Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sjekka hva slags status henvisninga har på Helsenorge? Ville bare ring inn. Jeg gjorde det etter ei uke og fikk time over tlf da jeg ringteNesten 2 uker siden legen henviste meg, fikk brev om fødeplass for 1,5 uke siden. Stod der jeg ville få time til TUL også, men at tid ville komme i eget brev. Dette har jeg ikke fått enda… Noen andre som har ventet så lenge på time til TUL?
Det står «Sjekka hva slags status henvisninga har på Helsenorge? Ville bare ring inn. Jeg gjorde det etter ei uke og fikk time over tlf da jeg ringte
Det står «
Status:
Time tildelt»
Men har ikke fått noen time… Kun 2 brev, en om at jeg vil få ultralyd ca uke 51, en om at jeg vil få ultralyd ca uke 5.
Ringte, står visst på venteliste… De hadde ingenting ledig ut året, men jeg er jo over 14 uker på vei ved utgangen. Så får bare håpe på en avlysning!Hvis statusen er time tildelt så ville jeg ringt, så det ikke er noe som har kommet bort i posten
Hvilket sykehus hører du til?Ringte, står visst på venteliste… De hadde ingenting ledig ut året, men jeg er jo over 14 uker på vei ved utgangen. Så får bare håpe på en avlysning!
Samme her! Fått fødeplass osv., men ikke time til ultralyd.Ringte, står visst på venteliste… De hadde ingenting ledig ut året, men jeg er jo over 14 uker på vei ved utgangen. Så får bare håpe på en avlysning!
Sniker fra april. Otul skal skje mellom uke 11+0 og 13+6, så de er godt innenfor med deg Jeg hadde otul selv når jeg var 13+3. Hva med nakkefold er det du tenker på? Før var det ikke tidlig ultralyd rutinemessig, det er vel siste året det er kommet.Jeg fikk time nå, da er jeg 13+3 synes ikke det er greit as. Er det ikke for sent for nakkefold da?
Jeg er 42 år og trenger en anatomisk ultralyd. Nakkefolden er kun synlig mellom uke 11 og 13. så tror 13+3 er for sent. Synes også 13+3 er rimelig sent ifht nipt test med tanke på min alder.Sniker fra april. Otul skal skje mellom uke 11+0 og 13+6, så de er godt innenfor med deg Jeg hadde otul selv når jeg var 13+3. Hva med nakkefold er det du tenker på? Før var det ikke tidlig ultralyd rutinemessig, det er vel siste året det er kommet.
Er det ikke innen 13+6? Det sa jordmor til oss, derfor man har rett på time mellom uke 11 og start på 14 13+3 bør derfor gå fint, men er selvfølgelig kjipt om man plutselig er lenger på vei enn man tror.Jeg er 42 år og trenger en anatomisk ultralyd. Nakkefolden er kun synlig mellom uke 11 og 13. så tror 13+3 er for sent. Synes også 13+3 er rimelig sent ifht nipt test med tanke på min alder.
Jeg trodde uke 11 - 13 er 10+0 - 12+6?Er det ikke innen 13+6? Det sa jordmor til oss, derfor man har rett på time mellom uke 11 og start på 14 13+3 bør derfor gå fint, men er selvfølgelig kjipt om man plutselig er lenger på vei enn man tror.
Nakkefold må sjekkes innen 13+6 da det kun er i denne perioden nakkefolden er stor nok til å kunne måles nøyaktig, og det gir informasjon som kan bidra til å vurdere risikoen for kromosomavvik som Downs syndrom. Dette er vel hovedgrunnen til at det nå er innført TUL i tillegg til vanlig UL.Sniker fra april. Otul skal skje mellom uke 11+0 og 13+6, så de er godt innenfor med deg Jeg hadde otul selv når jeg var 13+3. Hva med nakkefold er det du tenker på? Før var det ikke tidlig ultralyd rutinemessig, det er vel siste året det er kommet.
Nei, sykehusene teller ikke sånn Uke 11 er 11+0. Man har rett på TUL mellom 11+0 og 13+6. Det er derfor innenfor etter hva man har rett på, men hvis man i tillegg har rett på nipt kan man kanskje mase seg til noe tidligere?Jeg trodde uke 11 - 13 er 10+0 - 12+6?
Synes fortsatt det er sent med tanke på min alder og nipt test, synes de bør ta hensyn til alder når de gir time. Vet om mange som har fått på 12+0
Jeg er definitivt villig til å kjøre! Ringte derfor for å høre om feks Kongsvinger var et alternativ, men akkurat da mottok de en avbestilling for fredag som jeg heldigvis fikkGår det an å spørre om henvisning/time til et annet sykehus? Er det viktig nok, så kanskje det er verdt en ekstra kjøretur (hvis det er mulig). Her blir det litt kjøring uansett hvilket sykehus det henvises til, men er heldig og har 3 sykehus innenfor 3t kjøring
Ja har sendt mld på Helsenorge så får vi se. Det er jo romjulen så de har sikkert ikke noe ledigNei, sykehusene teller ikke sånn Uke 11 er 11+0. Man har rett på TUL mellom 11+0 og 13+6. Det er derfor innenfor etter hva man har rett på, men hvis man i tillegg har rett på nipt kan man kanskje mase seg til noe tidligere?
Sykehusene regner 11+0 til 13+6, men er du bekymret og ønsker time før så må du jo ringe sykehuset da tenker jeg Hvis de tenker at nipt-test ikke er innenfor det tidsrommet så hadde man jo fått time før, så jeg ville ikke vært bekymretJeg trodde uke 11 - 13 er 10+0 - 12+6?
Synes fortsatt det er sent med tanke på min alder og nipt test, synes de bør ta hensyn til alder når de gir time. Vet om mange som har fått på 12+0