Tidlig UL, tom fostersekk..

Martinee

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er idag 7+4 og har hatt tidlig UL hos privat klinikk. Kom til en veldig dyktig mann.
Kom til en veldig trist beskjed, fostersekken var tom. Var ikke noe embryo eller plommesekk å se..
Har noen her vært borti dette før? Jeg har tatt blodprøve for HCG idag, og skal ta en ny blodprøve på mandag for å se om den fortsatt er stigende eller synkende.. Gynekologen tror enten det er en blighted ovum eller graviditet utenfor livmoren..
jeg tok en digital test for 2 uker siden som viste 2-3 uker på vei.. tok en når jeg kom hjem idag som viste 3+, så HCG har steget 2 siste ukene hvertfall... er drepen å vente over helgen på blodprøver.. har lest noen solskinnshistorier hvor man finner foster litt senere eller man er kortere på vei enn man trodde, men er redd dette ikke er tilfelle...
syns dette var kjempe trist og ikke minst vanskelig

Sniker fra desembergruppa.

Fikk denne beskjeden hos fastlegen min da jeg var 9+2 i mai i fjor. Så jeg føler veldig med deg, for det var som et slag i magen.

Det viste seg å være en graviditet utenfor livmor for min del, men det ble ikke oppdaget før tre uker senere. Så jeg håper du får god oppfølging framover. Jeg endte med operasjon, men det kan du forhåpentligvis slippe om det sjekkes opp i nå.

Krysser fingrene for at det heller er slik at du er senere på vei enn først antatt. Sender en klem! :Heartred

Sniker... Jeg opplevde tom sekk i uke 5 + et eller annet. Da bestilte jeg ultralyd pga ubehag og frykt for svangerskap utenfor livmoren. Det var da ikke tegn til foster eller plommesekk. 2 uker senere så vi heldigvis et bankende hjerte.

Har du fått time til ny ultralyd? Ønsker deg masse lykke til:Heartred

Hei!
Jeg er idag 7+4 og har hatt tidlig UL hos privat klinikk. Kom til en veldig dyktig mann.
Kom til en veldig trist beskjed, fostersekken var tom. Var ikke noe embryo eller plommesekk å se..
Har noen her vært borti dette før? Jeg har tatt blodprøve for HCG idag, og skal ta en ny blodprøve på mandag for å se om den fortsatt er stigende eller synkende.. Gynekologen tror enten det er en blighted ovum eller graviditet utenfor livmoren..
jeg tok en digital test for 2 uker siden som viste 2-3 uker på vei.. tok en når jeg kom hjem idag som viste 3+, så HCG har steget 2 siste ukene hvertfall... er drepen å vente over helgen på blodprøver.. har lest noen solskinnshistorier hvor man finner foster litt senere eller man er kortere på vei enn man trodde, men er redd dette ikke er tilfelle...
syns dette var kjempe trist og ikke minst vanskelig

Uff, så leit! Jeg har opplevd BO, samt det jeg var sikker på at var BO, men som endte opp som en solskinnshistorie.

I februar 2016 ble det oppdaget MA i uke 9. I mai samme år ble det oppdaget BO i uke 10. Jeg ble gravid igjen i august samme år og var på tul 6+5. De så ingen ting (prøvde også med det nyeste apparatet de hadde) , og jeg fikk beskjed om at det mest sannsynlig var en BO igjen.

Jeg ba om Cytotec, for jeg ville bare komme meg videre. Heldigvis insisterte gynekolog på at vi skulle ta en sjekk en uke senere, og da fant de både foster og bankende hjerte. Jeg krysser fingre for at du får se foster på neste ul:):) Hcg steg for øvrig som normalt ved MA, men ikke like mye da jeg hadde BO.

Sniker fra desembergruppa.

Fikk denne beskjeden hos fastlegen min da jeg var 9+2 i mai i fjor. Så jeg føler veldig med deg, for det var som et slag i magen.

Det viste seg å være en graviditet utenfor livmor for min del, men det ble ikke oppdaget før tre uker senere. Så jeg håper du får god oppfølging framover. Jeg endte med operasjon, men det kan du forhåpentligvis slippe om det sjekkes opp i nå.

Krysser fingrene for at det heller er slik at du er senere på vei enn først antatt. Sender en klem! :Heartred

Merket du noen symptomer på svangerskap utenfor livmor? Har ikke hatt noen blødninger, heller ikke spesielt smerter på en side.. har mensenmurringer i magen innimellom, kommer i rykk og napp.. ellers har jeg hatt masse vanlige symptomer på vanlig graviditet... Håper isåfall at jeg slipper operasjon ja. Var ingen morsom beskjed å få.. veldig spent på HCG prøvene..

Sniker... Jeg opplevde tom sekk i uke 5 + et eller annet. Da bestilte jeg ultralyd pga ubehag og frykt for svangerskap utenfor livmoren. Det var da ikke tegn til foster eller plommesekk. 2 uker senere så vi heldigvis et bankende hjerte.

Har du fått time til ny ultralyd? Ønsker deg masse lykke til:Heartred

Godt å høre at det gikk den veien Jeg har ikke fått time til ny ultralyd.. Gynekolog skulle ringe meg på mandag formiddag etter jeg har tatt nye blodprøver mandag morgen, for å gi meg beskjed hva HCG sier. Mulig jeg blir henvist videre kanskje eller time til ny UL ut i fra hva HCG resultatene sier..

Merket du noen symptomer på svangerskap utenfor livmor? Har ikke hatt noen blødninger, heller ikke spesielt smerter på en side.. har mensenmurringer i magen innimellom, kommer i rykk og napp.. ellers har jeg hatt masse vanlige symptomer på vanlig graviditet... Håper isåfall at jeg slipper operasjon ja. Var ingen morsom beskjed å få.. veldig spent på HCG prøvene..

Begynte å blø 9+2, det var første tegn. Så blødde jeg i tre dager. Mistet symptomene raskt etterpå (ømme bryster).

Etter blødning og mangel på symptomer, tenkte jeg det var over. Så blødde jeg igjen to uker senere. Så fikk jeg svært vonde magesmerter. Da dro jeg på sykehus, og ble operert samme natt.

Annet enn det hadde jeg ikke andre symptomer. Kanskje bare mangel på dem. Var lite kvalm, og i svært god form de ukene jeg trodde svangerskapet var normalt.

Jeg har hatt svangerskap utenfor livmoren og da var livmoren helt tom. Legen sjekket med en gang egglederne og fant en klump der. Som ble operert ut samme dag. Alt gikk veldig fint synes jeg. Men da hadde ikke jeg gledet meg over å være gravid. Fordi jeg visste noe var galt.
Hadde ubehag/ dårlig allmentilstand og blødning rundt ikm, samt lav/ sen hcg stigning. Hadde 1400 i hcg 5+3 Og rundt 2000 en uke etterpå. Om du har noe i livmor synes jeg det virker rart at noe skal sitte i egglederen? Eller mener du livmor når du sier fostersekk? Håper du bare ikke kan se noe enda!

Last edited:
Hei Jeg har i følge mine beregninger mtp siste mens kommet til uke 9+0 i dag. Føler meg ganske sikker på unnfangelse da jeg el-testet. I dag på ul fikk jeg beskjed om at jeg var i uke 5-6 i følge målingene på fostersekk. Hun kunne se antydning til noe som blafret, som kunne være hjertet. Min tanke er at det er en abort.. men kanskje noen bare vokser veldig lite i starten? Får håpe det for oss begge ❤️

Back
Topp