Tidlig UL i uke 12/13??

Inkamor

Betatt av forumet
Fikk innkallelse til tidlig UL, 4 november. Men etter regningen min da, så er jeg i uke 12 eller 13.
Noe usikkert da jeg ikke er akkurat sikker på hvor lang jeg er på vei.
Men er dette seint å få tidlig ultralyd?
Jeg tenker i forhold til å se kromosonfeil/andre feil??

Bør jeg ringe sykehuset å spørre om å få en tidligere, eller er dette normalt?

Det er i uke 12/13 de kan se etter sånn trodde jeg..? Men ring å hør om du er usikker :)

Fikk innkallelse til tidlig UL, 4 november. Men etter regningen min da, så er jeg i uke 12 eller 13.
Noe usikkert da jeg ikke er akkurat sikker på hvor lang jeg er på vei.
Men er dette seint å få tidlig ultralyd?
Jeg tenker i forhold til å se kromosonfeil/andre feil??

Bør jeg ringe sykehuset å spørre om å få en tidligere, eller er dette normalt?

Er det sånn at du er kvalifisert for duotest?

Nei, det tror jeg ikke.
Er 28 år, men har levd et hardt liv i mange år før jeg kom på rett kjør igjen. Spurte legen om jeg kunne få henvisning og legen sa at det var naturlig at vi kunne ta en tidlig UL, ettsom jeg er litt bekymret for om det tidligere livet mitt kan ha noe å si på dette...

Nei, det tror jeg ikke.
Er 28 år, men har levd et hardt liv i mange år før jeg kom på rett kjør igjen. Spurte legen om jeg kunne få henvisning og legen sa at det var naturlig at vi kunne ta en tidlig UL, ettsom jeg er litt bekymret for om det tidligere livet mitt kan ha noe å si på dette...

Skjønner! Men da tror jeg ikke at du er kvalifisert for prenatal diagnostikk. Med andre ord, dette blir en vanlig tidlig UL. Man kan se på nakkefold som gir en vis prosent sjanse for downs syndrom, men en ultralyd alene sier ingenting sikkert om kromosomfeil, den gir en sannsynlighet. Får å få svar på det må det også en blodprøve, evnt. fostervann eller morkakeprøve til.

Dette er en kun en bestemt gruppe i Norge som får og det er heller ikke noe som en kan kjøpe seg. De som har et sterkt ønske om dette reiser til Sverige.

Back
Topp