Tidlig UL, lite embryo/foster :(

Bobbib

Andre møte med forumet
Var på tidlig ultralyd i går (8+2) pga ganske vonde smerter i midten av ryggen som har vart en ukes tid (ingen blødning). Der så de foster og et hjerte som banket, men fosteret målte kun 7.7mm (ca 6+4) med hjertebank på 133. Dvs at det målte 12 dager mindre enn menstermin.. De sa at jeg kanskje hadde hatt en sen eggløsning, men siden jeg fikk possitiv test for 4,5 uker siden, så vil jo det si at jeg fikk possitiv test samtidig med befruktningen omtrent, og det er jo ikke mulig. Jeg ble kjempeengstlig og spurte om dette ville si at utviklinen ikke gikk som den skulle. De svarte ikke, sa bare at jeg ikke skulle bekymre meg, og ba meg komme tilbake ved 12 uker (etter ny termindato).

Nå er jeg kjempe lei meg, engstelig og redd. Jeg forstår jo egentlig at dette ikke går veien.. Jeg tok både eggløsningstest, og graviditetstest, og vet at jeg derfor er 8 uker+.. mens fosteret bare er 6+4. Termin ble flyttet fra 10.Oktober til 22 Oktober..
Jeg forstår ikke at de bare ba meg om å slappe av og vente i 6 uker på ny UL..Det er jo helt forferdelig å skulle vente så lenge når man er så sikker på at noe er galt..

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, og føler meg helt tom, og trist, og redd og ja..ikke så bra rett og slett..
Noen som har noen råd?

Har dessverre ingen råd, vil bare sende deg en god klem og varme tanker [emoji173]

Huff, for en trist beskjed å få :(
Har dessverre ingen erfaring eller råd, men sender deg en stor klem! :Heartred

Har ikke noe erfaring med dette, men om jeg var deg og ikke ville vente i 6 uker på ny UL å gå i uvisshet hadde jeg enten bedt fastlege om ny UL før eller tatt privat.

Sender deg en god klem og lykke til :Heartred

Jeg var på TUL i går. Mini var 4,5 mm, og jeg ble satt til 6+3 - alt så helt normalt ut iflg JM. Synes det høres rart ut at fosteret skal vokse 3 mm på 1 dag?!

Jeg var på TUL i går. Mini var 4,5 mm, og jeg ble satt til 6+3 - alt så helt normalt ut iflg JM. Synes det høres rart ut at fosteret skal vokse 3 mm på 1 dag?!
Er litt enig her. Jeg var på tul på tirsdag og ble satt til 6 uker akkurat. Lille spira var 3mm lang.

Gratulerer med spiren B-gjengen, og at alt så bra ut :)
Tror de vokser litt i rykk og napp i begynnelsen, og at alt mellom 3-8mm er supervanlig i uke 6-7

Ved 8 uker burde de vel helst være 1,5-2 cm, så min var jo altfor liten.. ;(

Så trist. Dårlig av helsepersonellet å ikke gi noen tydeligere svar. Tenker på deg [emoji171]

Sent from my SM-G930F using BV Forum mobile app

Tror det er mellom 1-5 mm som er normalt? Eller noe sånt. Mener han sa min var 1.7 og 6+5...
Idag var den 29mm og 9+5. Det sa han og var normalt

Gratulerer med spiren B-gjengen, og at alt så bra ut :)
Tror de vokser litt i rykk og napp i begynnelsen, og at alt mellom 3-8mm er supervanlig i uke 6-7

Ved 8 uker burde de vel helst være 1,5-2 cm, så min var jo altfor liten.. ;(
Takk for det! Var ikke for å "gni det inn" på noe vis altså, men jeg syntes det var rart at det skulle være så stor forskjell.
Det kan jo være at du hadde litt senere EL, og fikk tidlig positiv test? At du er litt kortere enn menstermin? Jeg har 9 dager i diff på menstermin og realitet...

Krysser fingrene for at alt går bra! :)

Skjønner godt du blir bekymret! Krysser fingrene for at dette går veien! Jeg har hørt at befruktede egg kan gå i dvale å derfor utvikle seg senere. Hvor mye som ligger i dette vet jeg dessverre ikke, men det kan jo være det som har skjedd? Det er i værtfall positivt at du så hjerte som slo da [emoji4] ville nok ha bestilt en privat ul, 6 uker er lenge å gå å bekymre seg [emoji173]

Håper alt er som det skal[emoji173] kanskje ta HCG prøver hos lege? Blir fort dyrt med privat ul også :) Tenker på deg!

Forrige sv.skap testet jeg positivt 4 dager etter befruktning, hadde superfølsomme tester. Denne gangen var EL nesten 2 uker forsinket. Så jeg og jm er uenige om termin enn så lenge.

Trist beskjed å få, har dessverre ingen tips eller råd. Skjønner godt du er bekymret.

Var på TUL på torsdag, reka ble målt til 5,4 og jordmor var enig i at jrg enten var mellom 6+1og 6+4. De vokser nok litt forskjellig fra person til person.

Back
Topp