Tidlig ul tilsvarer 1 uke kortere enn min beregning

3barnsmamma123

Betatt av forumet
Var på tidlig ul idag og skulle etter mensberegning 8+4. Vet dette ikke stemmer med min lange syklus og har beregnet at jeg er 7+4. Foster var bare 2,5 mm og tilsvarte 5+6.
Noen som har opplevd at dette har gått bra? Kan få det til å stemme at jeg kan være litt kortere enn 7+4 siden dette var dagen vi hadde sex jeg regnet ut i fra, men ikke så mye som en uke.

Noen med gode erfaringer å dele?
 
Var på tidlig ul idag og skulle etter mensberegning 8+4. Vet dette ikke stemmer med min lange syklus og har beregnet at jeg er 7+4. Foster var bare 2,5 mm og tilsvarte 5+6.
Noen som har opplevd at dette har gått bra? Kan få det til å stemme at jeg kan være litt kortere enn 7+4 siden dette var dagen vi hadde sex jeg regnet ut i fra, men ikke så mye som en uke.

Noen med gode erfaringer å dele?
Har hørt/lest at egg kan gå i dvale og at man kan settes så mye som 14 dager tilbake :)
 
Med nr 1 ble jeg satt 15 dager tilbake. Var ikke på TUL den gangen, visste knapt at det gikk an. Så ble satt tilbake på ordinær UL. Husker jeg protesterte villt, for det ville si at jeg hadde fått positiv test før jeg ble gravid, men de mente som bamsemums nevner over her at han nok kunne ha gått i dvale. Han kom forøvrig 26 dager etter min egen beregnede termin, så var nok terminen jeg fikk på ul som stemte.
 
Okai. Så hvis jeg ser et bankende hjerte nå så kan ting likevel gå fint? For ifølge hennes beregning da så skulle jeg hatt el dagen etter første positive test, noe som ikke er fysisk mulig. Det var hverfall fin hjerteaktivitet og foster på 2,5 mm. Håper ting går veien
 
Okai. Så hvis jeg ser et bankende hjerte nå så kan ting likevel gå fint? For ifølge hennes beregning da så skulle jeg hatt el dagen etter første positive test, noe som ikke er fysisk mulig. Det var hverfall fin hjerteaktivitet og foster på 2,5 mm. Håper ting går veien
Jeg er ingen gyn så kan jo ikke gi klart svar, men det gjorde det for meg hvertfall. Han kom 11 dager over den termin som ble satt på ordinær UL. Så det stemte med de 15 dagene jeg ble satt tilbake i forhold til min egen beregning. Selv om det var fryktelig kjipt å bli satt tilbake så lenge.
 
Tenker det varierer veldig, og der kan fort endres igjen ved ordinær ultralyd. Jeg ble satt tilbake med min eldste, men han målte de som liten og bommet med ganske mange gram på ul kvelden før han ble født... Husk at termin er ca. Er de født innen 3 uker før og 2 uker etter, så regnes det som til termin :)
 
Men kan veksten plutselig gå veldig opp til neste gang? At det vokser i rykk og napp?

Sniker
De vokser i rykk og napp men det er fra etter uke 14, før dette er fostrene ganske gjennomsnittelige i vekst.
Egget kn gå i dvale men fra det begynner å vokse vil det vokse jevnt frem til genetiske forskjeller gjør seg gjeldene først i andre trimester en gang.
Fikk beskjed om dette på fostermedisinsk avdeling sist, at ultralyd rundt uke 12 faktisk er mer presist enn uke 18 for å sette en termin, fordi de vokser like mye frem til da, mens en etter dette vil se større grad av genetiske forskjeller.

Håoer på der beste for deg ❤️
 
Jeg ble satt tilbake nesten 3 uker med første.. og regnet at jeg må ha funnet ut av graviditeten sånn 2 dager etter jeg ble gravid.. men d stemte, hun kom 6 dager etter deres beregninger ;)
 
Jeg ble satt tilbake nesten 3 uker med første.. og regnet at jeg må ha funnet ut av graviditeten sånn 2 dager etter jeg ble gravid.. men d stemte, hun kom 6 dager etter deres beregninger ;)

Så rart, hvor langt var du på vei da? I forhold til hennes beregning ble jeg liksom gravid dagen etter positiv test.
 
Da jeg kom til gynekologen regnet jeg med at jeg var ca 7 uker på vei.. hadde da visst om graviditeten i rundt to uker mener jeg (er noen år siden), og gyn mente jeg bare var rundt 4 uker på vei, kunne ikke se annet enn anlegg..
 
Var på tidlig ul idag og skulle etter mensberegning 8+4. Vet dette ikke stemmer med min lange syklus og har beregnet at jeg er 7+4. Foster var bare 2,5 mm og tilsvarte 5+6.
Noen som har opplevd at dette har gått bra? Kan få det til å stemme at jeg kan være litt kortere enn 7+4 siden dette var dagen vi hadde sex jeg regnet ut i fra, men ikke så mye som en uke.

Noen med gode erfaringer å dele?
Sniker fra Mai.
Jeg opplevde det med guttungen til tross for at jeg fortalte det ikke var mulig fordi da var ikke samboer hjemme..var på tul i uke 7 og ble satt tilbake til uke 5 fikk ny ultralyd i uke 13 og ble satt fram til min opprinnelige beregning ;) målingene så tidlig er veldig vanskelige, og litt feilberegning gjør gjerne at du får feil termin. Men det er også mulig å bli flyttet en del pga egne regninger er litt feil :(
 
Sniker fra Mai.
Jeg opplevde det med guttungen til tross for at jeg fortalte det ikke var mulig fordi da var ikke samboer hjemme..var på tul i uke 7 og ble satt tilbake til uke 5 fikk ny ultralyd i uke 13 og ble satt fram til min opprinnelige beregning ;) målingene så tidlig er veldig vanskelige, og litt feilberegning gjør gjerne at du får feil termin. Men det er også mulig å bli flyttet en del pga egne regninger er litt feil :(

Tusen takk for god tilbakemelding. Får meg til å håpe litt mer. Var helt knust når jeg gikk derfra idag
 
Jeg ble også satt en liten uke tilbake, selv om jeg har veldig nøyaktig syklus og hadde positiv eggløsningstest merkelig!
 
Back
Topp