Tidlig UL termin vs. OUL termin

blirdet3?

Andre møte med forumet
Var på tidlig ul denne uken og jordmor mente jeg var nesten en uke lengre på vei en det jeg selv tror. Har ikke vært på tidlig ul før så hvordan er deres erfaring med tidlig ul termin vs. termin ved ordinær ul? Er det stor sprik her, eller stemmer tidlig ul som oftest? Holder meg forøvrig til min egen termin fortsatt og er 12+0 på søndag. YEAH:)

Jeg er usikker på tidlig ul termin VS ordinær ul termin, om de er forholdsvis like eller hva de er. Er spent selv på den ordinære ultralyden og termin, siden tidlig ultralyd har sett meg tilbake 1 uke enn mensterminen min. Uansett tidlig ultralyd eller mens termin så er det den ordinære ultralyden som ER den fastsatte terminen, så velger å prøve å ikke tenke så mye på de to forskjellige terminene jeg har til nå. Forholder meg mest til den tidlige ultralyden slik at skuffelsen ikke blir så stor på den ordinære :)

jordmora sa i dag til meg at det er best resultat på oul pga de mange erfaringer fra før de kan måle med.

Har man lange eller uregelmessigheter i syklusen er det vanskelig å anslå termin ut ifra siste mens. Eggløsning kan ha vært både tidligere og senere enn man tror. Min gyn regnet ut min syklus ut ifra siste mens + hvilken sykluslende jeg trodde (33dager). På et skjema fant han ut hvor stor spiren skulle være for å stemme med anslått befruktning. Jammen stemte ikke målene på UL slik at jeg ble satt frem noen dager :) Jeg var så sikker i min sak, men det jeg trodde var EL den syklusen må ha vært festesmerter :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp