Tidlig ul. For tidlig?

Klossen

Flørter med forumet
Skal ha ul på tirsdag. Da er jeg 6+6. Er ikke for tidlig det vel? Når har dere hatt?

Jeg skal også på tirsdag, det er 7+1 for min del. Om det er for tidlig avhenger vel av hva som er hensikten med ultralyden?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg hadde min første når jeg var 5 uker på vei:) syns ikke det er for tidlig

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Hvis det er innvendig UL kan de se og høre så fort hjerte har begynt å slå. er ikke så mye du ser da men.
Vanlig UL kan de ikke se noe som helst før uke 8. Tenkte å gå til legen min og ta vanlig UL når jeg er 8-10 uker. Da kan vi høre hjertet og se litt. Men legen/gyn burde jo si i fra om det er for tidlig med UL om de ikke har innvending UL

Joda, hun sa det skulle være "sent nok" til at jeg får sett hjertet om ikke annet. Og det er det som er hensikten. Men jeg er så redd for at det skal være så tidlig at hjertet ikke har begynt å slå enda :p

Det er jo en "fare" for det. men det skal jo sånnsett begynne å slå i uke 5 (?) så d burde jo slå.

Eg var 6+5 og fikk se et bankende hjerte:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hjertet begynner vel å slå midt i uke 5. Men det er ikke alle steder de har godt nok UL-utstyr til at man kan se det.

Hadde det vært meg hadde jeg ventet til uke 6 med innvendig UL og uke 8 med utvendig UL.

Jeg skal ha UL 6+3 og da vil jeg kunne se hjerteslag etc, forutsatt at jeg faktisk er 6+3 og ikke kortere sa de på Majorstuklinikken.

Forrige svangerskap hadde jeg UL ca uke 10, innvendig. Da kunne de se om det var nakkefold eller andre deformiteter.

Jeg har tenkt å ta uke 11-12. kansje senere også. vente til jeg har vært hos fastlegen på førstekontroll.

Jeg hadde i dag, 7+0, da så vi tydelig et bankende hjerte. Fikk bilde også, men der ser man ikke noe klart, han sa de ble så kornete når det er så smått. ImageUploadedByBV Forum1403290978.742724.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Så gøy å se bilde! Må se å finne ut hvor jeg kan få gjort dette i nærområdet mitt. Hadde vært godt å vite at hjertet slår i det minste :) Nærmeste sted kan ikke ta før om 4 uker og da er jeg i uke 11. Synes det er lenge å vente.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Joda, hun sa det skulle være "sent nok" til at jeg får sett hjertet om ikke annet. Og det er det som er hensikten. Men jeg er så redd for at det skal være så tidlig at hjertet ikke har begynt å slå enda :p

Jeg var på ultralyd den dagen jeg var 5 uker akkurat... Og da så vi hjertet slå.. men vanskelig å se noe annet ;)
I uke 6 derimot så vi mye mer ;)
Mye skjer på få uker..
I uke 10 var det helt fantastisk <3

Så stas! Er det en til ved siden av? ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp