Tidlig ul, erfaringer??

Hysj...

Glad i forumet
For 3 uker siden fikk jeg positiv graviditetstest. Var på tidlig ultralyd i dag og jeg skal jo være 7+0 på vei. Gynekologen fant et lite embryo tilsvarende 6+1 uker og det var hjerteaktivitet, men ikke i den frekvensen man kan forvente, bare et og annet slag. Han ville ikke en gang måle frekvensen... Jeg synes det var rart at fosteret ikke var større og at vi ikke fikk se ordentlig hjerteslag. 

Noen med erfaringer fra tidlig ultralyd uke 6/7? Noen som har opplevd noe lignende og alt har gått bra? Er veldig redd for at vi mister dette barnet også...

Jeg var i uke 6, da var det ikke en gang hjerteslag. Bare noe som så ut som en runding med en strek i midten. Fikk ny time to uker etter, da var det ei reke med fine hjerteslag. 

Det er lett å si at man ikke skal bekymre seg, det vet jeg. Men prøv iallefall. Det høres veldig normalt ut. 

kanskje ikke hjerteslagene er helt i gang enda? starter det ikke i midten av uke 6?

Jeg rører i at jeg var på tidlig ultralyd i uke 7+1, eller var det 7+3 mon tro...
Han gynekologen sa hvertfall at hjertet da akkurat hadde begynt å slå, for det var så tidlig:) Så om du er 6+1 kan det jo være for tidlig da, kanskje?

Får du komme tilbake om ei stund da eller, å se utviklingen?

Håper det går rette veien for dere:)

Noen flere?

Jeg har hatt ul i uke 6 med begge to (6+1 og 6+3) og så hjertet slå begge gangene. Om frekvensen var rett eller ikke aner jeg ikke, det var det ingen snakk om. Fikk bare beskjed om at alt så helt fint ut, og så jo selv det lille hjertet som hamret iveg.. <3

Vil vel tro at du hadde fått beskjed om det om noe var unormalt, og evt en oppfølgingstime?

Jeg var i uke 7, men det var normalt hjerteslag da. Men det kan jo hende at du ikke er så langt på vei som du tror, at befruktninga har skjedd senere. Og at hjertet nettopp har begynt å slå, at det derfor ikke er kommet ordentlig igang.

Back
Topp