Tidlig ul, ingen hjerteslag... missed abortion...

Første gang gravid

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg var på tidlig ul i dag, og var spent. Etter beregninger utfra første dag i siste menstruasjon skulle jeg ha vært 7 uker og 4 dager på vei. Legen sa at fosteret var 6 uker og 4 dager og 8 mm, ingen hjertelyd... Jeg hadde en missed abortion (fosteret er dødt i livmoren men støtes ikke ut). Han henviste meg til sykehuset i morgen for medikamentell behandling (!)

Jeg er i sjokk! og veldig lei meg =( Kan ikke forstå dette... har jeg hatt et dødt foster inni meg en uke? Hvorfor har jeg fortsatt sterk kvalme og tretthet? Føler det gikk altfor fort dette.... Fikk lite forklaringer fra legen, bare en kjapp undersøkelse, henvisning og så ut...

Er det noen som har opplevd det samme? I henvisningen stod det blant annet "ingen fri væske", det bekymrer meg.
Burde jeg få en second opinion?

De vil nok foreta en ul på sykehuset
Om du ønsker så kan du jo vente, men hjertet burde jo slå i uke 7

De vil nok foreta en ul på sykehuset
Om du ønsker så kan du jo vente, men hjertet burde jo slå i uke 7

Ja, jeg skal be om en ny ul på sykehuset.
Det var det jeg også tenkte at hjertet burde slå i uke 7, men han mente jeg var i uke 6...

Så leit. :( Grunnen til at du er kvalm og sånn fortsatt er vel fordi hcg fortsatt er høy, tar litt tid før det normaliserer seg. Men be om en UL for sikkerhets skyld ja.

Så trist. :( ville tatt en ekstra ul.

Om du har hatt en MA sier han ikke at du er i uke 6, men at fosteret sluttet å utvikle seg da. Det stoppet der.

Aktuell behandling er da piller for å få kroppen til å støtte det ut. Ny ul for å bekrefte bør du få før pille.

Å miste er grusomt. Du har min sympati

"Ingen fri væske i fossa douglasi" er ikke noe å bekymre seg for, tvert imot. Hvis de finner væske der kan det være tegn på infeksjon, for eksempel.

Føler med deg. Hadde selv en MA som ble oppdaget i uke 12, etter å ha gått rundt og følt meg veldig gravid og gledet meg til å bli tvillingmamma i en måned. Den følelsen av å ha blitt sviktet og holdt for narr av sin egen kropp er helt forferdelig.

Men det blir bedre, jeg lover. Sender deg en klem...

Huff så forferdelig Timian =( Føler med deg. Når man har kommet såpass langt har man jo alle planer klar (nesten ihvertfall), og man gleder seg vannvittig mye. Ja tenk å bli holdt for narr av sin egen kropp... det er ikke til å forstå. På den annen side er det fint at naturen ordner opp når det er noe galt, men akkurat nå er det en fattig trøst...

Takk for omtanke og klem =)

"Foreligger så langt en missed abortio." Huff, jeg leser henvisningen om og om igjen... Håper jeg møter en flink lege i morgen som kan forklare meg alt på riktig måte, han jeg var hos i dag var helt forferdelig =( Følte jeg snakket med en robot, at jeg bare var en av mange på et samlebånd...

Håper du møter noen med litt mer sympati og medmenneskelighet i morgen! Jeg var like langt på vei som deg i min første graviditet da jeg fikk samme beskjeden. En eldre pleier på sykehuset ga meg ett vennlig klapp på kinnet og sa "bare gråt og få ut det triste, jeg vet akkurat hvordan det er å miste, har vært der selv for mange år siden". Glemmer henne aldri. For selv om jeg bare var en av mange de møter i samme situasjon der ukentlig, så fikk hun meg til å føle meg sett og forstått.

Spør legen om alt du lurer på i morgen, og vær sikker på at du har forstått alt før du drar der ifra, slik at du slipper å sitte å gruble på ting i etterkant. Og hvis de er det minste i tvil om at det virkelig er dødt, så venter de noen dager og sjekker igjen med ny ul før de gir deg medisiner. Det skjedde med meg. De mente det kunne være en bitteliten sjanse for at jeg bare var kortere på vei enn jeg trodde, så de ga meg ny time en liten uke etterpå for å være helt sikker. Det hadde ikke vært noen utvikling på de dagene, og fortsatt ingen hjerteaktivitet, så da ble det fastslått at det var MA. Det var usigelig trist der og da, men det blir bedre. Tre måneder etterpå hadde jeg positiv test igjen, og resultatet av det er nå ei lita snuppe på nøyaktig seks måneder :)

Lykke til, og stor klem sendes din vei :)

Hei Newbee! Åh så godt å høre om din situasjon! at du ble hørt og tatt på alvor. Jeg glemte jo å nevne i alt dette at jeg har uregelmessig mens etter at jeg tok ut p-staven, så jeg kan faktisk være kortere på vei. Jeg mener at når alt er så usikkert, hvis det bare er en bitteliten sjangse - så bør man få vente for å sjekke igjen. Gratulerer med ei lita tulle! =)

Tusen takk for at du delte din historie, det setter jeg veldig pris på =)

Lykke til hos legen i dag♡

Huff stakkars kjære deg :-( all sympati fra meg hvertfall. Opplevde det samme selv tidlig i vår. Skulle være i uke 8 men fikk se et dødt embryo. Ble dobbeltsjekket på sykehuset m ul og synkende hcg prøver. Var grusomt. Vi ønsket jo så inderlig nr 3...
Fikk positiv test igjen kort tid etterpå, venter en søster til gutta våre om et par mndr <3
Lykke, lykke til!!

Back
Topp