Tidlig ul, når?

Snart2tette

Betatt av forumet
Jeg prøver å overtale samboeren til en tidlig ul for å se at alt er bra med lille spira :) Har gått hjemme uten lønn pga ulønnet ferie, så blir han som må betale :p Men klarer ikke bestemme meg for når! Før uke 11 bare for å se at det er liv, eller 11-13 for å se at alt er bra? Dere som har tatt tidlig ul, hvorfor har dere valgt når dere har valgt? Evnt hvilke ul har dere hatt mest utbytte av hvis dere har tatt fler?
 
Var i uke 12 med første. Da ser det ut som en miniatyrbaby på rundt 5-6cm..vi ville dra da pga vi kunne sjekke nakkefold
 
Jeg skal nå neste uke, da er jeg 7+4. Vil se om det er hjerteslag og om det evt er flere enn en. Vi reiser på ferie uka etter, så vil gjerne se hvordan det står til før det. ♥️
Tar også en senere, mellom uke 11-13, for å se den når den er blitt mer baby + sjekke nakkefold. Og ikke minst at alt er ok før vi forteller :)
 
Last edited:
Om alt går som det skal fram til uke 7, så skal jeg bestille meg time da :) Tror også jeg skal i uke 12-13 :)
 
Mange som har både tidlig tidlig og rundt uke 12 skjønner jeg :D Det får jeg hvertfall ikke argumentert meg frem til her :p Skal i bryllup første helgen i september og skulle egentlig gjerne visst alt var bra da! Men usikker på om jeg heller skal vente til uke 11-13... Er 7+3 nå :)
 
Jeg kommer til å ta flere TUL siden jeg har mistet mange ganger før. Jeg har alltid sett at datoene ikke helt stemte i uke 6 hver gang jeg har mistet. Selv om jeg har mistet alle gangene i uke 8, så var ikke fosteret i rute på TUL i uke 6.

Denne gangen har jeg bestilt TUL i uke 6+2 og 7+3. Kommer sikkert til å bestille meg en i uke 8/9 og rundt uke 12 også :)
 
Vi har bare mulighet til å ta en TUL og da valgte vi mellom uke 11 og 12 sånn at vi faktisk kan se en baby. Da har de jo armer og bein og fingre og tær. Før uke 10 ser man vel stort sett bare en klump med bankende hjerte. Meeeen blir lenge å vente da :p
 
Jeg var på TUL da jeg var 6+3 sist (pga spotting), da hørte jeg hjerteslag, men fosteret lå litt etter størrelsesmessig (ca en uke). Dro på ny tul i uke 12 (igjen pga spotting) og da oppdaget vi en MA. Denne gangen får jeg ekstra oppfølging pga det som skjedde sist, så får nok ul både i uke 6-7 og 11-12 :)
 
Hvis man klarer å vente, er det jo egentlig bedre å gjøre akkurat det - vente. Jo lenger ut i svangerskapet (jo nærmere uke 12) man er og ser at alt er bra, jo større er sjansen for at det går bra hele veien :)
 
Var på TUL i uke 6, men viste seg at jeg var i uke 7. Tok det pga mista symptomer og hadde brun utflod. Og så skal vi på ny i uke 11 for å sjekke nakkefold osv. :)
 
Her blir det forhåpentligvis TUL når jeg er 11+4, om nøyaktig 6 uker! Føles som en evighet :rolleyes:
 
I uke 8 ser du arm- og fotknoppene spreller, så det et en fin uke å se på småttiser. Jeg skal i uke 12 i tillegg.
 
Fikk time i dag til tidlig ul på tirsdag :) grugleder meg. Er etter mine beregninger 7+3 da.
 
Skal til TUL i uke 6-7. Rutine når det er IVF. Målet er å se hjerteslag og evt hvor mange foster
 
Back
Topp