Tidlig UL noen?

Eg er blitt gravid med ivf, så TUL er med i "pakken" Skal når eg er ca 7 uker, neste fredag [emoji173]️
Har gjort dette hos privatklinikk

Jeg også[emoji173]️ skal 3 dager etter deg[emoji6]

Dere som har tatt TU før, hvor sent/tidlig kan man stadfeste at at utviklingen til barnet er ok? Vi har veldig lyst på TU, men vil ikke gå så tidlig at vi ikke kan sjekke at kroppen/hjertet/hjernen utvikler seg riktig..

Dere som har tatt TU før, hvor sent/tidlig kan man stadfeste at at utviklingen til barnet er ok? Vi har veldig lyst på TU, men vil ikke gå så tidlig at vi ikke kan sjekke at kroppen/hjertet/hjernen utvikler seg riktig..

Det tidligste en kan se noe særlig er vel i uke 7, da vi var det sist så vi da en liten klump med et blinkende hjerte. Og at det lå der det skulle (ikke utenfor livmor fks). Så var vi i uke 10, da så vi en liten bamsemums med begynnende armer og bein, som sprellet og hadde det bra. Så i uke 12 så vi det som så ut som en helt ordentlig baby og da kunne vi se etter nakkefold og på neseben for evt kromosomfeil, da vil man også kunne se om babyen på noen måte skal være deformert mtp å mangle en arm eller liknende :) oul i uke18/19 er medisinsk grundig gjennomgang av hele babyen og alt i magen (navlestreng osv). :)
Edit: vi kunne i uke 10 se hjernehalvdeler, og i uke 12 så vi veldig tydelig to hjernehalvdeler og at hjertet var "som det skulle" :)

Jeg skal på TUL 20 juni! Da er jeg 7+2 [emoji7]

jeg skal 9+2 (27.juni), mistet 9+5 forrige gang og gruer meg veeeldig :S

Har bestilt privat til tirsdag, 6+6. Er veldig nervøs etter brun utflod/blod og litt murringer igjen i dag, men håper veldig vi får se et lite hjerte slå [emoji1317]
Også spør jeg lege om henvisning på mandagen, og da skal jeg for en gangs skyld ikke underdrive hvor sykt vanskelig det er å være gravid og bekymra igjen [emoji255]

Har bestilt privat til tirsdag, 6+6. Er veldig nervøs etter brun utflod/blod og litt murringer igjen i dag, men håper veldig vi får se et lite hjerte slå [emoji1317]
Også spør jeg lege om henvisning på mandagen, og da skal jeg for en gangs skyld ikke underdrive hvor sykt vanskelig det er å være gravid og bekymra igjen [emoji255]

Uff, lykke til [emoji173] håper legen tar deg på alvor!

Går fort frem til tirsdag nå!
Masse lykke til! :)

Går fort frem til tirsdag nå!
Masse lykke til! :)

Takk [emoji173]️ Ja det føles heldigvis ikke så langt unna :) og fortsatt bare lysebrun spotting, og murringer som kjennes mest ut som ligamentsmerter.

Takk [emoji173]️ Ja det føles heldigvis ikke så langt unna :) og fortsatt bare lysebrun spotting, og murringer som kjennes mest ut som ligamentsmerter.

Tar du noe progresterontilskudd?

Jeg har fått offentlig TUL 2.august, er da i uke 14. Men synes det er så lenge å vente :-/ hadde håpet å få uke 12. Tror dere det er noe vits i å ringe å høre om jeg kan få komme et par uker før?

Jeg har fått offentlig TUL 2.august, er da i uke 14. Men synes det er så lenge å vente :-/ hadde håpet å få uke 12. Tror dere det er noe vits i å ringe å høre om jeg kan få komme et par uker før?

Skader ikke å høre :)

Har bestilt privat i uke 11. Tror jeg kommer til å bestille en time i uke 7 også, bare for å få sett hjertet, pengene er verdt ro i sjelen <3

Back
Topp