tidlig- UL

ORIGINAL: Wembie

ORIGINAL: Juvel

Jeg skal til legen og spørre om tidlig UL i morgen...så kryss fingrene[;)]

Hvor skal du gjøre det? Ser at du bor på Jessheim.. jeg gjør det selv nemelig [:D]

Jeg er ikke helt sikker...sist jeg hadde innvendig UL var det på ahus...men er ikke sikker på om at jeg må dit...har lege på kløfta legesenter, å jeg innbiller meg liksom kanskje at de kan gjøre det der???

Kan oppdatere deg i morgen jeg[:D][:D][:D]

For det er en på jessheim som driver privat.. kvinneklinikken eller no. søsteren min var der på 3 D UL.. det er en mannelig lege og han jobber på Ahus vist nok [:)] tenkte først på det stede, men er ikke sikker på prisen.. er en som driver med UL på åråsen også der koster det 200 kr hvis du får hennvisning av legen din. jeg var der fast når jeg var gravid med 1 mann [:)]

Hvor skal du gjøre det? Ser at du bor på Jessheim.. jeg gjør det selv nemelig [:D]

Jeg er ikke helt sikker...sist jeg hadde innvendig UL var det på ahus...men er ikke sikker på om at jeg må dit...har lege på kløfta legesenter, å jeg innbiller meg liksom kanskje at de kan gjøre det der???

For det er en på jessheim som driver privat.. kvinneklinikken eller no. søsteren min var der på 3 D UL.. det er en mannelig lege og han jobber på Ahus vist nok [:)] tenkte først på det stede, men er ikke sikker på prisen.. er en som driver med UL på åråsen også der koster det 200 kr hvis du får hennvisning av legen din. jeg var der fast når jeg var gravid med 1 mann [:)]

Ok[:D] hadde i utgangspunktet satset på å få henvisning, sånn at det ikke koster skjorta...men må jeg så må jeg...når jeg var på ahus betalte jeg ingen ting, men 200 kroner går jo heeeelt fint da[:D] ellers har jeg hørt at det ligger rundt 1000 lappen...men som sagt, må jeg så må jeg...er nødt til å se at alt er som det skal om en liten stund...så første steget blir i morgen....håper timen hos legen går greit....(har skiftet fastlege siden sist jeg var gravid, for han var et mareritt!)...

Ok[:D] hadde i utgangspunktet satset på å få henvisning, sånn at det ikke koster skjorta...men må jeg så må jeg...når jeg var på ahus betalte jeg ingen ting, men 200 kroner går jo heeeelt fint da[:D] ellers har jeg hørt at det ligger rundt 1000 lappen...men som sagt, må jeg så må jeg...er nødt til å se at alt er som det skal om en liten stund...så første steget blir i morgen....håper timen hos legen går greit....(har skiftet fastlege siden sist jeg var gravid, for han var et mareritt!)...

Hvor hadde du lege sist da? Legen min er lit spesiel selv så skal byte lege nå..
men her har du en link til den på jessheim http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/ og Lillestrøm gyenkologiske klinikk, Åråsen: 64845660 Dr.Heggelund på Åråsen lillestrøm [:D]

Hvor hadde du lege sist da? Legen min er lit spesiel selv så skal byte lege nå..
men her har du en link til den på jessheim http://www.spesialistsenteretforkvinner.no/ og Lillestrøm gyenkologiske klinikk, Åråsen: 64845660 Dr.Heggelund på Åråsen lillestrøm [:D]

Tusen takk skal du ha[:D][:D][:D] Hadde vel tenkt å ta 3d ultralyd på det spesialistsenteret...har hørt at han er kjempe flink...er nok han som du sa dreiv på ahus også...

Sist hadde jeg også lege på det samme legesenteret, men en mannlig lege som jeg var veeeeeldig missfornøyd med...og når jeg til slutt mistet, følte jeg at han tildels var den som var skyld i at jeg ikke fikk vite det tidligere, ettersom han aldri tok meg på alvor og undersøkte meg ordentlig...Nå har jeg skiftet til en kvinnenlig en...har forhørt meg veldig...(jobber i psykiatrien, så veldig mange jeg jobber med kjenner de forskjellige fastlegene godt), så da hun endelig fikk ledig på den fastlegelista, bytta jeg med en gang! så nå håper jeg at jeg blir fornøyd...er veldig fornøyd med det legesenteret ellers, dessuten har sambo og gutta hans lege der, så vil liksom være der....

Uff er ikke så greit med disse legene alltid.., men kjempe bra du har fått byttet til en bedreen og ikke minst en kvinelig[:)]

Jeg ønsker tidlig UL pga vår historie med MA/SA, og at vi bruker så lang tid på å få det til.

Legen min er kjempegrei, så håper han støtter oss i dette[:)]

jeg var der på torsdag som var, herlige lille spiren, med hjertet som banket og alt var perfekt. Legen sa at du har vel hørt om uke 12, og du vet vel at når man har sett hjertet nå så er sjansen like stor for at alt går bra. Så jeg er verdens lykkeligste [:D]

ORIGINAL: FruStina

jeg var der på torsdag som var, herlige lille spiren, med hjertet som banket og alt var perfekt. Legen sa at du har vel hørt om uke 12, og du vet vel at når man har sett hjertet nå så er sjansen like stor for at alt går bra. Så jeg er verdens lykkeligste [:D]

ÅÅÅÅÅ så missunnelig jeg ble nå[:D][:D][:D] heldiggris[:)][:)][:)] håper så inderlig at jeg kan få samme beskjeden om ikke så alt for lenge...

ORIGINAL: FruStina

ÅÅÅÅÅ så missunnelig jeg ble nå[:D][:D][:D] heldiggris[:)][:)][:)] håper så inderlig at jeg kan få samme beskjeden om ikke så alt for lenge...

Håper av hele mitt hjerte du får samme beskjed !!! [:D]

Jeg skal nok ikke på tidlig UL [;)] Ser at det er mange som skal, men mange av dere har jo også særs gode grunner for det. Det merkelige er jo at jeg også føler at jeg får en liten bekreftelse på at alt er bra med meg, når dere kommer tilbake med gode nyheter [:D][:D] En psykologisk effekt, sikkert.

Er det sånn at det er litt over gjennomsnittet vanlig å ta en ekstra UL "her inne", eller har dere inntrykk av at det er like vanlig blant andre dere kjenner? Litt nysgjerrig, når jeg så antallet her.

Har vært, skal igjen i morgen [:)]

ORIGINAL: Stikkelsbæret

Jeg skal nok ikke på tidlig UL [;)] Ser at det er mange som skal, men mange av dere har jo også særs gode grunner for det. Det merkelige er jo at jeg også føler at jeg får en liten bekreftelse på at alt er bra med meg, når dere kommer tilbake med gode nyheter [:D][:D] En psykologisk effekt, sikkert.

Er det sånn at det er litt over gjennomsnittet vanlig å ta en ekstra UL "her inne", eller har dere inntrykk av at det er like vanlig blant andre dere kjenner? Litt nysgjerrig, når jeg så antallet her.

De fleste jeg kjenner har tatt tidlig ul, men det har det stort sett vært årsaker til, men de vurderte jo å endre rutinen med å gi ekstra ul tidlig, pga. så mange med usikker termin, som kan gi stor risiko for feil termin. Fosteret vokser nemlig ganske jevnt frem til uke 12, og etter dette går det litt i rykk og napp. I så fall etter hva jeg har forstått

Jeg skal til min far som er lege, men først må han få vite at jeg er gravid[;)][:D]

Så rekner med jeg skal få se hvor mange det skjuler seg i magen og om hjertet slår om 2 uker[:D]

Oiii!!! SÅÅÅ herlig da!! [:D] Godt å ha statistikken på sin side! [:)] Men siden jeg sist såg at alt var bra på UL dagen før jeg mistet i uke 10...tar jeg ikke helt gledene på forskudd kjenner jeg..[:o] Men da hadde jeg jo magesmerter og småblødninger, så følte på meg at noe var galt selv om de ikke såg det..
ORIGINAL: turteldue

viste dere at om dere har sett et bankende hjerte på tidlig ul så er risikoen for at det går galt 3%

ORIGINAL: Sienna3

Oiii!!! SÅÅÅ herlig da!! [:D] Godt å ha statistikken på sin side! [:)] Men siden jeg sist såg at alt var bra på UL dagen før jeg mistet i uke 10...tar jeg ikke helt gledene på forskudd kjenner jeg..[:o] Men da hadde jeg jo magesmerter og småblødninger, så følte på meg at noe var galt selv om de ikke såg det..
ORIGINAL: turteldue

viste dere at om dere har sett et bankende hjerte på tidlig ul så er risikoen for at det går galt 3%

hehehe greit å kunne litt om sånt ja...

men forstår hva du mener sienna...

Jeg skal om 14 dager hehe :D

ORIGINAL: sengepolka

Var på tidlig UL i 4+5 ca og skal igjen nå onsdag 7+6.. håper jeg ser et hjerte da

ellers så ska jeg igjen i uke 11-12 og blir fulgt opp ofte pga høyt sukkernivå i blodet og for at itng har vært som de har vært. 

Klarte de se noe så tidlig??

Jeg har vært i uke fire, da så de ikke noe..! Men så kom jeg tilbake en uke senere, og da så de litt=) Jeg veit ikke når jeg skal tilbake jeg.. Tar det da jeg vil=) Har fått beskjed om å komme akkurat når jeg vil, så da gjør jeg det! Trenger ikke bestille time engang=)
Men snakka med gynekologen min istad, ang noen smerter, og han sa: Så lenge brystene forblir ømme, og kvalmen (hvis du er plaget) forblir i noen uker til, så er ting mest sannsynlig som det skal=)
Har ikke blødd ei dråpa.. :D

Så jeg tar det med ro jeg....! Prøver..! Øæææææ!

Back
Topp