Tidlig UL- ingen ro å få

tg

Glad i forumet
Man blir litt svett av å lese alle innlegg der de er på tidlig ul og oppdager MA, men min historie blir litt annerledes da.
Jeg blir "godt" fulgt opp på sykehuset pga så mange tidligere SA. Jeg var forrige uke hos en privat gyn på Jessheim, Martin. Som dere sikkert har hørt om fra før! Var strålende fornøyd å alt så bra ut. Jeg hadde regnet helt riktig i forhold til størrelse! 2,5 cm og målt til 9+1. Dette var forrige torsdag.
Idag skulle jeg på sykehuset på en ny ultralyd, og han målte embryoet til 1,7 cm og 8 uker. Det skal ifølge forrige ultralyd være 10+1 idag. MEN hjerte slo og alt så bra ut! Han sa bare at dette så veldig bra ut og at nå hadde sannsynligheten for SA så og si blitt borte! Så jeg kunne slutte på Lutinus også.
Jeg sitter da etter ultralyden som et stort spørsmålstegn! Kan det være så stor forskjell på utstyret? er det slurving? eller kan fosteret krympe men LEVE? jeg skjønner ingenting. Gyn sa idag at alt så bra ut, og at jeg ikke trengte å komme tilbake før OUL nå..

Min unge blei målt til kortere enn eg var (12+6) på målet fra hode til rumpe på ultralyd nr 3. Men ho målte då lår og hodet og då stemte det :) Det komme an på korleis ungen ligger, om den strekke seg ut eller om den krøka seg sammen var forklaringa eg fikk :) Målte dei bare CRL, kanskje? :)

Han målte vel fra det han tenkte var hodet til rompe. Men ja kan jo være en forklaring kanskje det og ? Kan legge ut bilde så du får se forskjellen på forrige uke og idag

ImageUploadedByBV Forum1414076981.807729.jpg

Han målte vel fra det han tenkte var hodet til rompe. Men ja kan jo være en forklaring kanskje det og ? Kan legge ut bilde så du får se forskjellen på forrige uke og idag

Bilde nr 2 var mykje meir utydelig då :) Og ut fra deg eg som sjukepleier kan om ultralyda tenka eg at måla sikkert kan bli ulike på disse to bilda. Det er jo og tatt fra forskjellige vinkla :) Men eg er ingen lege :) Det er forklaringa eg fikk, at ungen kan ligge ulikt. Men har full forståelse for at du er forvirra og bekymra etter en sånn ultralyd :) Eg tenka at viss du vil vite for sikkert og viss du har råd til det, så kan du jo ta en ny time hos han på Jessheim? :)

Når det er sagt har du en super søt baby i magen din! :) Ser jo ut som et lite menneske allerede :D

Ja, basert på de to bildene ville jeg tenkt at det til venstre sikkert gir riktigst måling og at det har blitt brukt best utstyr. Hvor er det tatt da? Sikkert hos Lundring?

Bilde nr 2 er ifra idag. Og dom sykepleier har vi ingen lære i ultralyd selv om jeg skulle ønske det nå :p ja blir frustrert! Har ny time hos han på Jessheim 12 nov, men Gud å lenge det er til :-( men tenker dere at det er pga forskjellig ultralyd maskiner? For er ganske tydelig at det er forskjell på de her. :p

Ja, basert på de to bildene ville jeg tenkt at det til venstre sikkert gir riktigst måling og at det har blitt brukt best utstyr. Hvor er det tatt da? Sikkert hos Lundring?

Tatt hos Lundring ja. Bilde nr 1:)

Eg har fått litt opplæring, men det er meir gjennom jobben eg hadde før :) Men minimalt på foster då! Tenka det er forskjellen på maskinene, eventuelt innstillingene, samt kanskje vinkelen som gjør det. På min første ultralyd såg ungen 1 uke for liten ut, pluss man såg ikkje hjerteslag pga vinkelen! :)

Bilde nr 2 er ifra idag. Og dom sykepleier har vi ingen lære i ultralyd selv om jeg skulle ønske det nå :p ja blir frustrert! Har ny time hos han på Jessheim 12 nov, men Gud å lenge det er til :-( men tenker dere at det er pga forskjellig ultralyd maskiner? For er ganske tydelig at det er forskjell på de her. :p

Men var din innvendig eller utvendig? For vinkelen har ikkje så masse å si utvendig :)

Off det må ha vært grusomt!
Så heldigvis hjerteslag idag + at jeg har egen dopler selvfølgelig som jeg finner hjerte på! Så vet jo at det er liv, så litt rart om det har krympa. Skulle jo ha vokst i følge mitt hodet :p uff!
Får tro alt er bra, men ble ikke noe roligere ihvertfall, om ikke mer bekymret !

Du har lært det gjennom jobben ja, heldig! :) vi har akkurat fått inn ultralyd apparat på jobben nå men det skal brukes til å undersøke tarmer å sånn :p

Jeg velger å tro at det har vært stor forskjell på apparatene som har vært brukt, og at ul nr. 2 var mer uheldig i forhold til hvordan knøttet lå, og at det dermed ble vanskelig å måle str. like korrekt som det ble gjort på ul 2. Det ser jo ut til å være veldig stor forskjell på apparatene ut fra de bildene du har lagt ut, så skjønner godt at du blir forvirret!!
Men som min gynekolog sa til meg på første undersøkelse, så har to-tre millimeter "feilmåling" i ene eller andre retningen veldig mye å si når knøttene er så små som de faktisk er på de første par undersøkelsene..

Nei, senk skuldrene, tenk på det nydelige minimennesket som vokser og trives inni magen din, og så satser vi på at dagene fram til 12.november går superfort ;) (jeg har nemlig time til ul da jeg også :) )

Jeg velger å tro at det har vært stor forskjell på apparatene som har vært brukt, og at ul nr. 2 var mer uheldig i forhold til hvordan knøttet lå, og at det dermed ble vanskelig å måle str. like korrekt som det ble gjort på ul 2. Det ser jo ut til å være veldig stor forskjell på apparatene ut fra de bildene du har lagt ut, så skjønner godt at du blir forvirret!!
Men som min gynekolog sa til meg på første undersøkelse, så har to-tre millimeter "feilmåling" i ene eller andre retningen veldig mye å si når knøttene er så små som de faktisk er på de første par undersøkelsene..

Nei, senk skuldrene, tenk på det nydelige minimennesket som vokser og trives inni magen din, og så satser vi på at dagene fram til 12.november går superfort ;) (jeg har nemlig time til ul da jeg også :) )

Ja håper du har rett der. Prøver å roe meg selv med den tankegangen du sa der :) Håper tiden går fort frem til 12 nov da ja! Du gleder deg vel masse til å se din duu og :) hihi

• Liker
Reactions: cco
Back
Topp