Tidlig UL og nipt test?

Jeg fikk henvisning til NIPT test etter privat ultralyd pga alder. Men jeg er bare 34 ved fødsel så rett under grensen. Vet ikke om han regnet feil eller bare tenkte det var greit å gjøre likevel? Men jeg har fått innkalling til TUL på Haukeland, det står ingenting om NIPT test i innkallingen. Så kanskje jeg ikke får uansett?

Ser flere snakker om tidlig ul og nipt test? Er det noe man får automatisk?
Jeg har fått tidlig ul 29/12, ser de da om man må undersøkes nærmere for kromosom avvik? Tar man fostervannsprøve uansett når man er så «gammel» som meg?
Kjenner jeg er livredd for at alt ikke er som det skal , er 42 år , vært igjennom cellegift kurer og stråling , så muligens eggene mine ikke er av topp kvalitet akkurat ble forespeilet at jeg ble steril etter kreft behandlingen , så graviditeten kom som et sjokk egentlig ❤️
Nei, fostervannsprøve er risiko for deg og baby så det gjøres kun på indikasjon at noe er galt. Både NIPT (og fostervannsprøve) er frivillig, så det er noe du får tilbud om, ikke noe du må. Er du over 35 vil du få tilbud om NIPT når du tar otul.

Gratulerer så mye med graviditeten :D

Jeg fikk henvisning til NIPT test etter privat ultralyd pga alder. Men jeg er bare 34 ved fødsel så rett under grensen. Vet ikke om han regnet feil eller bare tenkte det var greit å gjøre likevel? Men jeg har fått innkalling til TUL på Haukeland, det står ingenting om NIPT test i innkallingen. Så kanskje jeg ikke får uansett?
Nei da regner jeg med at sykehuset fanget opp at du er under 35 ved termin, så du ikke blir innkalt til NIPT samtidig med UL Men ringe å spørre for sikkerhetsskyld?

Jeg er også bare 34 år ved termin, men fyller 35 rett rundt hjørnet. Men får ikke NIPT blodprøve for det, så den må jeg ta privat. Nå fikk jeg «sen» tidlig UL på sykehuset (14+0) så jeg tar privat UL og NIPT før jul.

Nei da regner jeg med at sykehuset fanget opp at du er under 35 ved termin, så du ikke blir innkalt til NIPT samtidig med UL Men ringe å spørre for sikkerhetsskyld?

Jeg er også bare 34 år ved termin, men fyller 35 rett rundt hjørnet. Men får ikke NIPT blodprøve for det, så den må jeg ta privat. Nå fikk jeg «sen» tidlig UL på sykehuset (14+0) så jeg tar privat UL og NIPT før jul.
ja, skjønner. Ikke så viktig for meg å ta den testen, men skader jo samtidig ikke å ta den. I mitt hode er jeg fremdeles ung og lovende så jeg satser på at ting går bra

Back
Topp