil ha tidlig ul pga at sist jeg var gravid, gikk jeg helt til uke 13 å trudde alt var bra, før jeg begynte å blø å det viste seg at det var ikke noe baby i magen min, bare en tom fostersekk [:(]

OI.. der føltes det som om jeg fikk et slag i magen!
Tror jeg skal bestille ...
Håper det går bedre denne gangen da, lisjen!

ORIGINAL: The Hippo Queen

Pga av MA i forrige sv.skap. Har også hatt litt blødninger.
Hadde ul i uke 7 og skal ha ny på fredag.

Lykke til! [:)]

ORIGINAL: siven79

Jeg har bestilt tidlig UL av to grunner.

I Norge så følger man gammel standard ved å sette termin mellom uke 18-20.
De fleste andre land gjør det mellom 11-13. Rett og slett fordi det er da det er minst variasjon i str.

Det finnes de som har fått en mnd feil på ord ul i Norge. Det er mindre sjanse for å gjøre store feil ved tidlig UL i tillegg til jevnere str på fostret.

Min andre grunn er av egoistisk sort. Jeg vil se at bebisen er ok. Jeg har ikke lyst å finne ut seint at jeg har en bebis uten hjerne eller med to hjertekamre og måtte føde når jeg heller kan få en utskrapning tidlig.

Jeg skal på ultralyd neste uke, og da vil jeg være ca 9 uker på vei. Vet du om det går ann å se om den lille i magen har slike feil som du nevner allerede så tidlig?

Valgte tidlig UL pga av tidligere SA, gikk helt til uke 11 og ante fred og ingen fare. Så for å være på den sikre siden valgte jeg tidlig UL i både dette svangerskapet og forrige. Betryggende å se hjerte som banker og at det er liv der inne [:)] Kommer også denne gangen som forrige til å ta enda en tidlig UL for å se at hjerte og alt er som det skal + stadfesting av termin. Stoler desverre ikke på ordinær UL da de bomma på nesten 2 uker forrige gang [>:] Legene kunne bekrefte at han var iallefall 1 1/2 uke eldre enn antatt da han kom til verden nesten 8 uker for tidlig... Den tidlige UL i uke 12 og min egen terminutregning stemte i tråd med legene såeh... [8|]

Back
Topp